/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Kælenavn til sit dyr
Fra : Christa.N
Vist : 955 gange
100 point
Dato : 10-06-10 09:40

De dyr vi har haft, har udover deres navn også haft kælenavne.
F.eks Fedterøv, Snudske, Puskerpige o.s.v

Det er ret sjovt at høre, hvad folk kalder deres dyr - hvad kalder du dit ?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-06-10 09:42

TrollePus var vores maincoon kat og fiemusen er vores norsk skovkat

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-06-10 09:46

Vi har to hunde: Lucy og Molly.
Når vi kalder på dem, råber vi: Loose Money !

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-06-10 09:51

Citat
Når vi kalder på dem, råber vi: Loose Money !

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-06-10 10:03

F.eks den røde hankat der hedder Salmi's men bliver kaldt Kælepot
- eller katten der hedder Kat-i-llak (cadillac) men bliver kaldt Sorte

Mine katte har heddet et stamtavlenavn + et navn vi har givet, men derudover har de haft navne som:
Varmedunk
Skatterpige
Knitre
Tiggebasse
Skrubben

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-10 10:05

Min lille sorte minipudel: Debbie kalder jeg "tyksak",
hvis den er ulydig kalder jeg den "grim",
men den tror vist den hedder "sit".

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-06-10 10:13

Skal jeg gøre fruen sur, skal jer bare spørge om den lille tykke er ud

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-10 13:13

Christa.N.
Her hedder han Leif.
Det er en jysk træmand af bedste kaliber.,
Han kommer når jeg kalder og tør ikke andet end at adlyde.
Han bespises ca. 2 gange i døgnet ...de øvrige måltider må han selv klare.
Hvis der er brokkeri over maden ved han hvor køleskabet er....længere er den ikke.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-06-10 14:26

Citat
Her hedder han Leif.

Aha Den Jyske Race, jeg valgte også en jyde, men sig mig Piaskov:
1) er din renlig
2) er han præsentabel
3) og hvad har du ellers dresseret ham til, ud over at komme når der bliver kaldt og at æde selv ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-06-10 16:11

min kat hedder fjamsen i daglig tale og hunden hedder skideren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-10 16:21

Og så kalder min nabo lille søde Debbie for "Lille Fies".
Hvor anlægger jeg injurie sag for det?

Og Debbie er jo en "she dog", spørgsmålet var lige ved at afspore...

En kineser, der forsøgte at lære dansk, sagde hanhan om en hanhund,
det modsatte hedder jo hunhun.

De er ikke så skeløjede derude...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-06-10 16:39

Citat
min kat hedder fjamsen i daglig tale og hunden hedder skideren.

Citat
Og så kalder min nabo lille søde Debbie for "Lille Fies".
Hvor anlægger jeg injurie sag for det?

http://anima.dk/blog/?p=388

Citat
Og Debbie er jo en "she dog", spørgsmålet var lige ved at afspore...

Det betyder intet, omveje er som regel givende og nu er vi på rette spor igen - takket være Debbie og en kineser - eller misforstår jeg.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-06-10 16:39

Citat
3) og hvad har du ellers dresseret ham til, ud over at komme når der bliver kaldt og at æde selv ?

- at slibe knive...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-06-10 16:50

Jeg går fra Skagen med kurs mod Fakse,
og glemt er vinterens sult og nød.
Jeg sliber knive, jeg sliber sakse,
jeg sliber solskin og dagligt brød.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-06-10 17:40

Jeg må desværre ikke have husdyr her i huset.

Men børn kan også hedde mangen et kælenavn.

Snutteberg
Moster lagkage
Bettemand
Tullemor
Buksetrold
Nullerbasse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-10 20:30

Citat
1) er din renlig
JA ...og hvis ikke jeg syntes det er nok....så
Citat
2) er han præsentabel
Nogen gange mere end andre
Citat
og hvad har du ellers dresseret ham til, ud over at komme når der bliver kaldt og at æde selv ?

Det kan jeg godt fortælle dig. Han har lært at et tioletbrædt skal slås NED efter besøg.
Begrundelsen bad han om en dag og det er da lige til...han sidder også ned en gang om dagen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-10 20:32

Citat
at slibe knive...

Det var han så udlært i inden han kom inden for min dør

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-10 20:34

Hov.
glemte lige jeg har fået lært ham at svinge en støvsuger og pudse vinduer.
Hvis der skal nydes må der ydes.....længere er den ikke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-06-10 20:59

Citat
Aslak : Oldnordisk drengenavn, der betyder "Gud - leg". Kendes som navnet på en modig kriger i Nisåslaget i 1062.

Det er min hund altså bare - så I ve´ et

Citat
Felix : Latinsk drengenavn, der betyder lykkelig, heldig, succesfuld. Kan også staves Feliks

Det er så min kat

Bedre kan det ikke blive. Disse dejlige handyr jeg er omgivet af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 22:01

En`bliver helt glad for at være ungkarl
Citat
Aha Den Jyske Race, jeg valgte også en jyde, men sig mig Piaskov:
1) er din renlig
2) er han præsentabel
3) og hvad har du ellers dresseret ham til, ud over at komme når der bliver kaldt og at æde selv ?

Kresten kat hedder sådan fordi hun er en kræsen kat, spiser ikke andet end dyrlægens kattepiller, alt andet kattemad så drejer hun bare rundt og går sin vej.
Hunden hedder Snert efter vikinge hunden, den har også opstoppernæse

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 11-06-10 10:22

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-06-10 10:57

- i disse dage er Leif helt ustyrlig...

http://peecee.dk/upload/view/251038

God weekend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-10 11:41

Selv tak

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 15:45

Citat
- i disse dage er Leif helt ustyrlig...

Kommentar
Fra : Camillasmoster