/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Velfærdskommissionen
Fra : mikk0077
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 11-06-10 10:24

Er der nogle der ved hvilke af de 43 forslag fra velfærdskommissionen som er gennemført?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-10 10:25

Ja....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-10 11:59

Meget få af forslagene er gennemført, du kan selv prøve at tælle:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/12/07/140946.htm

Det er næppe enkelt at tælle, f.eks:
"35: Børnechecken skal sænkes og gøres ens for børn i alle aldersgrupper. SFO skal være gratis."
Man er i færd med at sænke børnechecken,, men den bliver ikke ens for alle, og SFO er ikke gratis.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-10 13:37

De har pillet ved børnechecken - dagpengene og de snakker om pensioner, betaling for at benytte læge/sygehus/bibliotek. De vil garanteret også pille ved uddannelse og bidrag til indvandrere. Og der vil nok også komme en ny skattereform. Men så er spørgsmålet om de kan nå det hele inden de taber valget næste gang der er valg.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 11-06-10 16:19

Citat
inden de taber valget næste gang der er valg

Tja, optimist har man jo altid lov til at være !

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 13-06-10 11:46

Men hvem siger de gør det ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-06-10 18:25

Det siger jeg, for jeg tror helt bestemt at danskerne er træt af en borgelig regering som kun eksisterer på Pias nåde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-10 19:01

Citat
for jeg tror helt bestemt at danskerne er træt af en borgelig regering som kun eksisterer på Pias nåde.

Tro om igen

Det er KUN "fattigrøve" samt folk på offentlig forsørgelse, der er træt af dem men dem er der vel også snart flest af

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 14-06-10 05:20

OK !

Du stemmer altså IKKE på Pia, Lars & Lenes parti, REFI ?

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 14-06-10 05:31

Partier, for der er jo 3 ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-10 18:30

Jeg vil godt indrømme at jeg er bare så træt af de borgerlige, jeg er lodret modstander af brugernetaling på skoler, læge, sygehus, bibliotek o.s.v. Jeg er tilhænger af en øget skat. Det koster at have velfærd. Og nu kan regeringen ikke sælge flere stats virksomheder, de er allerede solgt.

At sygehusene måske kan ledes bedre, det kan komme an på en prøve.

Annuller spørgsmålet
Fra : mikk0077

Dato : 14-06-10 18:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål