/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows 7
Fra : stilkene
Vist : 1302 gange
500 point
Dato : 28-05-10 11:23

På min stationære (XP), kan jeg lave genveje til skrivebordet, fra hjemmesider, ved at trække ud på skrivebordet.
På nylig indkøbte bærbare (win. 7), kan jeg ikke bruge denne metode, ihvertilfælde når jeg gør det bliver jeg kun ledt til "windows internet explorer". Det gælder også hvis jeg højreklikker på skrivebordet og opretter et genvejsikon til pågældende hjemmeside.
Jeg ville gerne kunne komme direkte til pågøldende hjemmeside.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-10 11:30

Jeg tror du kan bruge dette tip

http://www.kandu.dk/Tip20343.aspx

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-05-10 11:45

Nordsted1: Enten har jeg ikke formuleret mit spørgsmål godt nok, eller så forstår jeg ikke hvordan dit svar skal hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 11:53
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-05-10 11:56

Du kan gå ind under favoritter og finde den pågældende ikon i listen, højreklik på ikonet, tryk på kopier, gå til skrivebordet og tryk på indsæt.
Så ligger ikonet på skrivebordet

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-05-10 12:51

Jeg har ingen problemer med at lægge ikoner ud på skrivebordet, men de åbner kun til Internet Explorer. Nu har jeg prøvet på alle jeres henviste måder, og ingen er aktive så de åbner direkte til hjemesiden. -Så der må være andet i vejen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 13:30

Citat
Jeg har ingen problemer med at lægge ikoner ud på skrivebordet, men de åbner kun til Internet Explorer

Hvis du trækker iconet (fra adressen) ud på skrivebordet, lukker den da siden op

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-05-10 13:58

Nej- Den åbner kun Windows Internet Explorer siden. Og så kan jeg gå videre derfra for at komme ind på den side jeg har ønsket.
Det er ligesom den ikke er asocieret (hedder det ikke sådan) til siden. Og om det kan gøres, -ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 14:19

Citat
asocieret (hedder det ikke sådan)

Jo - lidt er der om det....

Nu skal du huske at IE8 (eller7) IKKE længere er integreret i styresystem som tidligere - det må de ikke.....

men dette til trods forstår jeg ikke helt problemet - jeg kan sagtens "kopiere" enhver favorit til skrivebordet...

Så tjek lige hvordan du har opsat og installeret din browser.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-10 15:20

Du skal have fat i den lille favicon som er helt til venstre oppe i adresselinjen, sæt muse markøren på det lille billede, tryk venstre musetast ned og hold den nede mens du trækker ikonen ud på skrivebordet, det virker jeg har lige afprøvet på en Windows 7 Home Premium og Internet Explorer 8

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-10 15:24

Øh det har Refi jo foreslået jeg smutter ud i solskinnet igen, men det virker altså og du skal selvfølgelig være på den side du vil oprette en genvej til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 15:29

Ja - det virker også her

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-05-10 15:42

Desværre o.v.n. og refi, det virker ikke her. Min dreng er lige kommet hjem, og på hans virker det også. Men refi, -du er måske inde på noget, når du foreslår at det måske er opsætningen i browseren.
Nu skal vi i byen, så jeg lader min dreng lege med det medens vi ikke er hjemme, han er noget skrappere til sådant end mig.
Hvis ikke han finder ud af det, så lever jeg sikkert med som det er.
Ellers kom gerne med gode forslag. - Vi høres/skrives ved i morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-10 16:16

Et gæt: Det er sikkert ikke selve browserens opsætning men måske noget med standarder du skal se på, prøv at gå til Standard programmer og se om Internet Explorer er sat som standard til at åbne internet sider

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-05-10 14:06

(Allan her, på vegne af Stilkene)

Jeg har gennemlæst jeres tråd og har forsøgt at identificere hvad præcist problemet er. Internet Explorer står som værende standard til at åbne alt hvad der hedder "url", "html", "ftp" osv.

I mangel af bedre, har jeg lavet et screencapture af problemet, videoen kan I se hér:

Det er ikke et problem at oprette genveje, men de er ikke aktive. Efter at have lavet en i Stifinder (Computer -> C:\ -> Brugere -> Bruger -> Skrivebord), kunne jeg godt åbne denne og de efterfølgende i Internet Explorer. Men som I kan se i videoen, vil IE ikke loade siden, men forbliver blank og åbner konsekvent i "alm." tilstand og ikke maksimeret.

Genvejen ligger også som foretrukne, pinnet til startmenuen, og herfra virker de uden problemer. Trækker man genvejen ud på skrivebordet, er problemet det samme som førnævnte. Opretter man selv en genvej og indtaster stien, finder Windows/IE fint favicon, men loader ikke siden.

Jeg håber at videoen kan kaste lidt lys over problemet, så vi alle kan blive lidt klogere på hvad der sker.

Det skal nævnes, at jeg selv har Windows 7 på min laptop, og hér kan jeg fint trække genveje (*.url, *.html etc.) ud på skrivebordet, hvor de er aktive og fungerer uden problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-10 16:04

I filmen forsøger du ikke at trække genvejen ud, men resultatet er måske det samme som den nørdede måde du viser?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-05-10 18:24

Ja den nemme måde at gøre det på, er fuldstændig det samme, det er sådan set for at vise at alternativerne også er prøvet, så i er fri for at betegne det for mig også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-10 19:05

En tanke - ved godt det er farligt at tænke

Du har et eller andet sikkerhedsprogram på den maskine med fejl, der ikke findes på den/de andre....

Et eller andet "låser" så du IKKE kan udføre efterfølgende "kommando" - altså først åbne et program og derefter gå til en bestemt side.....

Dine "stier" er jo rigtige, men den udfører kun første del af kommandoen... (åbner IE)

Så et eller andet nægter dig adgang til at udføre den efterfølgende kommando.....

Er du sikker på du er "admin" på den komputer og ikke blot bruger (det kan begrænse adgangen)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 21:54

I det tip, jeg har lagt et link til, bliver ens hjemmesider låst fast på proceslinjen, så ved et enkelt klik, så er du på den side du ønsker at åbne... men måske jeg stadig ikke har forstået dig rigtigt- hvis det er tilfældet, må du undskylde

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-06-10 21:56

Ja, jeg har nu øget pointene. Ikke fordi jeg absolut skal have det lavet, for jeg har sådan set vænnet mig til, at når jeg benytter denne maskine, så er der andre regler der gælder. Det er ikke den maskine jeg bruger primært, det er en jeg slæber med i campingvognen.
Inden for den nærmeste fremtid påtænker jeg at annulere spørgsmålet, -hvis da ikke den vise sten viser sig.
Jeres løsninger er faktisk de, som jeg hele tiden selv har prøvet, så videre er vi faktisk ikke kommet.
Det skal siges at maskinen er helt ny, så det eneste jeg har installeret på den er, den gratis version af AVAST, - og den kører jeg også med på min primære maskine.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-06-10 22:05

Nordsted1:
De åbne vinduer virker udmærket som du henviser til.
Det er genvejsikoner på skrivebordet jeg lige savnede, - jeg kan ikke forstå at det virker på alle andre med Windows 7.
Min måde at komme ind på mine vante sider, er at højreklikke på EI ikonet på proceslinien, så står de sider jeg ønsker, og det fungerer efterhånden også godt nok, så faktisk har jeg vænnet mig udmærket til det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-10 22:27

Citat
Det er genvejsikoner på skrivebordet jeg lige savnede,
jeg ved lige nøjagtig hvad det er du ønsker, i lørdags var jeg ude for at hjælpe med en XP computer og der havde brugeren en hel række af disse genveje til de sider som oftest bliver benyttet liggende på skrivebordet.
Ikke noget som løser problemet, men jeg undrer mig lidt over hvorfor Foretrukne ikke bliver benyttet, de er da en nem måde at gemme en foretrukken side på 2 klik og den ønskede side åbner Jeg havde kontrol besøg sidste år, damen ville lige vise mig hvordan jeg kom ind på Fødevarestyrelsen hjemmeside, jeg tog mig til hovedet! Fjolset begynde med at skrive fødevarestyrelse i Google jeg fortalte hende at den side ligger i Foretrukne og ellers skriver man ww.fvst.dk nem at huske og ingen grund til at starte en søgemaskine i USA for at komme ind på den side.
Nå det sidste var et sidespring bare for at fortælle hvor frustreret jeg blev over damen måde at bruge internettet på

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-06-10 22:48

Jeg bruger også foretrukne til de sider som jeg ikke besøger dagligt, men det er ergo, da nemmere at klikke sig direkte ind på de sider, som vi måske bruger flere gange dagligt.
Jeg har tre som jeg bruger ofte. - Men som sagt har jeg efterhånden vænnet mig til at højreklikke på IE i proceslinien, og der har jeg så låst disse sider.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 08-06-10 10:40

stilkene har du prøvet trække dem over fra ofte når du højreklikker på ie. Det virker hos mig.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-06-10 12:31

hvis du tager egenskab for ikon. Kan du så vælge at fjerne en "blokering" ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-06-10 10:46

kimpetersen: Det virker ikke hos mig.
Og snapti: Jeg har ikke nogen mulighed for at fjerne en blokering, alt ser ud til at fungere, men det gør det bare ikke.
Mine ikoner viser kun ind på en tom side, og den kører i det uendelige for at "oprette side".

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-06-10 12:12

Jeg har endnu ikke fået brugbare løsninger, så vær beredt på at jeg desværre snart anullerer indlægget.
Selv om der er gode seriøse svar, kan jeg desværre ikke uddele pointene, da så nogle ville blive forudrettet.

Annuller spørgsmålet
Fra : stilkene

Dato : 04-07-10 18:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg håber på at microsoft, ved en opdatering af sig selv retter dette.
Tak alle.