/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Myre i græsplænen
Fra : gwh
Vist : 2771 gange
100 point
Dato : 06-06-10 00:22

Hej hvad kan jeg gøre , for at få myrene i vores græsplæne væk, det er nærmest blevet en sandkasse, der hvor de er.
Jeg ved godt det der med kogende vand, men det tror jeg ikke er godt for plænen, men det er myrene jo heller ikke, jeg er også usikker på hvor meget det hjælper.
Har i gode erfaringer med, hvad der kan gøres ?
mvh. gwh

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-10 01:10

Hej.
Brug bagepulver iblandet flormelis. Myrerne vil elske det, men de vil også dø af det samt slæbe det med ned i boet.
Det skade i hvert fald ikke græsplænen.
MVH Akle

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 06-06-10 02:22

Hej akle
Foreløbig tak, det må prøves snarest.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-06-10 08:04

Ja, ellers er der jo den købte myregift/pulver, men så skal den neddækkes ved regn.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-06-10 08:20

akles tip virker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-06-10 12:25

Det er ikke bagepulver men boraks, som skal blandes med sukker. Gerne flormelis.

Bagepulver kan være så meget forskelligt kemikaliemæssigt. Noget af det virker ikke på myrer.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-06-10 13:07

Boraks er vidstnok betydeligt mere giftig end bagepulver, efter min ringe viden. Bagepulver har i hvertfald hjulpet hjemme i vor have.
MVH Akle

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 06-06-10 20:00

Hej tak for svar og gode kommentar. Nu er der strøet flormelis blandet med et godt drys bagepulver, så kan de bare spise, kan de
og hvis der ikke hjælper prøver jeg med Boraks.
Mvh. gwh

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 06-06-10 20:02

Tak for svaret akle. Og tak for hurtig hjælp
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-06-10 21:24

Selv tak 'gwh' - og forhåbentlig har du ikke altfor seiglivede myrer.