/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
fra rom til pompeji
Fra : sinius
Vist : 5581 gange
100 point
Dato : 28-05-10 08:13

hej kæresten og jeg skal en tur til rom i næste uge.. og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at besøge pompeji og vesuv. kan det svare sig at stå tidligt op og leje en bil eller skal man satse på tog eller bus.. og får man overhovedet noget ud af en så kort "smuttur" til pompeji?
what say thee?

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 28-05-10 08:15

hov!! glemte lige.. og hvad skal det forøvrigt koste at leje en bil og transportere sig så langt udenfor rom.. bare sådan ca.?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-05-10 08:45

det ved rejsebureauer alt om

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 28-05-10 11:13

tænkte det kunne være der var nogen med noget mere praktisk erfaring måske.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-10 15:31

Pompeji er bestemt et besøg værd - men der er langt! Dog er der nu højhastighedstog (Alta Velocità) fra Rom til Napoli. Rejsetid 1½ time. Fra Napoli tages lokaltoget Circumvesuviana i retning mod Sorrento, hvor man står af på Stazione Pompei Scavi, lige ud for indgangen til udgravninger. Samlet rejsetid godt 2 timer + evt. ventetid på lokaltoget. Der findes også busture til Pompeji, ligesom mange danske rejsebureauer har en heldagstur til Pompeji på programmet. Du skal stå tidligt op og afsætte hele dagen, for udover rejsetiden, kan man bruge lang tid på at bese byen! Får du tid til det, er Napoli bestemt også et besøg værd. Du kunne måske tage en overnatning her!

http://rom-guide.dk/KONTAKT/SPORG_ROM-GUIDEN/Besvarede_sporgsmaal/Svar.htm

Jeg har selv taget turen med tog fra Rom til Pompeji. Du skal afsætte en hel dag på den udflugt, tidligt op og sent hjem til Rom, men det er turen værd. Leje af bil kan jeg ikke svare dig på.

God tur til Rom/Pompeji

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-10 17:07

Jeg ville ikke gå glip af en tur til Pompaji, når først jeg trods alt var så tæt på.

Jeg ville dog leje en bil, så jeg ikke skulle være afhængig af det offentlige transport, eller arran-
geret bustur, der kunne jo være noget du gerne ville se lidt mere på.

Du kan leje bilen der hvor du bor - hvis der er en reception- er de gerne behjælpelige med at hjælpe... jeg ville bare leje den dagen før, så jeg var sikker på den var der - Har oplevet at bilen ikke kom til tiden, det er bare så ærgeligt, når man har planlagt en udflugt

Rigtig god ferie

Godkendelse af svar
Fra : sinius

Dato : 06-06-10 20:05

Tak for svaret ans. vi nåede dog desværre ikke derned da vi syntes der var nok at få tiden til at gå med i rom.. men måske næste gang men tak for hjælpen alligevel.