/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
En der er lidt bibelstærk
Fra : donnydk
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 03-06-10 22:59

Husker jeg forkert når der et sted i biblen står beskrevet en "gåde." Et eller andet med en der skal møde om uden tøj på men ikke nøgen. Er der nogle der ved hvad den historie hedder og hvor den er beskrevet???

Accepteret svar
Fra : NoQia

Modtaget 110 point
Dato : 03-06-10 23:09

Bibelstærk er jeg nu ikke, men det du fortæller der, minder mig om en helt anden fortælling, nemlig sagaen om Regnar Lodbrog og Kraka.
Kan det være det du tænker på? http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Litteratur/Skikkelser_og_begreber_i_nordisk_sagndigtning/Kraka

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 03-06-10 23:27

Du har ret i at Bibelen omtaler en gåde.

Hvis du har en Bibel, så læs selv om det i Dommerbogen kapitel 14 fra vers 10. Der står både gåden, og hvis du læser videre finder du også svaret på gåden.

Da vi taler om en gåde, vil jeg ikke aflsløre hvad den handler om

Hilsen malmin

Hvis du ikke har nogen Bibel, kan du læse den online, Både den Dansk Autoiserede Oversættelse og Bibelen På Hverdags Dansk

Godkendelse af svar
Fra : donnydk

Dato : 04-06-10 00:44

Jeg troede det var en bibelsk historie. men jeg blev klogere helt rigtigt ramt.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-06-10 09:33

Når bibelen nu findes online malmin, hvorfor sætter du så ikke mindst et link ind???

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-06-10 09:47

Nåeehe malmin, det havde intet med den omtalte gåde at gøre, - andet end at det også var en gåde.

............. og hvad kan vi så lige bruge det til???