/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Returnere et array fra en function??
Fra : urg
Vist : 654 gange
300 point
Dato : 11-03-01 16:05

Hej,

Jeg har lavet et COM object i VB, som åbner et recordset fra en database. På dette recordset laver jeg en getrows, så jeg får det ud i et array.

Nu vil jeg så returnere dette array til min ASP side, her kommer problemet så, arrayet er totalt tomt ude på asp siden.

Hvad gør jeg galt?

VB*******************

public function getArray()
.....
result = rs.getRows
....
msgbox ubound(result,2) 'Giver 18
getArray = result
end function

ASP****************
....
rsArray = obj.getArray
response.write ubound(rsArray,2) 'Bliver altid 0
...

>>URG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-01 22:09

Jeg går ud fra at recordsettet (rs) er lavet med en
serverside-cursor.. hvor recordsettet der returneres (rs.getRows) har
en aktiv forbindelse til en database. Denne forbindelse forsvinder når
du ryger ud af VB-contexten, og derfor forsvinder de data der var i VB
for dig i ASP.

Sørg istedet for at der laves et såkaldt 'diconnected recordset'. Det
kan du sende tilbage uden problemer. Bruge evt. er recordset der
allerede er oprette i ASP, og som bliver sendt med som argument.

/Jesper

On Sun, 11 Mar 2001 15:03:32 GMT, "urg" <urg.news@kandu.dk> wrote:

>Hej,
>
>Jeg har lavet et COM object i VB, som åbner et recordset fra en database. På dette recordset laver jeg en getrows, så jeg får det ud i et array.
>
>Nu vil jeg så returnere dette array til min ASP side, her kommer problemet så, arrayet er totalt tomt ude på asp siden.
>
>Hvad gør jeg galt?
>
>VB*******************
>
>public function getArray()
>....
> result = rs.getRows
>...
> msgbox ubound(result,2) 'Giver 18
> getArray = result
>end function
>
>ASP****************
>...
> rsArray = obj.getArray
> response.write ubound(rsArray,2) 'Bliver altid 0
>..
>
>>>URG
>
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-01 20:31

> Jeg går ud fra at recordsettet (rs) er lavet med en
> serverside-cursor.. hvor recordsettet der returneres (rs.getRows) har
> en aktiv forbindelse til en database. Denne forbindelse forsvinder når
> du ryger ud af VB-contexten, og derfor forsvinder de data der var i VB
> for dig i ASP.
>
> Sørg istedet for at der laves et såkaldt 'diconnected recordset'. Det
> kan du sende tilbage uden problemer. Bruge evt. er recordset der
> allerede er oprette i ASP, og som bliver sendt med som argument.

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/081600-1.shtml

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/082300-1.shtml
Denne her bruger ikke disconnected recordset ?

- Jacob

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 300 point
Dato : 21-07-01 19:38

Den her artikel ser ud som om den kunne hjælpe :

http://www.15seconds.com/issue/990826.htm