/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tv på bærbar
Fra : PS.BMW
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 08-06-10 22:02

Når man har kabelTV og YouSee hvad kræves så for at få TV på en bærbar?.

Det skal være trådløs forbindelse.

Mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-10 22:14

Hvisdu har analoge kanaler på din antenneforbindelse, så skal der kun en almindelig tunerkort til, ellers skal du bruge en boks der svarer til signaltypen på yousee, for at se de digitale kanaler.

Men du streame DR-TV med 5 kanaler, direkte fra internettet http://fri-tv.dk/update.html , men ikke TV2, de sender kun småbidder ud, som du skal hente ned, før du kan se dem.
Der findes flere udenlandske, som kan streames, medens andre skal hentes ned som en fil.
http://wwitv.com/portal.htm

Iøvrigt kan du streame radio fra hele verdenen på www.radioroku.com hvor du først vælger det land du vil høre, herefter kan du ud fra den aktuelle liste over stationer, høre radioudsendelser online.

Fælles for begge typer at streaming, erat disse udsendelser er tidsforskudt med 1-2 sekunder, da signalet har været ude i den store geografi, før det kommer hjem på putten!

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-10 22:34

Forhåbentligt, har du selv den trådløse forbindelse. Ellers bestil bredbånd hos yousee
Og så er der VM på Canal9 m.m. her: http://yousee.tv/livetv/canal9

Mvh og god sommer-bold
CiViC

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 09-06-10 07:39

Har nu oprettet mig som bruger hos YouSee Web-tv.

Hvis jeg har en trådløs bærbar kan jeg så se tv på terrassen?

Severino, er analoge kanaler ikke slut eller lukkes på et tidspunkt, synes jeg husker noget bøvl med nye TV er der er solgt uden det nye, hvad det så end hedder.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-06-10 15:56

Hvis du kan gå på internettet trådløst fra den bærbare, kan du se tv på føromtalte hjemmeside

Svarer lige for severino på det andet spørgsmål (håber det er iorden )

De analoge kanaler er slukket for stueantenner, men virker stadig på kabel-TV
De digitale kanaler sendes som MPEG2 og MPEG4
Fra 2012, slukkes der for MPEG2 og nogle fjernsyn kan ikke vise MPEG4, derfor er det besluttet ved lov, at de der har købt fjernsyn kun til MPEG2 i en hvis periode uden at få det oplyst af sælgeren, kan få refunderet 500,- kr (mener jeg)

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 09-06-10 20:13

Tak for svaret CiviC.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-06-10 20:33

No problemo