/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Brug af Windows Billedgalleri
Fra : bjarnefilm
Vist : 795 gange
50 point
Dato : 05-06-10 13:26

Mit styresystem er Windows Vista. Jeg bruger Windows Billedgalleri til at holde styr på mine fotografier. Problemet er lidt indviklet, men her kommer den.

Først fotograferer jeg. Så skal billederne flyttes fra kameraet til computeren. Først tænder jeg for computeren. Så tager jeg memorykortet ud af kameraet og sætter det i en lille holder. Derefter sætter jeg holderen ind i et usb-stik på computeren. Så henter computeren automatisk billederne og lægger dem i en mappe, der hedder
C\bjs\billeder\2010 06 06 Billeder
Efter at have hentet billederne fra memorykortet, sletter computeren hele memorykortet. Så åbner jeg Windows Billedgalleri. Ude til højre klikker jeg på "Billeder" og så klikker jeg på "2010 06 06 Billeder".

Her er det så problemet opstår. Computeren har pænt hentet billederne og lagt dem i en mappe. Men billederne ligger ikke i rækkefølge. De ligger helt tilfældig orden.

Så har jeg prøvet at åbne stifinder og derefter mappen "C\bjs\billeder\2010 06 06 Billeder" og møjsommeligt sidde og give billedfilerne nye numre (dvs nye navne). Det virker i stifinder. Efter billederne har fået nye numre, dvs. 001.jpg, 002.jpg osv, så ligger de i rækkefølge. Men når jeg derefter åbner Windows Billedgalleri og klikker på "2010 06 06 Billeder", så ligger billederne i samme orden, så før jeg gav dem nye numre.

Så jeg har to spørgsmål.
Kan jeg få computeren til at hente billederne i rækkefølge, så jeg ikke skal give dem nye numre?
Hvis det ikke er muligt. Hvordan kan jeg få Windows Billedgalleri til at opdatere, så billederne ligger i rækkefølge, efter jeg har givet dem nye numre?

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-06-10 13:30

brug - arranger ikoner efter - og så videre

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-06-10 13:45

Hej brorteil

Den kommando du nævner findes i stifinder.
Men jeg kan ikke finde den Windows Billedgalleri?

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-06-10 14:14

åben en mappe, højreklik på et tomt felt og vælj
aaranger ikoner o.s.v.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-06-10 14:23

Jeg kan ikke finde kommandoen.
Jeg vælger Start -> Windows Billedgalleri -> 2010 06 06 Billeder
Så kan jeg se billederne.
Så har jeg prøvet at højreklikke på et billede, men kommandoen er der ikke.
Der er heller ikke nogle tomme felter at klikke på.

MVH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-10 14:34

Citat
Så har jeg prøvet at højreklikke på et billede, men kommandoen er der ikke.
Der er heller ikke nogle tomme felter at klikke på.

Klik ved siden af et billede.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-06-10 14:41

Det var svaret på, hvordan jeg får Windows Billedgalleri til at opdatere. Mange tusind tak.

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-06-10 14:42

velbekomme og god weekend