/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Php script fejl ?
Fra : Sovsehat99
Vist : 370 gange
39 point
Dato : 03-05-03 20:08

Jeg oplever en fejl i min form-mail på http://www.clan-zion.dk/sovs/

Koden i min phpfil ser således ud:
<?php
$errors=0;
$error="The following errors occured while processing your form input.<ul>";
if($Navn=="" || $Adresse=="" || $ByogPostnummer=="" || $E-Mail=="" || $Betaling=="" ){
$errors=1;
$error.="<li>You did not enter one or more of the required fields. Please go back and try again.";
}
if($errors==1) echo $error;
else{
$message="Navn: ".$Navn."
Adresse: ".$Adresse."
By og Postnummer: ".$ByogPostnummer."
E-Mail: ".$E-Mail."
Dansk - Engelsk: ".$Dansk-Engelsk."
Engelsk - Dansk: ".$Engelsk-Dansk."
Dansk - Tysk: ".$Dansk-Tysk."
Tysk - Dansk: ".$Tysk-Dansk."
Dansk - Spansk: ".$Dansk-Spansk."
Spansk - Dansk: ".$Spansk-Dansk."
Dansk - Italiensk: ".$Dansk-Italiensk."
Italiensk - Dansk: ".$Italiensk-Dansk."
Dansk - Fransk: ".$Dansk-Fransk."
Fransk - Dansk: ".$Fransk-Dansk."
Dansk - Russisk: ".$Dansk-Russisk."
Russisk - Dansk: ".$Russisk-Dansk."
Dansk - Engelsk: ".$Dansk-Engelsk."
Engelsk - Dansk: ".$Engelsk-Dansk."
Dansk - Tysk: ".$Dansk-Tysk."
Tysk - Dansk: ".$Tysk-Dansk."
Dansk - Spansk: ".$Dansk-Spansk."
Spansk - Dansk: ".$Spansk-Dansk."
Dansk - Italiensk: ".$Dansk-Italiensk."
Italiensk - Dansk: ".$Italiensk-Dansk."
Dansk - Fransk: ".$Dansk-Fransk."
Fransk - Dansk: ".$Fransk-Dansk."
Dansk - Russisk: ".$Dansk-Russisk."
Russisk - Dansk: ".$Russisk-Dansk."
OXFORD - Advanced Learner: ".$OXFORD-AdvancedLearner."
Urlaub im Österreich: ".$UrlaubimÖsterreich."
Betaling: ".$Betaling."
";
mail("mkundu_sovs@hotmail.com","Form Submitted at your website",$message,"From: phpFormGenerator");
header("Refresh: 0;url=http://clan-zion.dk/abe");
}
?>

Den beklager sig og siger at man ikke har udfyldt alle spørgsmål, hvad gør jeg forkert ? Skal jeg sætte noget gøgl ind i en sql database eller lignende ?

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 06-05-03 13:44

Umiddelbart fordi du i din html-form har kaldt email-feltet for "email" og i PHP kalder du den "e-mail".
Sådan en lille streg kan give store problemer :)
- Jin

Accepteret svar
Fra : shady

Modtaget 39 point
Dato : 14-05-03 14:39

Jeg har altså lige tilladt mig at lave hele din kode om, ligeledes med din html side, for det var noget værre rod!

sovs.html:
Kode
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<META NAME="description" content="Kurts skolegøgl">
<META NAME="Keyword" content="Ordbøger skolegøgl fedtede 1g'ere">

<title>Kurts skolegøgl -:::- Det eneste rigtige</title>
</head>

<body bgcolor="#8B8B8B">

<table border="0" width="806" cellspacing="1" cellpadding="0" align="center" bgcolor="#000000" height="514">
<tr>
<td width="804" align="center" bgcolor="#636363" height="487" >

<br>
<table BORDER="0" width="98%" align="CENTER" bgcolor="#000000" CELLSPACING="1" CELLPADDING="2" height="442">
<tr>
<td valign="top" class="overskrift" bgcolor="#525252" align="center" height="19">
Køb Skolegøgl&nbsp;&nbsp; <b>&nbsp;BETA 0.5 (grillmad-stadie)</b></td>
<tr>
<td valign="top" bgcolor="#8B8B8B" height="413">
<hr color="#000000" size="4">
<form action='process.php' method=post>
<table align="left" border="0" width="781" height="231">
<tr>
<td width="313" align="right" valign="top" height="1"><b>Navn:</b></td>
<td width="458" align="left" valign="top" height="1"><input type=text name="navn" size="20">*</td>
</tr>
<tr>
<td width="313" align="right" valign="top" height="1"><b>Adresse:</b></td>
<td width="458" align="left" valign="top" height="1"><input type=text name="adresse" size="20">*</INPUT></td>
</tr>
<tr>
<td width="313" align="right" valign="top" height="25"><b>By og Postnummer:</b></td>
<td width="458" align="left" valign="top" height="25"><input type=text name="byogpostnummer" size="20">*</INPUT></td>
</tr>
<tr>
<td width="313" align="right" valign="top" height="1"><b>E-m@il:</b></td>
<td width="458" align="left" valign="top" height="1"><input type=text name="email" size="20">*</INPUT></td>
</tr>
<tr>
<td width="775" align="right" valign="top" height="1" colspan="2">
<hr color="#000000" size="4">
<p align="center"><b><font size="4">Ordbøger - 200 kr.
pr stk.:</font></b></p>
<hr color="#000000" size="4">
<p align="center"></td>
</tr>
<tr><td align="center" width="313"><b>Dansk - Engelsk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="danskengelsk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Engelsk - Dansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="engelskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Dansk - Tysk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="dansktysk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Tysk - Dansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="tyskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Dansk - Spansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="danskspansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Spansk - Dansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="spanskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Dansk - Italiensk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="danskitaliensk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Italiensk - Dansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="italienskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Dansk - Fransk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="danskfransk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Fransk - Dansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="franskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Dansk - Russisk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="danskrussisk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313"><b>Russisk - Dansk</b></td><td width="458">
<input type=checkbox name="russiskdansk">

<tr>
<td width="775" align="center" valign="top" height="12" colspan="2">
<hr color="#000000" size="4">
<p><b>
<font size="4">Elektroniske ordbøger - 1x10^38 kr. per stk.:</font></b></p>
<hr color="#000000" size="4">
<p align="left"><b>
<font size="4"></INPUT>
</font></b>
<p align="left"></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" width="313">Dansk - Engelsk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltdanskengelsk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Engelsk - Dansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltengelskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Dansk - Tysk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltdansktysk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Tysk - Dansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="elttyskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Dansk - Spansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltdanskspansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Spansk - Dansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltspanskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Dansk - Italiensk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltdanskitaliensk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Italiensk - Dansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltitalienskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Dansk - Fransk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltdanskfransk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Fransk - Dansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltfranskdansk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Dansk - Russisk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltdanskrussisk"></td></tr><tr>
<td align="center" width="313">Russisk - Dansk</td><td width="458">
<input type=checkbox name="eltrussiskdansk"></td>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="775" align="center" valign="top" height="12" colspan="2">
<hr color="#000000" size="4">
<p><b>
<font size="4">Specielle ordbøger:</font></b></p>
<hr color="#000000" size="4">
<p align="left"><b>
<font size="4"></INPUT>
</font></b>
<p align="left"></td>
</tr>
<tr><td>OXFORD - Advanced Learner's Dictionary</td><td>
<input type=checkbox name="oxfordadvancedlearner"></td></tr>
<tr><td>Urlaub im Österreich</td><td>
<input type=checkbox name="urlaubimosterreich"></td></tr>
<tr><td>Betaling</td><td><input type=radio name="betaling" value="Girokort">Via Girokort<br><input type=radio name="betaling" value="Netbank/Homebanking">Netbank/Homebanking<br><input type=radio name="betaling" value="Kontant afregning, BASTA">Kontant afregning, BASTA*</td></tr>
<td width="771" align="center" valign="top" height="24" colspan="2">
<p>
<hr color="#000000" size="4">
<input type=submit value='Send bestilling'> <input type=reset value='Slet alt'><br></td>
</tr>
</table>
</form>
</td>
</tr>
</table>
<br>
</td>
</tr>
<tr>
<td align="center" bgcolor="#636363" height="25" background="images/bund.gif" class="bund" width="804">........::::::::[Kontakt
mig på <a href="mailto:kurtetellerandet@pølsemail.com">
kurtetellerandet@pølsemail.com</a> © Copyright
<a href="http://www.kurtsskolegøgl.biz">www.kurtsskolegøgl.biz</a>]::::::::..........
</td>
</tr>
<tr>
<td align="center" bgcolor="#636363" height="25" class="bund" width="804">If
you have anything to complain about you fascist bunhole, don't mail me.<p>
Even though i am the webmaster: Jon &quot;el mariachi&quot; Schou <a href="mailto:mkundu_sovs@hotmail.com">
Mkundu_sovs@hotmail.com</a></td>
</tr>
</table>
</body>

</html>

process.php3:
Kode
<?php
if(!empty($navn) && !empty($adresse) && !empty($byogpostnummer) && !empty($email)) {
$message = "Der er afsendt bestilling af ordbøger.\n\n";
$message .= "Afsender:\n";
$message .= "$navn\n$adresse\n$byogpostnummer\n$email\n\n";
$message .= "Bestilte ordbøger:\n\n";

if(isset($danskengelsk)) { $message .= "Dansk - Engelsk\n"; }
if(isset($engelskdansk)) { $message .= "Engelsk - Dansk\n"; }
if(isset($dansktysk)) { $message .= "Dansk - Tysk\n"; }
if(isset($tyskdansk)) { $message .= "Tysk - Dansk\n"; }
if(isset($danskspansk)) { $message .= "Dansk - Spansk\n"; }
if(isset($spanskdansk)) { $message .= "Spansk - Dansk\n"; }
if(isset($danskitaliensk)) { $message .= "Dansk - Italiensk\n"; }
if(isset($italienskdansk)) { $message .= "Italiensk - Dansk\n"; }
if(isset($danskfransk)) { $message .= "Dansk - Fransk\n"; }
if(isset($franskdansk)) { $message .= "Fransk - Dansk\n"; }
if(isset($danskrussisk)) { $message .= " Dansk - Russisk\n"; }
if(isset($russiskdansk)) { $message .= "Russisk - Dansk\n"; }
if(isset($eltdanskengelsk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Dansk - Engelsk\n"; }
if(isset($eltengelskdansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Engelsk - Dansk\n"; }
if(isset($eltdansktysk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Dansk - Tysk\n"; }
if(isset($elttyskdansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Tysk - Dansk\n"; }
if(isset($eltdanskspansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Dansk - Spansk\n"; }
if(isset($eltspanskdansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Spansk - Dansk\n"; }
if(isset($eltdanskitaliensk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Dansk - Italiensk\n"; }
if(isset($eltitalienskdansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Italiensk - Dansk\n"; }
if(isset($eltdanskfransk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Dansk - Fransk\n"; }
if(isset($eltfranskdansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Fransk - Dansk\n"; }
if(isset($eltdanskrussisk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Dansk - Russisk\n"; }
if(isset($eltrussiskdansk)) { $message .= "Elektronisk ordbog: Russisk - Dansk\n"; }
if(isset($oxfordadvancedlearner)) { $message .= "Special ordbog: OXFORD - Advanced Learners Dictionary\n"; }
if(isset($urlaubimosterreich)) { $message .= "Special ordbog: Urlaub im Österreich\n"; }
$message .= "Betalingen vil ske via $betaling\n\n";
mail("mkundu_sovs@hotmail.com","Bestilling af ordbøger", "$message","From: phpFormGenerator");
header("Refresh: 0;url=http://clan-zion.dk/abe");

}elseif(empty($navn) || empty($adresse) || empty($byogpostnummer) || empty($email)) {
echo '<h2>FEJL</h2>Du har ikke udfyldt de nødvendige felter!<br> Du mangler at udfylde:';
if(empty($navn)) { echo 'navn<br>'; };
if(empty($adresse)) { echo 'adresse<br>'; };
if(empty($byogpostnummer)) { echo 'by og postnummer<br>'; };
if(empty($email)) { echo 'email'; };
echo '<p>Tryk tilbage og udfyld de manglende felter!';
};
?>

Det skulle gerne virke efter hensigten....

Godkendelse af svar
Fra : Sovsehat99

Dato : 14-05-03 18:06

Wow for en dufthat, det var ellers fikst...mange tak skal du have. Det ta'r jeg hatten af for.

Kommentar
Fra : Sovsehat99

Dato : 14-05-03 18:11

og det var mine sidste point, jeg ville ellers gerne have givet mere...