/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Regn regn kom herhen
Fra : o.v.n.
Vist : 999 gange
100 point
Dato : 10-06-10 22:56

Min omskrivning af sangen Sol sol kom igen, jeg ved ikke om i kan huske den gamle sang.
Spørgsmålet er en opfordring til jer der østovre: Gå ud og pust nogle regntunge skyer vestpå, vi tørster og har gjort det i flere måneder, der kom lidt regn først i maj, lige så afgrøderne kunne spire men nu er den hel gal, i dag kom der lige så fliserne blev våde en halv time og de 20mm.for i morgen som blev lovet i går er reduceret til 2 mm nu og ender sikkert som ingenting, ikke nogen nedbør af betydning så langt meteologerne kan se

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-10 23:16

Nu har jeg pustet og pustet, håber inderligt det hjælper, for kors i hytten hvor er vi trætte af regnvejr herovre... alt står under vand

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-10 23:20

Jeg har pustet og pustet men du kan hente noget her, vi har sammenlagt fået over 40 mm i denne uge. Og der kommer mere i morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 23:23

Tak for pusteriet måske jeg skulle hænge lidt vasketøj ud inden sengetid, i "gamle dage" var det en næsten sikker metode til at få en regnbyge forbi

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-06-10 23:27

Det er mega uretfærdigt.

Jeg vil stå i morgen og i overmorgen og puste alt det jeg kan-for jeg vil gerne slippe for alt den regn.

Men jeg troede ellers alle så fodbold fra 1992, på nuværende tidspunkt.
Jeg har optaget kampen, havde den ellers på vhs. Men nu får jeg den i en mere "læsevenlig" udgave

- nå, men kom os bare lige forbi, det er ved at være go´nat.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-06-10 23:34

huttelihut

"vi" har scooret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 23:38

Citat
Men jeg troede ellers alle så fodbold fra 1992
med lidt surfen rundt lykkedes det på Charlie at finde en kanal som ikke sender forbold Hvem er vi? Spiller Danmark i aften?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-10 23:41

Fodbold fra 1992.... det er da en forsinkelse der vil noget derovre på Fyn... Her er vi nået til 2010

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 23:51

nogen som ser DR Bonanza eller hvor er der så gamle udsendelser
nå ikke mere sludren i aften, vækkeuret ringer klokken alt for tidligt
men pust endelig videre måske lykkes det, husk at skyerne skal vestpå

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-06-10 23:55

Her på Fyn har vi da fået pæne mængder på 3 dage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-10 23:55

Jamen jeg fortsætter da gerne.... bare Mols Bjerge nu ikke snupper regnvejsskyerne på vejen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-06-10 23:59

Citat
Her på Fyn har vi da fået pæne mængder på 3 dage

du mener vel kolosale mængder på 3 dage

Det ender med at Stokkebækken og Langseskov sø løber ud i eet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 00:06

For et år siden havde naboerne oversvømmelse, fordi vores store opsamlingsbassin løb over og ind i folks kældre.... tror der er mange der er begyndt at blive nervøse igen... for det er tæt på at være fyldt igen

Sidste år, kunne jeg nu ikke lade være med at trække på smilebåndet, for der var nogle tourister, der havde sat sig på et tæppe og nød udsigten over "søen" med måger i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 06:16

Måske har i allerede drejet regnen lige nu er der regnvejr, stille og rolig men det er bedre end ingenting

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 06:51

Godt det hjalp med pusteriet... og hvor er det dejligt at det er blevet opholdsvejr, så var det ikke helt forgæves

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-10 10:29

Hva' fanden ligner det, her blæser jeg regn over til jer,så jeg er helt blåviolet i hovedet,og så vil i ikke ha det alligevel........nu tis regner det igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-10 12:03

Ja hvem har pustet det tilbage til os, jeg vil ikke have regn og jyderne vil, så lad dog være med at sende det tilbage, behold det.
Fo her regner det stadig.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 11-06-10 13:09

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-10 13:39

Jeg tog lige en dansetur i vandpytterne, jeg kan godt huske hvordan Gene Kelly gjorde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 14:34

I har pustet for lidt derfor kom regnen tilbage til jer men lidt har det hjulpet 8 mm siden jeg stillede spørgsmålet og det regner stadig en stille regn men bedre end ingenting som i kan se kører regnskyerne rundt herovre lige nu, godt nok kun til kanten af mit kongerige:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 14:43

For fanden da granner01... kan du så stoppe øjeblikkeligt... regnguderne tror det er en regndans

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 15:49

Men jeg har tilgengæld opnået at jeg har fået en naturgrund, sumpet som bare fa... sø og lige om lidt vokser der dunhammer og ænderne kommer vel også snart og snadre.
Bliver nok nødt til at anskaffe en grønthøster istedet for min græsslåmaskine

Det bliver perfekt til min lille Eng- Nellikerod

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 15:51

snart en hel sø, skulle der ha´stået

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-10 15:59

Invitér alle Kanduerne på udendørs party og afbestil teltet....................så regner det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-10 16:01

Sidder og kigger på en ordentlig skylle i Odense.......igen !

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-06-10 16:02

- har overvejet en selvtømmende regnmåler, bli'r sgu helt forpustet af alt det renderi...

God (TØR) weekend til alle, undtagen o.v.n. selvfølgelig...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 16:02

Citat
Sidder og kigger på en ordentlig skylle i Odense.......igen !

Den har lige været her :)))
God fornøjelse, den er ikke lille

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 16:04

Citat
Invitér alle Kanduerne på udendørs party og afbestil teltet....................så regner det.

Det vil jeg sige til festarrangørerne af vores vejfest i morgen - altså med omvendt fortegn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 16:14
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 16:21

Mange gode forslag men jeg har en mistanke om at i sidder tørt og lunt indendørs ud og puste med jer nu skinner her og regnen er drevet over til jer igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 19:03

Vi har skybrud, men sender jeg det over,er det vel også galt??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 19:13

Jeg prøver at være lidt positiv.... der er ingen pollen, og man kan heller ikke luge have, køre brænde ind eller male hus.. mon dræbersneglene drukner, for så er de en stor gevinst

Jeg kommer til at tænke på denne vits

En afrikaner kommer hjem, efter at have været i Danmark et år... han bliver spurgt om mangt og meget bl.a om hva han sys om vejret...

Tjo der er den hvide vinter og den grønne... jeg kan bedst li den hvide, for der tænder de for varmen................

PS jeg har nu også tændt for den nu, gider ikke fryse

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 19:20

du har ret Nordsted

det kan ikke nytte at have "nej" hatten på hele tiden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 19:29

Ha ha, smuller- du har nok haft tid til at se tv

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 11-06-10 22:10

Og jeg har ik haft tid til TV i dag. Måtte stå ude i det skønne regnvejr i 3 timer med min lommelygte og lyse på alle mine solcellelamper for at få noget aftenhygge i haven. Og der er fanme hyggeligt nu der ude .

Jow da, en moderne Molbo-historie

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-10 22:11

Jeg føler mig priviligeret, jeg sidder med varme på, her er 22° og jeg kigger ud på vejret. Det er surt, men i nat sover jeg i en varm tør seng.

Jo jeg er priviligeret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 22:20

Ja, granner01, lad os få noget mere af den optimisme... vejret skal sgu ikke slå os af pinden

Men for hvem, der skal leve af ordentlig vejr f.eks o.v.n er det ikke det rene hygge, .. så vi må lige sende noget mere regn derover -og så har de fadme at beholde det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-10 23:15

Jeg stemmer på at Nordjylland får al regnen i juni måned men i august der skal der være tørvejr. For da skal jeg feriere i det Nordjydske.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-10 09:39

Hvis OVN betaler brobiletten skal jeg nok køre op til NordJylland og feriere............så regner det sikkert.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 10:00

Citat
Jeg stemmer på at Nordjylland får al regnen i juni måned men i august der skal der være tørvejr
forslaget får også min stemme i august skal jeg høste og da må der meget gerne være tørvejr
Citat
Hvis OVN betaler brobiletten skal jeg nok køre op til NordJylland og feriere............så regner det sikkert.
der er altså kommet 18 mm. nu så den gik ikke Eyvind - men godt forsøgt
Citat
så vi må lige sende noget mere regn derover -og så har de fadme at beholde det
næ nej du til august bliver regnen sendt retur med tak for lån

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 12:39

Her til morgen skinnede solen noget så flot - manden var temmelig kæphøj, og mente det var hans fortjeneste, da han har føs'da.... men nu vælter regnen ned igen... men nu er det en anden der får skylden

Gad vide om den vejfest ikke snart bliver aflyst

Vi har helt opgivet at tømme den regnmåler, der må være grænser for motionen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-06-10 13:14

Her blæser det en halv pelikan så bygerne får ikke en chance - drypper kun lidt.

Der er heldigvis ingen vind i drivhuset og på grund af lidt sol af og til, så er der 25 grader

herligt med drivhus liv

Så jeg har ikke nej hatten på idag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 13:20

Jeg har da heller ikke - nej-hatten - på idag.... den er blæst af h til

Gad vide om der er en fra vejen, der har et drivhus der er stort nok til alle os...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-06-10 13:22

Citat
Jeg har da heller ikke - nej-hatten - på idag.... den er blæst af h til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-10 13:52

I skulle have valgt en blæstfri solskinsdag til den vejfest.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 14:12

Sys også de skulle have planlagt det lidt bedre, eller i det mindste have bedt om hjælp... der er da hjælp nok at få, hvis man bare ber' pænt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 14:40

Lidt danse musik til vejfesten

Tillykke med manden Nordsted1

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-06-10 14:48

se det havde jeg helt overset

tillykke med manden nordsted

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 15:58

Jeg skal sige tak for jeres hilsner

Så blev vejfesten aflyst, der er nu heller ikke meget ved at sidde midt ude på vejen i dette "sommervejr"

Vi har fået over 100 mm regn i denne uge,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 16:02

Kender i den med de to ældre damer der mødes

Den ene siger.... sikke et efterårsvejr vi har - og vi har slet ingen sommer hat (skal siges på jydsk eller fynsk) kan i ikke lige selv oversætte?

Den anden svarer,... hvad pokker skal du også med en sommerhat når det er efterår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 16:10

Hvis æ æt had hat den sommerhat så had æ ingen hat hat

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-06-10 16:30

http://www.youtube.com/watch?v=PyQ2UFuo7E0

som I dog kan , det fik mig lige til at tænke på denne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 16:50

hva dælen går der af dig smuller--- den sang/melodi, er en kendt mandestrippersang

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-06-10 16:52

jamen jamen hvad man dog kan komme til at tænke her i mit enerum i drivhuset

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 16:54

Agurkerne vokser

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-06-10 16:56

Citat
Agurkerne vokser

så skal jeg sgu´være her længe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 16:58

Jeg ville linke til nogle videoer, men man skal være bruger på youtube for at se dem - og over 18 år - så i må selv finde dem, hvis i er registrerede bruger der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 16:59

Citat
den sang/melodi, er en kendt mandestrippersang
nogen som tør gætte på hvor Nordsted1 ved det fra

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-10 17:01

(men du vidste det åbenbart også)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 17:07

Næh jeg ved ingenting og kan slet intet huske

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-10 18:09

Tak for svaret Nordsted1. I blæste simpelhen for lidt 18 mm. blev det til i alt og nu har blæsten i aftes blæst alle skyer østpå igen her har solen skinnet hele dagen, men en fordel er der: Pointerne er tørre som Saharas sand