/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billeder af folkeskole elever? gratis
Fra : Hopenhagen
Vist : 764 gange
125 point
Dato : 10-06-10 13:27

Hejsa.

Jeg skal skrive en opgave om folkeskolen. Derfor skal jeg bruge billeder af nogle elever der bliver undervist.
Men jeg kan jo ikke bare vadde ind på en skole og begynde at tage billeder.
Men min der findes en offentlig side hvor f.eks pressen kan tage billeder mod at man krediterer fotografen eller institutionen osv?

Alt kan bruges. Tak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-10 13:28
Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 10-06-10 14:38

Det er jo ikke noget jeg bare kan tage
Jeg vil gerne overholde copyright reglerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-10 14:43

Citat
Jeg vil gerne overholde copyright reglerne

Så spørger du bare dem du vil fotografere

Citat
Men jeg kan jo ikke bare vadde ind på en skole og begynde at tage billeder.

Jo - bare husk at spørge - OG FÅ LOV

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-10 15:33

Citat
Jo - bare husk at spørge - OG FÅ LOV

...................af forældrene.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-06-10 18:15

Pressen betaler skam også for deres billeder, de køber dem typisk hos et bureau, og det kan du også.

Der er intet der er gratis i denne verden, og dem der har lavet billederne skal jo have deres betaling

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 125 point
Dato : 10-06-10 18:16

Ps. Hvis du er studerende så spørg på din uddannelses institution, de fleste har en aftale med polfoto eller lignende

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-06-10 07:02

Skal det være billeder eller kan du nøjes med tegninger med farver af elever, lærer m.m.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 13-06-10 00:15

Tak for svaret Kortoververden.