/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Utæt sæbebeholder vaskemaskine
Fra : Palmen
Vist : 1763 gange
300 point
Dato : 29-05-10 20:41

Vores sæbebeholder er blevet lidt "utæt". Der er begyndt at løbe lidt vand ned fra vores sæbebeholder i starten af vaskeprogrammerne ?

Er der nogen der har et bud på det ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-10 20:46

Hvis jeg forstår dig ret, så kommer der vand udenom når I starter jeres vaskemaskine.

Jeg vil foreslå at I tager skuffen ud og rengører den med eddike, ( sænk den i en spand med eddike) og lad den stå i en nat og inde i der hvor skuffen sættes ind, skrub med en børste tilsat eddike. Og skyld efter med vand.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 310 point
Dato : 29-05-10 21:03

Det kan være sprinkler hullerne der er kalket til...
Det hvor vandet sprøjes ud og ned i sæbebakken. Hvis disse huller kalker til sprøjter vandet i alle retninger.

Det kan være nokt at trækker skuffen ud og rense dem med en renslet svamp, da det jo er lavet af plastik.

vh
ben

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-05-10 23:17

eller slangen ned til vaskekarret kan være stoppet

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 30-05-10 08:20

Hvad er det for en maskine ......

Bassebo...

Det er da lidt vigtig før man skyder udi tågen...

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 31-05-10 20:21

Whirlpool

Vi har afkalket skuffen, men det hjalp intet.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 31-05-10 20:49

whirlpoll awm 8140

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 31-05-10 21:03

Er slangen ned til vaskekarret noget man selv kan gøre noget ved ? hvis det er problemet.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 31-05-10 22:30

Der er da ikke andet for at tage hatten af og sæt maskinen igang og se hvor der kommer vand ud henne, evt tage bagsiden af også så det er til at komme til se noget...

Bassebo...

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 05-06-10 11:29

Tak for svaret Benjamin.Hansen.