/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SÅ KØRER DET_ vist nok
Fra : DISKEN_revised
Vist : 685 gange
10 point
Dato : 31-05-10 23:00

Noger der har en IDE om hvordan denne virker

En VACUM
en indgang VS 2 udgange, eller er den ene bare en DUMMY

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3886181751&n=-1521481130&pn=-1440642284

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 23:04

Nu virker skidtet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 23:04

Ups det var åbenbart ikke en prøve igen... så jeg lister lige så stille ud igen

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 31-05-10 23:21

Citat
Ups det var åbenbart ikke en prøve igen... så jeg lister lige så stille ud igen

U DU DAT_____

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 23:28

Te´grin kan man altid bli´det er straks sværere at blive te´nor

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 31-05-10 23:36

O wa ær D/ dat du dr sær

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 31-05-10 23:37

Håber sgu jeg bliver SENIOR__før eller siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-10 23:39

Citat
Håber sgu jeg bliver SENIOR__før eller siden

Bare fortsæt med at trække vejret, så når du det nok og du er vel også godt på vej

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-10 08:18

Den virker godt nok.

En slange fra benzintanken og så en slnage til hver karburator på din knallert. Du har måske en gammel knallert med kun en karburator?

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-10 10:29

Et hurtigt gæt, da jeg ikke kender den.
Så længer der er vacum fra indsugningen (ventura) vil der være åbent for benzingennemstrømningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-10 10:31

At blive te'nor er nemt nok - men det gør ondt.......................aiiiiiiiiiiiii

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 5 point
Dato : 01-06-10 23:29

Du kan læse om den her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#benzinhane

Du forbunder det ene hul til benzintanken, det anden hul til karburatoren og det tredie hul til indsugningsstudsen.

Når motoren er slukket er der intet vakuum ved den tredie slange og derfor kan der ikke komme benzin igennem de 2 andre slanger.

Når motoren kører opstår der vakuum i den trdie slange og der kan flyde benzin mellem de 2 andre slanger.

Det er en sikkerheds foranstantning så hvis for eksempel karburatoren var utæt at det ikke vil komme til at ligge 5 liter benzin under scooteren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-10 23:31

Eyvind, for pokker da

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-10 09:17

Ok Scootergrisen.......................så gættede jeg vist rigtigt.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 21:33

har i OVERHOVEDET set billedet = 2 skide udgange IKKE 1 = en

Citat
En slange fra benzintanken og så en slnage til hver karburator på din knallert. Du har måske en gammel knallert med kun en karburator?

??????
HVORFOR er der så to = 2 udgange på hanen
Citat
Et hurtigt gæt, da jeg ikke kender den.
Så længer der er vacum fra indsugningen (ventura) vil der være åbent for benzingennemstrømningen.

HVORFOR er der så to = 2 udgange på hanen

Citat
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#benzinhane

Du forbunder det ene hul til benzintanken, det anden hul til karburatoren og det tredie hul til indsugningsstudsen.

TROR jeg kender TIL DET, men hvordan fanden virker den, MED 2 RØVHULLER
hvis i vil have DIARRE svar.

ELLERS hent billedet NED og klik på FORSTØR billedet = 2 UDLØB? ikke et.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 21:37

Citat
Du forbunder det ene hul til benzintanken, det anden hul til karburatoren og det tredie hul til indsugningsstudsen.

Og hvor sskal det 4´de hen = tilbage til tanken

ELLER???

De kan VEL forbindes MED ET _T_ rør
og ellers bare dryppe det rigtige sted hen = som jeg ikke ved hvor er på 1/ en karburator

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 21:39

Og for dem der IKKE lige kan se DET
VACUMMET sidder på den runde ? fidus = rimeligt utydeligt
på den jeg så på, men hvorfor fande_ har den så 2 udgange?????????

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 21:40
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 21:41

Godkendelse af svar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 22:30

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-10 08:52

Dette billede kiggede jeg på:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3886181751&n=-1521481130&pn=-1440642284

Når jeg zoomer ind står der
IN......................benzin ind
OUT.................benzin ud
VENT...........som jeg oversætter til ventura / sug / vacum

Så mit hurtige gæt var ikke helt ved siden af.