/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken plante?
Fra : FrejaFlop
Vist : 654 gange
35 point
Dato : 26-05-10 21:14

Hej - jeg har nylig set en plante i et blad fra et havecenter og jeg kan ikke findet bladet/planten igen. Det er en grøn plante uden blomster. Den har meget store takkede blade og jeg mener meget meget meget store blade. Jeg mener den hedder noget med Kæmpe.....

kan nogen hjælpe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-10 21:19

Det er nok bjørneklo, den blomstrer senere på året.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 26-05-10 21:25

Hej LuffeA - nej det er desværre ikke den. Måske jeg skulle sige at planten er en lav plante - sådan en slags mega hosta med store takker på bladene.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 26-05-10 21:28

Måske en filidendron?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-05-10 21:31

Kæmpe stenbræk, måske?

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 26-05-10 22:01

Nej -heller ikke, desværre. Bladene er større end store rabarber blade..... ja ærgeligt at jeg ikke kan huske hvad planten hedder......

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 45 point
Dato : 26-05-10 22:07

Gunnera på latin, på dansk Mammutblad eller kæmpeblad

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-10 22:08

I øvrigt er det ikke en lav plante, bare en bladstængel kan blive et par meter høj og bladet måle over 1 meter.

Jeg har selv en af dem, den er dog ikke hlt så stor endnu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-10 22:10
Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 26-05-10 22:45

Tak for svaret dova. Lige den plante som jeg manglende, Mammutblad. Tak for det. Jeg vil nemlig gerne købe den men er jo nødt til at vide hvad den hedder hvis jeg skal spørge efter den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-05-10 13:58

Det var da godt nok nogle store blade