/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon videocamera
Fra : sonjor
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 10-06-10 22:02

Kan det passe, at et Canon FS11 ikke kan installeres i Win 7 ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-10 22:31
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 22:44

Du burde få driveren når du opdaterer Windows 7 med kameraet tilsluttet.
Men du kan hente Zoom browseren til Windows 7 hos Canon, desværre ingen dansk udgave: http://software.canon-europe.com/software/0037973.asp?model=

et lille spørgsmål fra mig: Hvad bruger du den Zoom browser til? Den røg hurtigt ud igen fra min XP computer

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-06-10 23:14

... også fra min pc, for år tilbage, - og ved Canon nykøb, - atter ud igen! ZoomBrowser programmet er bare fyldstof, så du er mere bevendt med selv at lave fotomapper ved f.eks hver årgang. Jeg fotograferer meget, og synes det er mere praktisk med eget system og helst på ekstern HDD.
Enig med ovn:!
MVH Akle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 23:55

Lige en rettelse: Zoom browser forvirrede mig, det hedder programmet som hører med til Sony også, måske er det den samme - måske kan Canon browseren noget andet og mere end Sonys udgave, det er Sony jeg bruger

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-06-10 00:18

ovn...en lille rettelse?
Citat
det er Sony jeg bruger
..det er Zoom Browser du HAR brugt... eller hvad?(kunne ikke lade vær')
Nåh, ja - når man er ny i faget, synes man den er imponerende flot, men efterhånden som billederne øger i mængden, er programmet bare irriterende og helt rigtig, forvirrende!
MVH Akle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 06:18

Citat
det er Zoom Browser du HAR brugt
ja ja drillepind selvfølgelig skal det være i da-tid

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 11-06-10 10:17

Tak for alle gode råd. Jeg ville heller ikke bruge det medfølgende program til Canon FS 11. Jeg har Adobe Premiere 7, men mit problem er, at det skriver, at der ikke er tilknyttet noget DV camera. I "computer" kan jeg godt se både den interne og kort hukommelsen, og jeg kan også godt se/afspille indholdet via Quicktime, men altså ikke hente ind i Adobe Premiere 7. Jeg mener, jeg har sat det rigtigt op. Hvad gør jeg så ?

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-10 11:37

Jeg også bruger Adobe Premium 7 til mit video-kamera, som er et Canon HF 10. Her har jeg ingen problemer med at lægge optagelserne ind i programmet.
Normalt lægger jeg videofilmen direkte ind på pc'en først og henter denne film ind i Element 7 programmet efterfølgende. Dette via; New Project, og PC Files and Folders. Modsat i dit tilfælde, nemlig direkte fra cameraet, så skulle du nok vælge AVCHD formatet, for du kører vel med fuld HD opløsning.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-06-10 11:57

PS.
Citat
AVCHD (Avanceret VIDEO Coding Hindvendige gearnav Definition)[1] er et format til optagelse og afspilning af high definition video.

DV video betegnes med 720 pixels per linie for både 4:3 og 16:9 skærmformat.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 11-06-10 13:10

Tak for svaret akle. Det var dejligt med dit råd om at hente ind på PC'en først. Nu kører det
Hilsen Sonja