/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Youtube
Fra : hovsada
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 08-06-10 19:58

Når jeg afspiller musik på youtube blir det hele tiden afbrudt og spiller så videre efter 20-30 sek.

det er ikke sket før- kan jeg mon gøre noget ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-06-10 20:37

Næ....med mindre der er mange andre der benytter din internetforbindelse - så kan du jo bede dem om at lade være med at bruge internettet når du hører musik

Hvis du har anden software kørende samtidigt som også lægger beslag på internetforbindelsen (eller massivt beslag på CPUen) så kan det også få musikken til at hakke i det...

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-06-10 21:19

ingen af delene kan være grunden

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-10 22:11

Det er højst sandsynligt fordi din internet forbindelses hastighed ikke kan følge med.
Du kan se 2 røde linier når du ser en video i youtube.
Den lysesterøde linie er hvor meget af videoen der er downloadet.
Den mørkrøde linie er det sted der bliver afspillet lige nu.

Prøv og find en video og tryk pause når den afspiller og læg mærke til den lysesterøde linie der bevæger sig... tryk så play og se at lige så snart den mørkerøde linie indhenter den anden så stopper videoen indtil der er blevet hentet lidt mere video også afspiller den igen.

Du kan vælge af spille videoer i 360p, 480p, 720p, 1080p alt efter hvor høj opløsning du vil se videoerne i.
Jo højere opløsning jo længere tid tager det at downloade. Så vælg 360p for at downloade hurtigst.

Det kan også skyldes af du downloade i andre programmer samtidig hvis du for eksempel har et bit torrent program eller flere video downloads igang.

Prøv og luk alle de programmer du ikke bruger.

Hvis du bruger windows automatisk updating så kan det sikkert også være det.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-06-10 22:16

takker- det lyder som et kvalificeret svar...tester lige

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-06-10 22:25

Citat
Når jeg afspiller musik på youtube blir det hele tiden afbrudt

Prøv at kigge på tidslinjen.

På den kan du se to ting:
1. hvor i videoen du er nået til (kuglen)
2. hvor meget den har hentet (den røde linje)

Hvis kuglen indhenter den røde linje tyder det at du ikke henter data hurtigt nok.

hvis det er det der er dit problem kan du jo starte med at teste på http://speedtest.net/, det giver dig et billede af om det er youtube der har et problem eller det er dig

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-06-10 22:26

arrrgh skulle nok lige have opdateret inden jeg postede

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-06-10 00:00

Citat
Hvis du har anden software kørende samtidigt som også lægger beslag på internetforbindelsen (eller massivt beslag på CPUen) så kan det også få musikken til at hakke i det...

Ovenstående omfatter naturligvis også Windows Update - så det er da noget vås at sige at "ingen af delene kan være grunden"

Her i huset var der problemer hvis farmand ville streame musik med en høj bitrate, mens ungerne gjorde det samme.

Problemerne forsvandt helt og aldeles da vi gik fra 4Mbit til 10Mbit. Derfor det med den delte internetforbindelse.

Kraftig CPU udnyttelse med højere prioritet end hvad en browser kræver, kan altså også få en youtube stream til at hakke i det. Det kan jeg da se på min arbejdsstation når CAD programmet er igang med nogle heftige udregninger/analyser.

Derudover kan der opstå "propper" i forbindelsen hvis der nu er rigtig rigtig RIGTIG mange der streamer samtidigt. Så kan Youtube ganske simpelt ikke følge med.... Det har godtnok et hul ud af huset på størrelse med et islandsk vulkankrater ... men det har jo også en vis fysisk udstrækning.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 10-06-10 01:10

der er ikke andre brugere (så vidt vides) på min forbindelse og jeg har prøvet at lukke alt andet der kører(synligt)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-06-10 09:45

prøv så lige http://speedtest.net
det er jo ikke nødvendigvis på din matrikel der er problemer, det er før set at udbyderen har et problem

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 19-06-10 23:11

Tak for svaret scootergrisen....men problemet har løst sig selv ...hmm