/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
brugte batterier...
Fra : hovsada
Vist : 802 gange
100 point
Dato : 07-06-10 01:02

jeg har efterhånden samlet en større pose brugte batterier- men hverken Matas eller Tankstationnen, hvor jeg før afleverede dem vil modtage nu - skal jeg virkelig helt på genbrugspladsen eelr hvor mon ??

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 07-06-10 01:34

I vores kommune kan vi lægge dem i en GENNEMSIGTIG plastpose, som så lægges ovenpå renovationsbeholderen (fuldt synligt). Renovationen tager dem så med til genbrugsstationen, og de gør det endda med et smil.
Posen må ikke bindes fast, eller andet der forhindrer nem og hurtig ekspedition.
Til slut skal lige bemærkes at jeg bor i villa, men mon ikke det er det samme ved større ejendomme.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-06-10 05:11

hvad er SPØGSMÅLET

Kandu/ TEAMET kan ikke fatte dig

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-10 08:11

Her er et link, hvor der for hver kommune står hvor du kan indleverer din brugte batterier

http://www.batteri.dk/hotel/batteri/webpages.nsf/d2993d2a96c67f35c12565d20062fb30/335c9af4ca842a15c1256ae3003573e0!OpenDocument

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-06-10 09:09

DISKEN_revised, jeg tror at du er den eneste som ikke har fattet spørgsmålet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-10 09:12

Spørg eventuelt i dit lokale supermarked, om de indsamler brugte batterier.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-10 09:13

Du skriver ikke, hvor du bor, men kig evt. her: http://www2.amfor.dk/batterier/afleveringssteder.asp?distrikt=kbhv

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-10 09:14

Jeg afleverer i Føtex

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 07-06-10 09:57

Tak for svaret Nordsted1.

har lige ringet til dagrenovationen, som gerne tager det med i klar plastpose

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 01-12-10 18:43

I indgangen i vores lokale ALDI-butik står der en beholder til brugte batterier, det er bare at huske at tage dem med når man handler ind.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 01-12-10 19:54

Hovsa da!

Entråd startet i juni og nu skriver vi december?

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 01-12-10 20:59

ja for spørgsmålet er altid aktuelt når det handler om gamle batterier, og hvordan man kommer af med dem på den rigtige måde...