/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Gigt og Jordstråling
Fra : Rytterknaegten
Vist : 2336 gange
199 point
Dato : 07-06-10 11:20

Hej derude.
Er der nogen der har erfaring vedr. Jordstråling vs Leddegigt?? og sammenhæng mellem disse?
Leddegigt er bevist, men er jordstråling videnskabeligt bevist?
Jeg har en mistanke om der er en forbindelse.
Hører gerne fra jer, "der ved noget"!!!!

Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-06-10 11:27
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-10 11:38

Jeg ved ikke meget om leddegigt, har selv slidgigt og her har hestemedicin hjulpet mig,
men om mulig jordstråling kan jeg fortælle lidt:

I vort første hus var manden lige død i en alder midt i 30 erne og vi købte huset af enken,
(jeg er bange for min seng stod samme sted som hans).
Så døde genboen af kræft, nabokonen til højre fik fjernet begge bryster og naboen til venstre begik selvmord. Så fik vi mistanke om jordstråling og flyttede...

Iøvrigt blev manden der købte huset af os, også ret hurtigt syg og endte i kørestol.

Ikke noget bevis på stråling men tankevækkende...

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 07-06-10 12:06

Fik I nogensinde "testet" huset Svend?
Mvh
John

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-10 13:35

Nej, hvordan måler man jordstråler?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-10 16:55

Kraftig elektromagnetisme kan give gener, men om det kaldes jordstråler står hen i det uvisse. Det er dog bevist at spøgelser ofte ses hvor der er kraftig elektromagnetisme.

Radioaktiv stråling fra undergrunden er der mig bekendt ingen der er blevet alvorlig syg af. Det er vi født til at kunne klare.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 17:17

Prøv engang at se om din kommune er radonramt

http://www.radonfri.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-10 18:27

Og du kan læse om Radon her. Men radon giver alfa stråling og kan give lungekræft, så det har ikke noget med leddegigt at gøre.

Radon optages ikke gennem huden, den indåndes.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 199 point
Dato : 07-06-10 18:51

Tv lavede engang en forsøgs test af nogle såkaldte jordstråle eksperter,
(mener der var 4 – 6 forskellige),.. som hver især mente at kunne finde / opmåle
hvor husets jordstråler befandt sig,

efter hver enkelt deltager havde lavet sine ’avancerede’ opmålinger /optegninger,
blev de sammenlignet,… resultatet var som ventet,.. et stort virvar
intet passede sammen,... det havde "eksperterne" ret svært ved at 'forklare',

en logisk forklaring på eksperimentet var at samtlige ’opmålinger’ var helt tilfældig,
læs i øvrigt denne beretning:
http://www.dr.dk/Regioner/Nordvestsjaelland/Nyheder/Holbaek/2010/05/03/090957.htm

derimod kan husets El installationer ,.. i, over og under huset skabe magnetfelter,
som i nogle tilfælde kan påvirke visse personer uheldigt,
visse mennesker mener også at vandårer under, og tæt på huset kan være skadelige,
men ingen af delene er videnskabelig bevidst,.. tværtimod,

prøv at henvend dig til en godkendt aut, akupunktør der vil være større chance for hjælp,
samtidig kan du muligvis få ca 80% tilskud fra din kommune, (pensionist mm)

i øvrigt er det bedst at placere sengen så du sover med hovedet mod øst,.. !
gælder for alle. (det koster ikke noget at prøve)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-06-10 19:23

Jordstråling er noget nonsens, som ikke eksisterer.
Opstigende Radon fra undergtunden er nogen steder et reelt problem og i dag formentlig den største årsag til lungekræft.

Det er ikke elektromagnetisme. Det eksisterer som fænomen , mer er ganske uskadeligt, og er ikke stråling.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-10 19:31

Det troede jeg også, er selv teknisk uddannet og tror ikke på noget jeg ikke forstår, men

hvad med kalve der går under højspændingsledninger, de bliver virkelig syge,
og hvorfor så ikke mennesker?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-06-10 22:47

Det der med "jordstråler" Det er en fiks ide... Men så alligevel... Der er noget om det alligevel men det er kun noget som indikere at der er en rende/vandstrømning i jorden...

Jeg ka selv finde det, men det man finder er "forandringer" F.eks. over en mark ma man finde dræn og ligende--- Man finder grave render... Har brugt det ofte, også hvor vi var to som gik over samme strækning, og uafhængigt.. Fandt samme steder, og efter mulden er rømmet af kun vi konstatere 2 vandledninger og 3 dræn. Men virker på alle graverender, sokelrender og osv...

Men køb ikke diverse dimser der ka hjælpe... Har skilt min gamle bedstefar's af engang.... En stikprop, et stykke ledning, et stykke træ og et plastik skjold... Ledningerne var bare rullet om træet uden forbindelse eller andet... Han ærgede sig sig en del

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 23:00

Vi har fundet vores vandrør i jorden ved hjælp af to ledninger, hvor plasticket var fjernet, de var bukket som et L og vi gik med dem så de strittede lige ud i luften, når vi krydsede vandrøret, flyttede ledningerne sig, så de stødte sammen

Dette trick fandt vi først ud af, efter vi havde gennemgravet det meste af haven

Vi vidste at et vandrør var utæt, og vi fulgte kommunens tegninger for at få gravet rørene fri så de kunne blive udskiftet - men tegningerne passede ikke, derfor dette detektivarbejde

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 07-06-10 23:52

Hej Nordsted / Svend og andre.
Det med 2 stk svejsetråd, bukket som et L, har jeg prøvet en gang. Mærkelig fornemmelse når de begynder at bevæge sig.
Hvad skal man tro i denne forbindelse. Vi bor her i et gammelt moseområde Åmosen, flyttede ind i 2003,og 1-2 år efter fik min samleverske konstateret leddegigt. Jeg selv er begyndt at få lidt "muller" i hænder og fødder her i 2010. Ved ikke hvad jeg skal tro på. Så godt den forvirrende udsendelse på TV.
Det jeg gerne ville høre var om nogen har fået det væsenligt bedre, ved at flytte fra en "mistænkt" bolig. selv tror jeg ikke på alle de "hjælpemidler".
Et blytæppe under sengen måske, hvis man tror der trænger noget skadeligt op fra undergrunden.
Hvorfor sove med hovedet mod øst?
Tak til alle for indlæg
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.
Mvh John

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 17-06-10 00:46

Tak for svaret EA_HS.