/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ekstern Harddisk
Fra : miss-tk
Vist : 583 gange
200 point
Dato : 02-06-10 12:30

Hej,.

Jeg har en ekstern harddisk (Verbatim
External 3.5" Hard Drive SATA inside, USB2.0 Black color 1000GB 1pcs)

Når jeg sætter den i computeren, kan jeg hører den bliver tilsluttet, men kan ikke finde den.
Jeg har også forsøgt på andre computerer, og det samme sker.
Har fået af vide det nok er "armen" der er knækket, og det eneste man kan gøre, er at få den åbnet i et lufttæt rum, som koster flere 1000 kr.
Er der nogen der har andre ideer, så mine ting ikke går tabt, og det ikke koster så meget?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-10 12:33

Tag hardisken ud af boxen, og tilslut den en pc

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 02-06-10 12:39

Det havde jeg tænkt, men har fået af vide, at man ødelægger den, og mister alle data'er.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-10 12:55

Det passer ikke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-10 12:55

jeg har udført det hundredevis af gange

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-06-10 12:57

Du kan evt. bruge en dockking station: http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=106&products_id=855&osCsid=abf94afb498ce152f6a826acc2abf349
Den kører både på usb og e-sata, tager 2.5 og 3.5 diske.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-06-10 13:12

Du kan roligt rette dig efter hvad Peet skriver, jeg har selv prøvet det.
Du ødelægger ikke dine data.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-06-10 13:57

Citat
Har fået af vide det nok er "armen" der er knækket

Vrøvl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-10 14:20

Jeg har aldrig hørt om en harddisk arm som er knækket.

Har du hevet USB stikket ud uden først at bruge sikker fjernelse.

Som de andre siger, så kan du prøve at tilslutte med noget andet end den Verbatim box.

Jeg går ud fra at du allerede har prøvet dette:
Start computer op uden den harddisk og luk computeren ned igen.
Start computeren og vent til den er startet helt op.
Tilslut USB stikket og tænd for strømmen

Gå i start > højreklik på computer > vælg administrer > diskhåndtering
Kan du se den nu

Hvis den foreslår at formatere så vent lidt med det.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-06-10 20:41

ÅRTI`ETS vittighed = satans mennesker der udnytter andres __?
Citat
Har fået af vide det nok er "armen" der er knækket,

Hvis den er knækket, hørte DU MERE_ en de par lyde, der kommer fra en DISK..

Uden lige at kende til DET_???
så har jeg hørt om USB 3 = noget du lige mangler

Citat
External 3.5" Hard Drive SATA inside

Sikker på du har fået SOFTWARE med til dåsen´s indhold....?

Eller hvad system kører du med _ masser af UMULIGHEDER.

Men halv-delen af RESCUE ? software LYVER. så det står ud af

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-06-10 20:42

Citat
lufttæt rum, som koster flere 1000 kr.

Smid den i fryseren

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-06-10 20:44

Citat
Jeg har en ekstern harddisk (Verbatim
External 3.5" Hard Drive SATA inside, USB2.0 Black color 1000GB 1pcs)

Og den er sikker ikke mange ÅR gammel ?

Men sgu da svært med ALLE de oplysninger vi skal søge PÅ / Google__

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-06-10 20:48

Citat
Er der nogen der har andre ideer, så mine ting ikke går tabt,

Og hvad skete DER LIGE ___der, SMIDT den på gulvet. eller leget med den
ELLER BARE RYKKET strømmen / LEDNINGEN = USB? =

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-06-10 20:52

Jeg har diske der stammre fra en TID, hvor 5 MB???? var meget.
Og aldrig har jeg hørt om noget der minder om en BRÆKKET arm/
.
men PASSWORD´s til dem, er svære at finde.

Der skal ALTSÅ ikke meget TIL. før der går GØGEREDER/ unger i 1 terrabyte,
så problemet er nok nærmere DIG...
Og din PC.

Annuller spørgsmålet
Fra : miss-tk

Dato : 03-06-10 13:19

Annullere spørgsmålet.
Selvom jeg ingen viden har om dette, synes jeg ikke der er nogen grund til, at folk skal lave grin med et reelt spørgsmål.

peet49 Dette fungerede ikke, da det er helt inde i disken, der er noget der er knækket, men 1000 tak for forsøget.