/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hønsesalat.
Fra : piaskov
Vist : 3151 gange
100 point
Dato : 02-06-10 14:01

Hejsa alle.
Jeg skal lige om hjørnet lave kyllingesalat til 30 personer.
Det er forret ...hvor mange kyllinger skal jeg regne med tror i jeg skal koge.
Jeg har købt 5 stk. af 1400g. og er blevet i tvivl om det er nok.
Jeg har tjek på selve opskriften , det bliver nemlig mors den hjemmelavede som alle elsker.
Men hvis i har en ide så kom med den.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-06-10 14:12

Nu må du styre dig...Man kan da ikke lave HØNSEsalat af KYLLINGER...begrebsforvirring - Man kan da heller ikke lave kalv i karry af oksekød... vel

Men når du har fået svar (fra en af de kloge), så hit med opskriften på HØNSEsalat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-10 14:51

Denne opskrift er beregnet til fire personer, men der står sgutte hvor meget dyret vejer

http://www.tv2east.dk/artikler/opskrift-hoensesalat-til-4-personer

Og her står der 350 g til fire personer (pillet dyr)

http://www.gugge.dk/opskrifter/fjerkra/honsesalat.htm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-06-10 15:01

Jeg tror at de 5 kyllinger er nok, men til hovedret regnes med 3-500 g kød så jeg ville regne med 200 g kød til forret. Så 1 kylling er nok til 7 personer.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 02-06-10 15:07

Det er meget svært at svare på.
Skal det bruges til rullepølse m.m., butterdejsskal eller bare som foret?
Normalt står der i en opskrift hvor mange personer en portion er til.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-10 15:21

Det nemmeste er at se hvor meget kød der er, efter du har pillet dyret,

De 350 g i mit link, er beregnet til forret eller frokostret, så jeg vil synes at 200 g er i underkanten, iflg den opskrift, men det afhænger jo også af hvad du blander i salaten

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 15:35

@Krummen
Ja jeg tænkte jo nok du kom på banen.
Jeg havde egentlig skrevet hønsesalat nede i teksten men opdagede det så.
Sagde til leif...det SKAL skrives om for ellers får jeg på snuden af krummen.
Havde så ikke liiige tænkt over at jeg havde skrevet hønsesalat som overskrift også
Og du skal nok få opskriften senere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 15:36

Det er som en forret det skal bruges.
Anrettet på annanas ringe og med sprødstegt bacon og ristede champignon på toppen.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-10 16:47

Jeg mener der kun skal bruges højst 100 gr rent kød til en forret. I skal vel også have noget at spise bagefter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-10 17:00

Mums hvor lyder det lækkert

Ehm... er der også brød til??

Du siger bare... der er nok... det er dig der er bestemmeren

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 02-06-10 17:07

Vil give thyregod ret , der skal vel også være plads til hovedret. Granner01 : 300 til 500 g kød til hovedret, det er godt nok meget

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 02-06-10 17:10

Det er rigeligt, men kan vi ikke få opskriften?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-06-10 17:13

Min opskrift er kyllingestykker og lidt asparges, mayonaisen røres med karry og lidt fløde og det hele røres sammen. Serveres på et stk ristet franskbrød.

Nu ser jeg frem til Pias opskrift.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 17:18

Ja ja så lad gå.

Mutters Hønse/kyllingesalat.
Tilpas mange høns/kylligner koges godt møre med salt i vandet.
Bland efter smag mayonnaise og creme fraise.
Tilsæt champignon i skiver. Brug event. dem i glas. Ellers ristes de.
Asparges i små stykker..de skal lige koges møre. (det er sæson nu)
Tilsæt salt og peber lidt af væden fra champignon og event. asparges.
HUSK at smage på det og pas lidt på med saltet.
Der er en del i væden.
Kødet piller i fra kræene og skær det i små stykker.
Det hele blandes sammen og der pyntes af med ristet bacon , karse og tomatbåde.
Når det hele har trukket , gerne i et døgn smages der på det igen.
Der skal som regel lidt mere kryderi i . Af og til kommer jeg karry i også. Det kommer an på mine lyster

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 17:19

Hov glemte lige at det skal anrettes på ananasringe .
Kom event. lidt i skåret i små tern.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-06-10 17:58

Hvor og hvornår skal vi komme?

hawaii7

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 18:13

Citat
Hvor og hvornår skal vi komme?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-06-10 20:35

Kig lige ud i haven Pia, vi sidder et par stykker og venter...................................... mums

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 21:47

Citat
Kig lige ud i haven Pia,

Nåå det er jer der lusker rundt...............

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-06-10 22:02

Citat
Det kommer an på mine lyster
Interessant...står du midt i hønsesalaten med lyster? Tjaeee....... det er det utroligste hvad folk tænder på

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-06-10 22:04

Citat
står du midt i hønsesalaten med lyster?

Som er lavet af kyllingekød ja

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-06-10 22:49

Det hedder dælme IKKE lyster..... Det hedder laster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-10 23:09

Jeg synes altså det er noget griseri, sådan at så midt i hønse/kyllingesalaten, håber for dine gæsters skyld, at du har vasket tæer

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-10 09:09

Tak for svaret Thyregod8.
Ja nu fik jeg besked i dag fra en kok.
Der skal bruges MAX 75 g. kød pr. person.