/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ALDRIG mere GARMIN GPS.
Fra : vedikkealt
Vist : 2014 gange
100 point
Dato : 01-06-10 11:12

Jeg har sat dette under Smalltalk, da jeg ikke helt kan definerer mit spørgsmål...

Først køber jeg en 1690 Garmin til 2200 kr som så skal opdateres, det tager over 4 timer - og fejler selvfølgelig under vejs og forfra igen ... ... og det lykkedes mig ALDRIG at få opdateringen hentet.

Jeg har købt den hos Fona, de lovede så at opdaterer, det tog med deres store forbindelse over 2 timer... og så var jeg så langt...

Når jeg så skulle taste / indstille den, skulle jeg trykke på det bogstave ved siden af til venstre, og så var det fint ... ... men skide besværligt ...

Samtidigt købte jeg en City Navigator Europa NT til 900 kr. hvor med det skulle være muligt at forberede sine ture hjemmefra fra med mange ruter og waypoint.

Garmin har meddelt mig, at jeg er en opgivet kunde, prøvede at få tilsendt kort opdateringen på en CD mod behørig betaling, INGEN hos Garmin fattede, at jeg skulle taste ved siden af det ønskede bogstave. De 2 ting har Fonu nu fået styr på ...

Jeg bad så om en Dansk manual for dummies til min City Navigator ... 40 sider ... ....

Har så fundet noget muligt brugbart under

Oprettelse og redigering af ruter ...

Problemet er bare, at det der står jeg skal gøre - IKKE står i City Navigator programmet.

Og Garmin Hotline vil IKKE give nogle hint, det er og bliver alene mit eget problem.

Men jeg altså født med en roe hakke i hånden og ikke en PC eller IpisPOT ... eller hvad det nu hedder, og så er man dælme hægtet af ... og i det elektroniske spil.

Bedste hilsner fra vedikkealt

PS. Eventuelle kommentarer læses / ses først sidst på aftenen i dag.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-10 11:20

Citat
De 2 ting har Fonu nu fået styr på

De må have fået en ny mand der endnu ikke er orinteret om Fonas normale forretningspraksis

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 01-06-10 11:28

Jeg har en Garmin Nüvi, jeg gav 1500 kr for (sikkert meget billigere i dag) jeg opdaterede den og alt er perfekt.

Det jeg lægger vægt på er BRUGERVENLIG og enkel betjening !

Det lyder lidt som om at du har købt for avanceret.......
- hvis den havde været defekt, var den vel blevet indleveret - eller hvad ?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-10 11:38

Garmin er meget tung at danse med. Jeg har betalt knap 600 kr for opdatering og så manglede veje som er fler år gamle her i Sønderborg kommune. Nu skal jeg igen have en opdatering til 600-700 kr.
Jeg har købt en Tom-Tom til en bus jeg har. Jeg har betalt knap 500 kr. for 8 opdateringer i løbet af de næste 2 år. Første gang ville den ikke virke og jeg ringede til deres hotline service. Jeg fik en meget fin behandling go service. En fyr guidede mig gennem og hvor jeg skulle fjerne noget overflødigt for at få plads til det nye kort.

Jeg køber kun Tom-Tom fremover og skrotter min garmin.

hawaii7

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 01-06-10 11:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-10 12:12

Jeg tror det at have en GPS, nærmest er en religion.............vi er meget glade for vores Mio

Især blev vi glade for den, da vi fandt ud af at der var en funktion, hvor vi kunne indstille den til at vi var "lastvogn". Vi kører med campingvogn, og ved et uheld kom vi til at køre ind i Münchens bymidte, det var ikke nogen sjov oplevelse for chaufføren, at kører rundt i de små gade, men det uheld kommer vi heldigvis aldrig ud for mere, efter vi har fundet funktionen - jeg ved at mange GPS'er ikke har den funktion, så vi beholder vores ældgamle model

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-10 12:23

Citat
der var en funktion, hvor vi kunne indstille den til at vi var "lastvogn"

Så skal man altså undgå at indstille den til "Jernbane" hvis man er i bil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-10 12:32

LuffeA, det kan da være du kan få et lift

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-06-10 13:13

Få dog pengene tilbage for et ubrugelige skidt og køb en TomTom (tror jeg nok lige nu, at den hedder )i stedet for .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-06-10 14:06

Altid Garmin........... jeg har en ældre Garmin Nüvi 660 som er noget af det mest brugervenlige.
Jeg havde ingen problemer med opdatering dertil, som gik glat og var helt gratis, men tog lang tid og ingen problem i det.
Så hvis den på et tidspunkt bliver skiftet ud, om mange år, så bliver det til en ny Garmin.

Men Nordsted1 har ret, når hun skriver
Citat
Jeg tror det at have en GPS, nærmest er en religion

Når du selv skriver vedikkealt
Citat
Men jeg altså født med en roe hakke i hånden og ikke en PC eller IpisPOT ... eller hvad det nu hedder, og så er man dælme hægtet af
så hjælper det sikkert ikke at skifte mærke..................

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 01-06-10 14:22

Bentjuul jeg er 100% enig = det samme jeg skriver i mit indlæg, bare med andre ord.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-06-10 14:44

hawaii7, du har da vist aldrig prøvet en Garmin! Mio:"3¤%¤"&4

Også min Garmin 660 virker perfekt med opdat osv. og nem at betjene!

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-10 16:36

- Garmin FOREVER... min gamle 670'er har knoklet rundt i Europa og USA i snart 4 år og aldrig svigtet. I dag er den udstyret med de nyeste kort EU+Nordamerika plus 725 af mine favorit musiknumre, og den svigter aldrig.
- så vedikkealt, du har fuldstændig ret - du ved ikke alt... Men det kan læres...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-10 19:26

Jeg holder mig til Garmin, den finder altid vej. Vi skulle finde en bekendts nye adresse i Silkenorg. Gode råd var dyre. Men Garmin landede os lige foran huset.

Og at Garmin ikke kan finde nye veje er ikke Garmins fejl. Kommunen skal selv melde veje færdig, og det er der nogle kommuner som er sløsede med.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 01-06-10 23:05

Jeg er nu også en tilhænger af Garmin. Nem og betjeningsvenlig. Kan især godt li' deres livstidsopdateringer

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-06-10 10:23

Tak for svaret Stouenberg.

Du skriver...

Citat
- så vedikkealt, du har fuldstændig ret - du ved ikke alt... Men det kan læres...

Så på lørdag vil jeg prøve at lære det, der er en pensioneret sømand der mener han kan hitte ud af det ... og så må jeg lurer ham af ....

Bedste hilsner fra vedikkealt