/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hyundai getz 1.5 crdi
Fra : lejski
Vist : 3117 gange
500 point
Dato : 10-06-10 08:23

det er en længere udredning! for 20000 km. siden blev der stort servive på den m/tandrem skift hjul osv. efter det kom der en lyd i motoren der lyder som en gammel bil der tænd banker.Stort set alle de værksteder den efterfølgende har været på,har sagt det samme at (den er blevet fortandet) men det er den ikke. dysser er tjekket turbo,spjæld osv. det elektriske er målt ud og er ok. komp. er fin. værkføren spurgte mig om den ikke havde lydt sådan altid. men det har den nu ikke. en af mine bekendte har en bil magen til samme årg. hvor motoren lyder helt anderledes. har prøvet og søge nogle oplysninger på nettet men forgæves. det er åbent bart ikke noget der splitter motoren ad,for nu har den kørt med det omk. 20.000 km.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 10-06-10 08:50

Det er absolut ikke normalt at en diesel skal lyde som du beskriver.
Glem alt om mærkeværksteder eller autoværksteder

Jeg må meget kraftigt opfordre dig til at søge hjælp på et specialværksted for dieselmotorer.
Der er masser af andre fejltyper end direkte en forskydning af tandremmen, der kan give mere udpræget "diesellyd".
F.eks. et manglende timing signal fra en føler til styreboksen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-06-10 10:26

http://www.kandu.dk/Spg142474.aspx

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 15
- Slettede 0
Ialt 18

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-06-10 18:05

Er det konstant banken, eller med kold respektive varm motor ? Noget kunne tyde i retning af en eller anden forkert timing. Du skal ikke lade det feje af med, at nu har den kørt med det så og så lang tid. Lige pludselig kan den brænde en stempelkrone, eller hvad der er endnu værre: Totalt havari.
Den skal selvfølgelig kunne gå, som før den blev indleveret til service. Det skulle jo være vedligeholdelse, ikke en forværring. Har du overvejet en kontakt til importøren ? Når nu den pågældende værkfører ikke kan løse problemet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-10 18:13

For mig lyder det som tandrem ikke er satte korrekt på.

Men det skulle jo helst være kontroleret...

vh Ben

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 10-06-10 18:20

Kan se du havde samme problem 1-12-09, kør dog på et værksted der har et måleur til at indstille pumpen,

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 11-06-10 09:47

det er en konstant banken ved kold såvel som varm motor. omdningstælleren hugger når der gives gas,men kører jævnt ned når jeg slipper pedalen? Det er noget der er kommet efter følgende af sig selv.når jeg sætter igang med kold motor gir den ligsom et hug og kommer på der 3 cylender kort tid efter.Alle værkstederne jeg har været på siger det ikke er muligt og justere på pumpen da den selv skulle gøre det. Jeg kører aldrig mere på et HYUNDAI værksted for det er dog de værste mekanikere.Idag vil jeg prøve et værksted der ligger ved kalundborg ved navn (SØREN HOLE) han har et godt ry både på det mekaniske den elektriske side. Så i hører fra mig hej og tak for de gode råd.

Accepteret svar
Fra : bsorensenas

Modtaget 500 point
Dato : 11-06-10 13:53

Du kan eventuelt køre til FDMs værksted, de har eksperter til alle bilmærker. Man skal muligvis være medlem, men det er nok billigere end at køre på andre værksteder, som ikke kan klare det, man skal vel betale hver gang. Man kan jo bare melde sig ud når man vil.

Godkendelse af svar
Fra : lejski

Dato : 12-06-10 09:31

Tak for svaret bsorensenas. det er sgu nok det,det ender med. point S (SØREN HOLE) v/ Kalundborg. De for en chance for og finde fejlen og evt.rep. bilen her d. 22/6 jeg har taget værkføren på ordet, han sagde 2-3 timer ville det tage for at finde samtlige fejl.Jeg ved der er mange værksteder der bruger ham,når de har problemer med biler som de ikke selv er i stand til og løse. I hører fra mig når den har været derude,tak for jeres indlæg. Ellers må den på FDM,det må så være sidste løsning.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 23-06-10 07:46

nå bilen kom på værksted igår! Tandremmen står rigtigt det blev målt ud igennem en af dys hullerne efter de havde tjekket op på mærkerne. han siger det kan være 2 ting. defekte ind.dys/dysser. de er blevet sendt til ålborg og bliver renoveret. ellers kan det være en beskadiget/bukket ventil. i første omgang satser vi på det kun er dysserne. det er åbentbart ikke så nemt og foretage en komp. test på denne slags bil da hullerne sidder meget langt nede i topstykket.jeg håber fandme det hjælper.