/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bykort i A3
Fra : vedikkealt
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 09-06-10 10:36

Hej med jer.

Det kort materiale over byer der findes er kortbøger, hvor midtbyen ofte er - lige der i midten af bogen - som så ofte er mere eller mindre forskudte i forhold til hinanden ... ret træls ...

Eller også så er det turistbykort, hvor det selvsagt er vigtigere med alle reklamerne, end at turisterne kan finde derhen hvor det sker...

Jeg har så forsøgt på flere måder, at fremskaffe udskrifter af de større byer f.eks., Hadsund, der jo på nettet ser ganske overskuelig ud, men straks noget mere uoverskueligt når det kommer ned på en 3 - 4 kortbogs sider.

Krak / Eniro virker ikke vildt nemme at danse med, men håber stadig...

En printer i A3 kan godt skaffes, det er bare lige hvordan jeg håndterer opgaven med, at få det fra skærmen over i printeren...

Bedste hilsner fra vedikkealt

PS. Eventuelle svar ses først sent i aften.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 09-06-10 11:04

Fra skærmen til printeren.
Det kan gøres via kabel mellem din computer og printeren eller også tråsløst.
Ingen problem i det.

Du finder da bare et bykort og gør det større f.eks. i photoshop eller et andet program.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-10 12:21

Er det ikke meget nemmere at ringe til kommunerne og bede dem sende et kommunekort. Så har du kort over hele Fyn. Og du kan tilbyde at betale portoen. Kortene ligger i forvejen færdige i Teknisk Forvaltning for de uddeles gratis til borgerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-10 16:43

Har du hørt en lille maskine som kaldes en GPS? Du undgår helt besværet med kort på papir bare skriv hvor du vil hen og kortet kommer på skærmen, godt nok ikke i A3 format men det er også unødvendig

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-06-10 19:42

Prøv at kontakte kandubrugeren der hedder kortoververden - han må vide ALT om kort.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-06-10 06:54

o.v.n... du skriver

Citat
Har du hørt en lille maskine som kaldes en GPS? Du undgår helt besværet med kort på papir bare skriv hvor du vil hen og kortet kommer på skærmen, godt nok ikke i A3 format men det er også unødvendig

Joo det har jeg da hørt om ... ... men men men ... der findes MANGE steder hvor jeg har min gang som GPSén ikke kender til...

Og det er ikke fordi min gang er helt ude i hampen... ... ...

Og her hvor jeg færdes kan et post nummer og en given adresse nemt være en køretur på 10 - 15 km til forskel.

Og så har vi veje der har samme navn på strækninger på op til over 20 km., og så er det altså ikke helt lige meget HVOR du kommer ind på sådan en vej.

De fleste veje er i dag skiltet med deres navn, men der er dælme mange som INGEN husnummer har på, eller også er det i så ringe forfatning så det INGEN mening giver, og når så man ikke ved om husnumrerne går til højre eller venstre, ja så kan man komme til at køre afskillige unødige kilometer inden man får øje på et brugbart husnummer.

Så derfor ville det være en god hjælp med papir oversigtskort, hvorpå man kunne gøre sine få huske notater...

Den med at Teknisk Forvaltning har sådanne kort liggende havde jeg ikke tænkt på, men vil undersøge OM der er noget at hente der...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-06-10 08:37

Det lyder som om, du i den grad trænger til at få din gps opdateret.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-10 14:09

Det hjælper ikke at opdatere GPS hvis kommunerne ikke indberetter nye og ændrede veje og numre.

Og nogle kommuner er hurtige til det og andre er sløsede.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-06-10 23:31

Citat
Det lyder som om, du i den grad trænger til at få din gps opdateret.

Det er en spritny Garmin 1690, opdateret for 14 dage siden.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-06-10 08:31

Tak for svaret granner01.

Det var lige det der skulle til ...

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-10 18:10

Selv tak.