/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtig hjælp åbne alle brugere!!
Fra : Oldboston
Vist : 1579 gange
500 point
Dato : 28-05-10 16:35

Jeg er komkmet i store vanskeligheder, da jeg pillede lit ved maskinen forleden. Jeg plajer at åbne pc'en til en startside, der indeholder "Alle brugere", der er fem i alt, hvoraf de to bruges hver dag og de 3 kun sjældnere. Men siden er væk nu, den var ellers så let med ikoner, vi selv havde valgt, nu er der kun min egen brugerkonto. Jeg vil meget gerne kunne genoprette de andre helst allerede i weekenden i weekenden, derfor går jeg op på 300 points, men så beder jeg om forståelse for, at jeg er en af dem, der har lært at bruge pc alt for sent i livet, og at jeg derfor skal have alle forklaringer skåret ud i pap, ellers forstår jeg ikke en levende hule..., for at dsige det lige ud. O. v. N og Norstedt og granner og flere andre af jeg topdygtige dertil yderst sympatiske folk på kandu har reddet mig lige på målstregen mange gange, det skal I have tak for. Jeg håber, at I ohgså er på i disse dage.
Mange hilsner
Oldboston

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-05-10 16:41

Hvis du bruger XP gør du sådan her:

Åbn Kontrolpanel. Åbn derefter Brugerkonti.

Der kan du oprette nye konti.

Jeg er ikke sikker på hvordan fremgangsmåden er i Vista men det kan jeg finde ud af når jeg åbner min bærbare - fremgangsmåden i Windows 7 må en anden kandu'er forklare.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-10 16:53

og Vista eller Win 7 skriver du bruger Brugerkonti i Start - Søg. Der kommer en genvej frem til Brugerkonti, hvor du kan rette ind så der igen kommer genveje til Login

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 18:46

Og endelig kan du prøve at "gendanne" maskinen til et tidspunkt hvor det virkede

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-10 21:34

Gendan den som refi foreslår. Gå ind på start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse. Vælg en dato hvor det virkede og tag dig en kop kaffe. Det kan tage lidt tid at gendanne, men så er alle indstillinger tilbage igen.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-06-10 19:49

Tak for svarene indtil nu. Desværrre er jeg stadig et stykke fra målet, som er at få min sædvanlige velkomstside frem, når jeg tænder for maskinen. Det er XP, og jeg prøvede fremgangsmåned, som foreslås af jeanettesmor. Den virker også fint til at oprette en ny brugerkonto, og det gjorde jeg så til lejligheden. Derefter slukkede jeg for maskinen, tændte igen, men fik stadig ikke velkomstsiden frem på skærmen, i stedet fik jeg en meny, der åbner for den ny brugerkonto, jeg netop havde oprettet. Men det er de 5 gamle brugerkonti, som jeg plejer at arbejde med, som jeg har brug for at få frem. Vi er to, der bruger pc'en hver dag, og så er der 3 brugerkonti, der kun bruges en gang imellem. Derfor er det så rart, at når man tænder for pc'en får man straks en velkomstside frem, hvor man så kan vælge den aktuelle brugerkonto, man nu skal i gang med.

Jeg har måske fejlagtigt brugt ordet startside, da jeg skrev spørgsmålet. Men det, jeg faktisk taler om, er en slags velkomstside med fem små vignetter. Ud for hver af dem står brugernavnet. Hvis min kone skal bruge pc'en, klikker hun straks ind på sin egen brugerkonto, og på den måde får vi aldrig blandet vores filer og mapper sammen. Men nu er det min brugerkonto, der kommer frem hele tiden, og så er det meget besværligt at finde over til hendes dokumenter.

Jeg prøvede også granners forslag. Fandt en dato for en måned siden, lige før jeg installerede et nyt program, som måske kan have fremkaldt ændringen. Men systemgendannelsen fortalte, at der ikke var nogen ændringer siden den dato, jeg havde valgt. Så der er jeg på bar bund.

Der er stadig 300 pinnts at hente, og jeg prøver at præsisere mit spørgsmål: "Hvordan skal jeg bære mig ad for at kunne få velkomstsiden frem, sådan at der hver gang jeg tænder for maskinen, kommer en side med navne på alle brugerkonti og en lille vignet for hver enkelt af dem, frem på skærmen?".

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Oldboston.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-10 21:54

Har du husket at sætte kodeord på kontierne?

For i såfald burde, lige efter startsiden, vises en side, hvor brugerne er linet pænt op og hver især skal logge på med sin kode.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-06-10 22:25

Vi bruger ikke kodeord til de enkelte brugerkonto. ^Åbningsbilledet - det første billede, der kommer frem - viser 5 ikoner eller tegninger/fotos, som vi selv har valgt, f. eks. med et kendetegn for brugeren. Udfor hver vignet står så navnet på den enkelte bruger. Når nu brugeren vil tage pc'en i brug, klikker han på den vignet, der har hans navn, og så kommer hans eller hendes startside frem.
Min kone har den klassiske Windoows skærmbillede, jeg har sammensat mit lidt anderledes etc. Vi har begge to administrator-rettigheder, men de andre, der kun bruger pc'en mere sjældent har ikke administrator rettigheder.

Men prøv nu at se for dig, at jeg tænder for pc'en. I stedet for åbningsbilledet med de fem tefginger/fotos og navne på brugerne, kommer kun en firkant med mit eget brugernavn frem. Der er også et felt til at skrive adgangskoden, men da jeg ikke bruger adgangskode, klikker jeg blot og kommer så straks ind på min sædvanlige startside, hvor jeg finder alle mine ikoner, genveje, mapper etc, som jeg plejer at arbejde med. Når min kone skal ind på sin side, er det meget vanskeligt, jeg må prøve at finde en omvej til hende via min egen side.

Så det eneste jeg efterlyyser er egentlig at få den "gamle" velkomstside frem, hvor man kan se navnene og ikonerne for alle fem brugere. Kodeordene har aldrig haft nogen praktisk betydning i forbindelse med brugerkontiene, men er der noget jeg har overset her?

Nu øger jeg pointstallet med 50 og håber på et rigtig godt svar.

På forhånd tak
Oldboston

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 22:38

frit fra hukommelsen

start --> kontrolpanel --> brugerkonti --> skift måden hvorpå brugere logger af og på --> hak i brug velkomstsiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-10 22:42

Du glemmer at fortælle at du bakser med Client Services for NetWare, jeg er ikke helt på det rene med hvad det er, men prøv at gå til Kontolpanel og videre til Netværksforbindelser, hvis du ser Client Services for NetWare derinde så slet den, det burde få velkomstsiden frem igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-10 22:51

Der var engang et tip, prøv om du kan bruge opskriften:
http://www.kandu.dk/Tip14571.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-10 23:01

Hvis metoden virker for avanceret, så kan du nøjes med at deaktivere tjenesten:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/16759/
i filmen her afinstalleres tjenesten på en XP computer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 23:29

Citat
Du glemmer at fortælle at du bakser med Client Services for NetWare

ja se det ændrer jo en del på sagen

da det ser ud til at være en hjemmecomputer så ville jeg bare afinstallere Clientservices for Netware, det burde fikse din velkomstskærm (følg o.v.n.'s link)
hvis det IKKE virker så er fejlen en højst sandsynligt en forkert ginadll
så følg metode 1 i denne anvisning: http://support.microsoft.com/kb/817142

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-10 23:41

Gør som der er rådet og slet og så prøv en anden ting. Slet alle dine brugerkonti så du står som ene bruger. Derefter genstarter du. Og nu opretter du alle de brugerkonti du skal bruge.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 01-06-10 23:50

Hvis du ikke har mod på selv at redigere registreringsdatabasen så er her lidt hjælp:

1. åbn notesblok
2. gem nedenstående kode (linjen hvor der står kode skal IKKE medtages) som fjerngina.reg
3. dblt-klik på filen og svar ja til at fortsætte

Kode
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"GinaDLL"=-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-10 19:38

Testet i min XP pro:

Start > indstillinger > kontrolpanel > brugerkonti > skift måden hvorpå logger af og på > her har du muligheden

[ V ] Brug velkomstsiden

[ V ] brug hurtig brugerskift

Det du evt. ellers har koblet på kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-06-10 19:43

Kære kandu'ere, som prøver at hjælpe mig.
Jeg har forøget pointstallet til 500, fordi vi er ved at være tæt på en løsning, og alligevel....er noget gået galt. Jeg prøvede mig frem ud fra de gode råd, I har givet, og forsøgte at slette Client Services for Network. Den helt præcise fremgangsmåde syntes jeg ikke, at jeg kunne finde i jeres svar, men de førte mig videre til andre steder på nettet, bl. a. et forum, der hedder spywarefri, hvor jeg fandt et svar d, 4.11.2007, som henviser til http://www.windowsitpro.com/Articles/ArticleID/93410/93410.html. Her var der en vejledning, der lød rimelig:
1. Open Network Connections (Start, Settings, Control Panel, Network Connections)
2. Right-click yoru connection (e. g. Local Area Connection) and select Properties
3. Under "This connection uses the following items" select "Clients Services for Netware" and clixk "Uninstall". (jeg klikkede "Fjern" på dette sted).

Windows kunne ikke udføre reparationen fordi følgende handlinger ikke kan fuldføres:
Der kunne ikke spørges om TCP
4. Click yes to the displayed dialog box and reboot.
Denne procedure fulgte jeg, men resultatet var, at jeg stadig kun kan åbne min egen navnebox og ikke velkomstsiden med de forskellige hurtige brugeradgange.
Ydermere har jeg nu helt mistet forbindelsen til internettet. Når jeg åbner for Status for LAN forbindelse, står der Status_: tilsluttet. Hastighed 100.0 Mbps, aktivitet: Sendt 0
Modtaget 0. Når jeg så klikker på understøttelse kommer forbindelsesstatus frem, men der mangler en IP-adresse og der er også tomme felter for undernetmaske og standardgateway. Når jeg klikker på Reparer, står der: "Windows kunne ikke fuldføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kan fuldføres:

Der kunne ikke spørges om TCP/IP indstillingerne for forbindelsen. Det er ikke muligt at fortsætte.
Kontakt personen, der adminisstrere dit netværk for at få hjælp.

Har jeg selv afbrudt forbindelsenm, da jeg ville fjerne Clients Services for Network? Kan jeg gøre det godt igen?

Det kan oplyses, at jeg også har en bærbar, som jeg skriver fra nu. Den ejes af min arbejdsgiver, der har en netværksserver, som jeg benytter. Skal jeg tale med arbejdsgiverens hotline-service? Han plejer kun at være interesseret i den bærbare og ikke i eventuelle private stationære pc'ere, der er koblet op på netværket.

Måske kan I hjælpe mig, derfor har jeg forhøjet pointstallet til 500. Håber meget.....

Venlige hilsner
Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-10 20:00

Den helt præcise vej vises i filmen på Youtube, men den kan også beskrives her:
Klik på Start og på Kontrolpanel
Find og åben Netværksforbindelser
Højre klik på din forbindelse (der står sikkert LAN forbindelse - Tilsluttet) og klik på Egenskaber
Der åbner et nyt lille vindue og i den skulle Client Services for NetWare gerne være vist
Marker linjen: Client Services for NetWare og klik på Fjern
Det fjerner tjenesten og skulle gerne løse dit problem (jeg har aldrig selv prøvet)

Inden du lukker det lille vindue og genstarter computeren, prøv at rulle helt ned og find linjen Internetprotocol (TCP/IP) marker linjen og klik på Egenskaber
I det nye vindue som åbner skal der være prik ud for: Hent automatisk en IP adresse og prik ud for Hent automatisk en DNS serveradresse

Er der prik ud for de to linjer? Hvis ikke så flyt prikken og klik på Ok

Genstart og prøv om der er forbindelse og prøv om du fra Kontrolpanel - Brugerkonti kan få lov at bruge velkomst siden og hurtig brugerskift

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-10 20:03

Citat
Har jeg selv afbrudt forbindelsenm, da jeg ville fjerne Clients Services for Network? Kan jeg gøre det godt igen?
til det første Måske ja - til det andet Ja følg vejledningen nederst i indlægget herover

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-10 20:05

Har du prøvet at køre reg filen som EXTERMINATOR har skrevet koden til?
Hvis nej så gør det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-10 21:44

kig engang på denne pdf
http://peecee.dk/upload/view/249129

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 03-06-10 12:36

Tak for svaret EXTERMINATOR. Ogå en varm tak til alle, der hjalp med til at nå frem til at løse mit problem. O.v.n. fortjuener at få del ipointene, og jeg ville ønske, jeg kunne fordele pointene mellem 3 eller 4 af jer, der har svaret.
Men Exterminator, dine svar var meget originale og brugbare, og de bragte mig ud i nogle grænseområder, jeg ikke havde turdet prøve ellers. Så: Mange tak.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-06-10 22:21

Det var da så lidt, vi er vel til for at hjælpe hinanden.
Citat
O.v.n. fortjuener at få del ipointene

Så deler jeg da lige i porten med o.v.n.

http://kandu.dk/spg147864.aspx