/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Krybskytteri
Fra : Provsten1
Vist : 1581 gange
300 point
Dato : 26-05-10 17:28

Hvad ville I gøre hvis I blev gjort opmærksomme på, at en person blandt venner og bekendte, bedriver krybskytteri ??
Ville I anmelde vedkommende ? Eller ville I selv tage kontakt med synderen for at forsøge at få stoppet uvæsenet ?

Venligst kun seriøse svar - på forhånd tak !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-10 17:33

Jeg ville konfrontere vedkommende i første omgang, hvis det så ikke hjalp ville jeg ubetinget anmelde det til politiet. Helt på linje med hvis et familiemedlem ville køre bil efter at have drukket.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-10 17:37

Inden du konfronterer ham, så husk at han har for vane at skyde uden at få lov... Måske du i hvert fald skal sikre dig at hans gevær ikke er i nærheden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-10 17:38

ps.

Han ved jo godt, at det er ulovligt det hanb foretager sig, så hvad vil du få ud af at konfrontere ham?

Hvis man har moral til at bedrive krybskytteri, så ville det komme bag på mig hvis han sagde:

"Guud, er det forbudt, det vidste jeg ikke, jeg holder op med det samme"

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-10 17:39

Jo det er nok en god pointe, eller hvis han er dobbelt så stor som mig selv, så måske man skulle sende en SMS

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-10 17:42

Da det er en ven eller bekendt, der her er tale om, synes jeg godt man kan sige til ham, at der er opmærksomhed omkring det han laver, hvis det var noget jeg så i skoven ville jeg straks ringe til 1-1-2!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 17:46

Krybskytteri er helt fint med mig - jeg ville give ham et klap på skulderen og spørge om jeg måtte være med.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-10 17:48

Hej Provst

Du vil, hvis krybskytten (vennen) begynder at kvidre som en stær under afhøring hos ordensmagten, kunne risikere en sigtelse for medvirken, hvis krybskytten i ren og skær vånde kommer til at nævne, at han har konsulteret dig.

Kortoververden udtrykker det ganske fint, når han skriver, at krybskytten naturligvis har vidst hvad han gik ind til.

Krybskytteri er en hæslig forbrydelse; ikke mindst fordi vedkommende krænker revirejeren, som når
familien kommer hjem til et endevendt hus.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-10 17:53

Og hvis der var tale om en bundfattig kirkerotte og ven, optaget i RIK og med 13 skrigende børn og en sur madamme derhjemme, så ville jeg blive godt gal i skralden, fordi han ikke henvendte sig for at få hjælp. Og hvad ville jeg så gøre - i det tilfælde?? Den var svær.

Så tror jeg squ, at jeg - sammen med en eller to fælles venner - først ville tage en kammeratlig samtale med vedkommende - og dernæst sætte gang i netværket for at få ham ud af suppedasen. Nemlig.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 17:54

Citat
Hvad ville I gøre hvis I blev gjort opmærksomme på, at en person blandt venner og bekendte, bedriver krybskytteri ??

Anmeldelse øjeblikkeligt, (venner eller ej)
kendte engang et par stykker der jagede
med projectører, men dengang gjorde jeg intet,
men da de ikke ramte deres bytte så det døde, men løb mere eller mindre
FUCK`T op rundt i skoven, begyndte jeg at tænke efter.
Også måden det blev afsat på, var næsten det værste.
Sagen var forresten i diverse aviser, for mange år siden
da de endelig fangede dem.

MEN WHAT?
Ikke en skid bedre end mennesker der påkører
et dyr og BARE kører videre, selv om de kan se det stadig lever.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-10 18:05

Jeg ville anmelde krybskytten til politiet. Måske forsøge at fotografere vedkommende og give politiet billeder.

Det er FORBUDT at drive krybskytteri og det kan ikke undskyldes. Jeg ville også anmelde en spritbilist. Og ingen undskyldninger med at han kun har fået 3 øl. Kører han spritkørsel så bliver han anmeldt, driver man krybskytteri så bliver man anmeldt. Bryder man loven så bliver man anmeldt.

Så enkelt er det. Og loven skal ikke gradbøjes.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 18:17

Citat
med at han kun har fået 3 øl

FUCK_ jeg turde sgu ikke køre efter en enkelt___

Selv_justits...

Har du råd til at drikke_ så tag en vogn hjem.

Skal du have KØD, gå til en GODKENDT slagter...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 18:20

Citat
Så enkelt er det. Og loven skal ikke gradbøjes.

UPsssssss

Smutter IGEN...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-10 18:26

Flash77 . . . ! Ja hva' ska' man sige til din kommentar

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 18:47

Citat
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-10 18:26

--------------------------------------------------------------------------------
Flash77 . . . ! Ja hva' ska' man sige til din kommentar

Det er et spændende spørgsmål du stille der - hvad synes du man skal sige?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 19:02

Citat
Krybskytteri er helt fint med mig - jeg ville give ham et klap på skulderen og spørge om jeg måtte være med.

Så skal der jages! Til dette har jeg anskaffet et nyt våben: http://www.modelworks-int.com/asp/Tiger%20Tank.jpg

Må man bruge denne fætter i de danske skove? Jeg vil kun bruge den til at skyde spurve, ugler og andre smådyr med. Til de store dyr skal der jo noget seriøst grej til. Til dette har jeg overvejet om man må bruge napalm, eller evt. at udlægge miner - men igen ved jeg ikke om det er lovligt?
=========
http://www.kandu.dk/spg147676.aspx

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 19:16

Citat
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 19:02

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Krybskytteri er helt fint med mig - jeg ville give ham et klap på skulderen og spørge om jeg måtte være med.

Så skal der jages! Til dette har jeg anskaffet et nyt våben: http://www.modelworks-int.com/asp/Tiger%20Tank.jpg

Må man bruge denne fætter i de danske skove? Jeg vil kun bruge den til at skyde spurve, ugler og andre smådyr med. Til de store dyr skal der jo noget seriøst grej til. Til dette har jeg overvejet om man må bruge napalm, eller evt. at udlægge miner - men igen ved jeg ikke om det er lovligt?=========
http://www.kandu.dk/spg147676.aspx

SÅDAN!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-05-10 19:16

Provst har du noget bestemt i tankerne?
Lad os få en tænkt situation frem i lyset. En jæger ser en buk der er anskudt eller syg på naboens mark, må han godt skyde den buk?
Men jeg mener ikke der skal være nogen pardon, han skal meldes på stedet og jeg behøver ikke den slags venner, ud til højre med idioten dem der holder hånden over den type personer, har selv lus i skindpelsen, det er min mening

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-05-10 19:43

Til Flash77

Til din orientering er du blacklisted fra denne tråd !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-10 19:56

Hej Provst.

Personligt ville jeg først tale med vedkommende og fortælle ham, at hvis ikke dette stopper øjeblikkeligt, bliver han anmeldt - ven eller ikke ven/bekendt !!

Den syge eller anskudte buk som Sandheden spørger om, må IKKE skydes på naboens grund, kun af en schweiss-hundefører som bliver tilkaldt og som kan godtgøre at bukken er anskudt !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-05-10 20:36

Krybskytteri er en grim ting.

Hvis jeg opdagede at min ven/kammerat begik krybskytteri, tror jeg nok jeg ville tale meget alvorligt med ham. Jeg ville simpelthen forklare ham, at denne samtale absolut skal betragtes som en sidste advarsel før politiet blev kontaktet

Hej Provst.
Jeg håber da ikke, du står i så vanskelig situation.??

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-10 21:31

Glæder mig at du blacklistede Flash77, så slap jeg for yderligere kommentarer om den herre - med efterfølgende forsøg på syndsforladelse for hvad jeg måtte udgyde over ham!

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 300 point
Dato : 26-05-10 23:20

Jeg ville selv samle eksakt konkret viden omkring ham, hvis det bestyrkede mistanken ville jeg konfrontere ham med det, sammen med andre tæt på mig, så vi sammen kunne vurdere hans udsagn bagefter, hvis han nægter.

1: politiet tager ikke affære, ved blot en mistanke der skal meget mere til før Lars betjent kommer ud af hulen.

2: Hvis der er flere omkring den lille snak med ham, ved han at der flere øjne på ham, og min opfattelse kan genarbejdes med f.eks de 2 andre sammen med deres.

3: Hvis manden indrømmede, eller indicerne er store nok, ville jeg / vi vide, hvorfor han foretog sig noget sådant og orientere ham om, at vi ville overveje en politianmeldse på ham, og lade det svæve i det uvisse at vi måske også ville foretage en civil anholdelse af ham, på et af os valgt tidspunkt, hvad dette måtte indbære.

4: Jeg tror ikke at han har lyst til at forsætte, det er mere belastende, hvis det er folk fra lokal området der holder kig med tingene, end hvis det er politiet. Vi kender området og højst sandsyneligt også hans transport midler m.m. Manden burde straffes det er en ting, men det primære er at få stoppet svineriet både over for dyr som jagtindehaveren. Men absolut en prikær sag at binde an med, men det bør gøres under alle omstændigheder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-10 23:36

Ja og han skal have frataget sit jagttegn hvis han har et og aflevere alle sine våben med forbud mod at eje flere.

Hvis han er krybskytte så har han en blakket moral og så kan han finde på hvad som helst.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-05-10 07:58

Tonganeseren skrev:
"Krybskytteri er en hæslig forbrydelse; ikke mindst fordi vedkommende krænker revirejeren, som når familien kommer hjem til et endevendt hus."
-----------------------------
Deri er jeg helt enig, men med den tilføjelse, at det i mine øjne ikke er det værste at krænke revirejeren, selvom det er slemt nok, men når disse "jægere" anskyder vildtet, hvilket tit er tilfældet da "jagten" jo oftest foregår i mørke - "jægerne" tilkalder jo ikke hjælp fra schweisshunde-korpset - med det resultat, at dyrene lider en kummerlig tilværelse og oftest dør under svære pinsler !! Det er for mig at se det værste !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-05-10 08:14

Til Heidi-Ho

Personligt har jeg ikke problemet inde på livet, men en god bekendt står i det dilemma, så derfor kunne det være interessant at høre andres mening og stillingtagen !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-05-10 11:35

Mjah - her bliver etikken endevendt - og det er fint. Men hvad nu hvis en søn finder ud af at faderen er krybskytte? Eller for den sags skyld hustruen?
Er vi så ved at nå frem til, at det også er et spørgsmål om hvilke relationer man har til den formastelige? Hmmmm - svært dilemma.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-05-10 12:00

Og derfor mener jeg stadig at man skal konfrontere krybskytten og udtrykke at det ikke er i orden, altså skal han stoppe med det samme . . . ellers . . .!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-05-10 12:50

Kære Tonganeser.

I din kommentar kl. 11.35, skriver du om tætte familiære relationer - du har helt ret - det er et voldsomt dilemma evt. at skulle anmelde disse mennesker, men principielt burde man ikke skele til dét, men lade hammeren falde i form af en "kammeratlig" enetale med trusler om anmeldelse, hvis ..........!!?? Også hvis det evt. er en søn !! Det er et svært spørgsmål !!

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-05-10 13:13

Hovedsagen er vel også at der bliver reageret på krybskytteri. For de fleste vil det være en voldsom oplevelse at blive konfronteret med ulovlighederne - og med løfte om anmeldelse, hvis historien gentager sig. Men stadig afhænger det af hvor tæt man er på vedkommende - altså hvis jeg skal være helt ærlig. Men først og fremmest ville sagen blive nøje undersøgt, og efterfølgende kommer sanktioner på tale.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-05-10 15:34

Kære Tonganeser

Jeg tillader mig at citerer dig
Citat
Eller for den sags skyld hustruen?

Der vil der så være mulighed for at blive skilt fra fruentimmeret

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-05-10 16:11

Hvor stort er omfanget af krybskytteri.?

Er der nogen her på tråden der med sikkerhed kan sige, at de har haft besøg af krybskytter?
I såfald, hvilken foranstaltninger blev truffet.? - Politianmeldelse, civilanholdelse - eller håbede vedkommende bare på, at det var en engangs forseelse.????

Grundet til jeg spørger er, Hvad er proceduren hvis og såfald man opdager der huserer den slags djævelskab på reviret.??

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-05-10 17:35

Nej det kan jeg ikke sige. Jeg mener ikke at det er et stort problem, rent vildmæssigt, hvis man sammenligner med mening mands opførsel ved påkørsel af vildt, er der nok noget mere at tage fat på her.

Hvis man har en bekrædtet mistanke, er en politianmeldse første skridt. Hold øje med mistænkelig adfærd og køretøjer, selvfølgelig en rundrigning til andre jægere, og eventuelt en form for overvågning af området, men man skal nok ikke gå ud fra, at det er en lejligheds rasende husmor man stikker sylten ind til ( kræver absolut mandsmod ), hvis man konfrontere ham eller dem, der er nok ingen tvilv om de har skydevåben med.

Den sidste episode som jeg kan huske, arbejde de efter, at et " hold " skød dyrene og et andet hentede dem, bevisbyrden er svær at løfte desværre med den fremgamgsmåde, hvis man ikke snupper dem på fersk gerning sammen med vidner.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-05-10 18:58

Som du skriver; "Man kan jo også snuppe dem på fersk gerning"

Mon ikke, man liiige skal tænke sig om mere end to gange. De satans krybskytter har jo våben - og vil de bruge våbnet imod dig....? Det er et spørgsmål, som jeg ikke ønsker at efterprøve.
Okay....hvis man var nogle stykker som også var i besiddelse af våben.... kunne man jo........Nej det er gas - og det er sikkert også forbudt at anvende våben, altså, når og hvis man fortager en civil anholdelse

Narhiiiij til syvende og sidst, er det nok bedst at lade Sofus- Betjent ordne paragrafferne...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-05-10 19:10

Hvorfor ikke spørge Tombaneseren om det med krybsskytter og varselsskud. Han har tidligere leveret opskriften på, hvordan man gør og hvilken vinkel, der skal være på varselsskuddet..

Det kom der så meget ballade ud om, så han blev smit ud af debatten på jagtformidling og frosset ud fra debatten i et andet forum.. Men hver sikker på, at han har glemt alt om det, sådan er han. Jeg er dog sikker på, at andre godt kan huske den historie om nabo jægeren, der uheldigvis kom ind på svigerfars jagt......

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-05-10 20:51

Velkomen til Ballelort kasteren og hans informative indlæg igen, sammen med hans evige utømte potte, fuld af fortidsminder fra de glade DLS dage og DJ dage, smidt ud af samtlige jagtdebatter undtagen hvor han tæller høns for DJ generalen.
Den vinkel du har på din hjemmeside, hvor du er væltet oven i en lille buk med en riffel i grabberne, er vist langt tilbage at ønske og du levere med et fjoget grin selv beviset og påstår gud bedre det, at jeg er idiot, for BB1 lokal riffelinstruktør,beregnede kuglebanen med en leguan så det var helt efter bogen.
Jeg troede at gyllesæsonen var midlertidig indstilles, men havde glemt at Ballerøv stadig var aktiv i den gyldne sport.
Har du ellers en mening om det stillede spørgsmål eller gjort egne erfaringer inden for feltet, du favner jo ret bredt med dine frie fortolkninger af mangt og meget.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-05-10 21:31

Hej bb1. Du er sku' da en spøjs fætter.

Jo jeg husker udemærket krybskytte-tråden på jagtformidlingen.
En anden ting jeg også husker mht tråden, det var, at du gav EBB ubetinget ret......
Med dit ovenstående indlæg in mente, kan man virkelig sande det gamle ordsprog; Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus..

En ting til, EBB, eller for den sags skyld, dig, fik karantæne fra jagtformidlingen i den forbindelse.

Menæh, skulle vi ikke lade den gamle sag hvile.? Det er ikke noget at rippe op i nu.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-05-10 21:52

BB1 er det normalt i dine omgangskreds, hvis en sådan haves, at man smider folk på porten i eget hjem så at sige, og så bagefter futter over i på deres matrikel og føle sig som kong smart og tømme potten der med omskrevne løgnehistorier.
Besidder sådan et sølle pjok som BB1 overhovedet nogen form for stolthed, eller er du så kvajpandet som du giver udtryk for, men du har altid en undertone af svinskhed med dig i dit udflåd lige meget hvor du forsøger dig, så at bære over med dig med dine åbenlyse mangel på skolefærdigheder, jagtetik , sandruelighed, IQ, og menneskelighed er så og sige svært opnåeligt for normale mennesker, men tumel bare videre derudaf.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-05-10 23:36

Citat
En ting til, EBB, eller for den sags skyld, dig, fik karantæne fra jagtformidlingen i den forbindelse.
RETTTELSE.!!!!! Der skal stå:

En ting til, EBB, eller for den sags skyld, dig, fik IKKE karantæne fra jagtformidlingen i den forbindelse.

Ja, så fik vi sat det på plads.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-05-10 23:37

Så løb den tråd vist af garnnøglet, så her holder jeg . . . god lyst med debatten.

Men jeg holder øje med jer og jeres gensidige angreb og beskyldninger, lidt morskab skal man da ha' for pengene

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-05-10 00:43

olarsen - du fik ganske ret.

Nogle mennesker mangler helt forståelse for emnet - kaster sig straks over bolden - blot fordi de tror de kan score et nemt mål,men den går ikke H.H. svar på mit spørgsmål ellers stopper jeg også her - bettefisens personfnidder gider jeg slet ikke...................

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-05-10 07:33

Godmorgen, godmorgen bette Bendt Ballegård-Knudsen.

Jeg var lige ved at blive helt bange for at du var sur på alt og alle, og derfor ikke ville deltage i debatten om krybskytteri. Derfor var det vel naturligt at tænke: Gud ved om han ligger inde med viden som han ikke vil fortælle omkring emnet ???

Lad os nu høre om dine erfaringer - måske vi kunne få nogle guldkorn og blive klogere ?

De bedste sommerhilsner fra en beundrer

Øjenvidnet4°

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 29-05-10 08:09

Kære Bent Ballegaard Knudsen.

Det er rart at du også vil deltage i debatten på lige fod med alle de andre glimrende debattører !
Jeg synes nu nok du strammer tingene lidt, først mod Tonganeseren siden mod betterwisser og så vil du at Heidi-Ho skal svare på et spørgsmål ! En forudsætning for at han skal kunne svare, må vel være at spørgsmålet er stillet ??? Hvordan lyder det ??

Jeg tror jeg på alles vegne kan sige, at vi glæder os til at høre dit spørgsmål og kommentarer.

De allerbedste morgenhilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-05-10 09:10

KKKKKKKKKKNNNNNNNNNNNNUUUUUUUUUUUUUDDDDDDDsen velkommen tilbage fra dit lille erhverv som støttepædagog
Du vil gerne fremstå som en aldrende nimrod, eller nimroden over alle nimrode, med meeeeeeeeeget stor jagterfaring, sådan en personage må have kendskab, eller hørt om et par stykker som er gået over stregen? kender du slet ikke til bare en, som har haft kløe i fingeren på det forkerte tidspunkt?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-05-10 09:11

Er det ikke bolden. det drejer sig om da, at du ikke kan få din til at funke i overført betydning, er ganske solidt dokumenteret på alle debatsider efterhånden.

Vi mangler kun din arg!. mand så er vi igen nede på det røvkedelige Ballegårds plan igen, med dit evendelige fægten rundt med spøgelserne og tvangstankerne fra fortiden, hvor alt og alle har behandlet dig ganske forfærdeligt, ganske grundløst i din snævre verden.

Du bevæger dig rundt i en tråd hos en mand du har smidt ud som værende langt under dine værdinormer, sammen med de 10 andre, hvorfor det?

Du hyler efter HH i stærk bydeform, at han skal svare på et ikke stillet spørgsmål af dig, i Provstens alvorlige mente spørgsmål, hvad har en af dine utallige kolbøtter på Jagtformidlingen, i fordums dage med hans spørgsmål at gøre.

At du ikke ejer pli og dannelse kan forstås, men det er perfidt at behandle Provsten og hans tanker omkring emnet på en sådan måde, men det er jo dit solide varemærke over alt, eller de få steder du kan bevæge dig på.

Hvordan gik det med bukkejagten med din invalide bekendt, har du noget at fortælle? eller har du kun evnen til at piske løs i din egen lille gyllebeholder, hvor du konstant forsøger at skade eller nedgøre andre.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-05-10 11:08

Hej bb1.
Jeg mener da, jeg har svaret dig engang...??

Menæh....lad mig da kigge engang til på dit "såkaldte spørgsmål" og ta' det trin for trin - eller step by step......( Hey forresten, er der nogen herinde der husker den popgruppe.? - altså - Step by step.?)

Citat
Hvorfor ikke spørge Tombaneseren om det med krybsskytter og varselsskud. Han har tidligere leveret opskriften på, hvordan man gør og hvilken vinkel, der skal være på varselsskuddet..
Det er korrekt, at der var en diskussion om emnet på jagtformidlingen. Jeg husker også, at dig og EBB påstod, at det var ganske legalt at bruge sin riffel til at udføre en civilanholdelse af en evt. krybskytte.
Det kan du da ikke nægte.

Citat
Det kom der så meget ballade ud om, så han blev smit ud af debatten på jagtformidling og frosset ud fra debatten i et andet forum.
Det passer ganske enkelt ikke. Hverken dig eller EBB blev i den smidt ud af jagtdebatten.(det var ikke på grund af den batalje i blev smidt)
Jeg tror sågar, at det var i den forbindelse at John Jensen (ejer af jagtformidlingen) gav dig lov til at kalde dig for hundeekspert - og samtidigt fik EBB lov til at kalde sig våbenekspert med egen brevkasse.

Citat
Men hver sikker på, at han har glemt alt om det, sådan er han. Jeg er dog sikker på, at andre godt kan huske den historie om nabo jægeren, der uheldigvis kom ind på svigerfars jagt......
Ovenstående kender jeg ikke noget til....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-05-10 11:36

Hæ hæ den hundebrevkasse var en tam fornøjelse, efter forlydende var det kun Knudsens venner og familie incl hamselv der skrev til brevkassen, sååååååååååååååå der var skutte meget at komme efter

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-05-10 11:51

Altså altså...nogen gange tænker jeg så hurtigt at tastaturet ikke kan følge med..

Se bare her.
Citat
Det passer ganske enkelt ikke. Hverken dig eller EBB blev i den smidt ud af jagtdebatten.(det var ikke på grund af den batalje i blev smidt)
Jeg tror sågar, at det var i den forbindelse at John Jensen (ejer af jagtformidlingen) gav dig lov til at kalde dig for hundeekspert - og samtidigt fik EBB lov til at kalde sig våbenekspert med egen brevkasse.

Der skal stå;Det passer ganske enkelt ikke. Hverken dig eller EBB blev i den Forbindelse
smidt ud af jagtdebatten.(det var ikke på grund af den batalje i blev smidt ud)
Jeg tror sågar, at det var i den forbindelse at John Jensen (ejer af jagtformidlingen) gav dig lov til at kalde dig for hundeekspert - og samtidigt fik EBB lov til at kalde sig våbenekspert med egen brevkasse.

Jeg må nok hellere læse korrektur inden jeg trykker på "send"

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-05-10 18:56

Så længe din hukommelse er så hullet som en si er det umuligt at debattere også med dig kære H.H. og hvad hundedebat har med kribskytterri at gøre må guderne vide - jeg ved det ikke....
Så derfor bevæg Jer uden for blå/guld stue,så kan vi debatterer....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-05-10 19:34

Citat
Så længe din hukommelse er så hullet som en si er det umuligt at debattere også med dig kære H.H. og hvad hundedebat har med kribskytterri at gøre må guderne vide - jeg ved det ikke....
Hullet som en si, siger du. Arrrrh mon ikke, det er din hukommelse der er lidt mølædt.
Din forhenværende hundebrevkasse har ikke en skid med "kribskytteri" at gøre.
Menæh, nu påstod du jo selv, at EBB blev smidt ud fra jagtformidlingen i den forbindelse - såeeæh, derfor fortæller jeg dig hvorledes virkeligheden så ud.

Citat
Så derfor bevæg Jer uden for blå/guld stue,så kan vi debatterer....
Hvad er det du vil debattere, gamle jas.??? Hvordan virkeligheden ser ud.?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-05-10 20:40

BB1 hvis der var tale om et atomanlæg, som du har det med med dig selv, var det trykket på reed alert nu, der er akut fare for en nedsmeltning min kære mand, søg du bistand hos HÆ HÆ eller skolelæren, der er er da ingen grund til at udstille sig mere end højst nødvendigt vel.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-05-10 22:27

Hvaeeeee, ska' vi ik' ha' et par vittigheder..???

Her er et par stykker af dem, min jagtkammerat Præsten, ynder at fortælle.

Jesus kommer ind på en bar i Skagen og spørger "Hvordan kommer man til Sverige"?
De andre bargæster svarer: "Du tager bare traktoren ud til grenen, så kan du jo gå resten af vejen!!!"

Hørt for ca. 2000 år siden....
"Jeg er sgu' ligeglad med hvem din far er. Du skal ikke gå
her hvor vi fisker!"

Undskyld Provst, det var lidt uden for kategori, meeeeen jæ syn's liiiige vi trængt' te at bli' opmuntret. (Det er den dialekt vores præst taler med.)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-10 06:51

H.H. Godt du da i det ,mindste erl idt hellig...
Smeden havde fået en post ved siden af præsten på årets sogne jagt. En fasan fløj over smeden,han svingede med,men ramte ikke. Satans en forbier sagde smeden. Det gentog sig et par gange. Så gik præsten hend til ham og sagde: Min gode mand tal ikke sådan, det kan påkalde guds straf. Lidt efter gentog det sig igen og smeden råbte: Satans en forbier.
I det samme blev himmelen mørk og et lyn ramte præsten så han faldt død om. Efter tortenen var ovre lød en stemme oppe fra himmelen: Satans en forbier...........

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-05-10 08:23

Knudsen hvornår får vi at vide om du har kendskab til personer, som ikke har kunnet se forskel på dit eller mit vildt?
Hvornår får du svaret på DJ debatten?
Igen et typisk træk for din personlighed, du vil godt afkræve svar fra andre, men at du selv får ryddet på i dine mange skyldige svar, tjaaaaaaaaaaaa det eneste du formår er at fortælle gamle vittigheder, der kan gå med krykker, apropo krykker, hvordan går det med Peter?
Vi skal have en lille sang, melodien går på "Ræven sked på isen"

Se den lille krøllede hund
den er så sund så sund
se dens fine hvide ører og en pels så blød
men den sidder hjemme i moders skød,
trala dum dadej, trala dum dadej

Ejeren går på bukkejagt
men da han ikke har planer lagt
vil han hellere fortælle en vittighed
medens hunden ude i haven sked
trala dum dadej trala dum dadej

Morgenstund har guld mund
da går bukken over den lille lund
imedens sidder den gamle mand på stubben
og gnubber sig lidt på "kanutten"
trala dum daej trala dum dadej

Nu trykker det på tarmen
og han giver den hele armen
så medens han i busken skidder
sidder han og udtænker personfnidder
trala dum dadej trala dum dadej

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-05-10 08:43

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-10 10:32

- så er børnehaven åben.......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-05-10 10:55

Jamen dog - der er gået en revyprofet tabt i dig, Sandhedsvidne

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-05-10 10:59

bb1

Helt alvorligt - kan det da virkeligt passe, at du ikke har nogen mening om det alvorlige emne, som Provsten har stillet spørgsmål om ? Du plejer skam nok at have en mening om stort set alt her på jagtforum, så det undrer én at du ikke vil svare ?!

Eller har du noget at skjule som ikke tåler dagens lys ??

Øjenvidnet4+1

NB: Kl. 06:40 i morges, skød jeg en lille gaffelbuk, som havde brækket et bagløb, formentlig ved påkørsel - mærkeligt ingen bilist har givet lyd fra sig !!??

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 30-05-10 11:41

Hejsa

Fandt lige det her på Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=3XKU0gB_E3A
ErasmusM

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-10 15:26

Jeg troede det her handlede om krybskytter, men med vanlig iver har jægerne ødelagt en tråd.

Gad vide hvorfor jeg er overrasket.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 30-05-10 16:39

BB1 der er kraftig trafik på din personlige tråde , links til youtube lavet af dig selv med et par minutters mellemrum, 4 ud af 2 indlæg er gjort af dig selv.

Spørgsmål! kan du også selv give dig poing.?, så er der måske en forklaring. Kan du ikke bare afvente et besøg i din egen tråd og så holde snotten væk fra de bandlyste 11 personers indlæg, som vi gør fra dine pattebørnslink, samt dine gamle hævnmotiver og forsætte dine kreationer på Arto og youtube sammmen med dine mange rigtigte små " venner " så vi kan debattere jagt her på lige fod med hinanden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-10 19:00

Æ - Mor Ballegaard vil ikke lege med mig.................

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-05-10 19:28

Æhem....vi må nunte lege med dig Ballegaard. Det si'r mor sæ'l

Jeg er fem-og-fyr-re,
jeg er mors dreng.
Det er hende der be-stemmer,
når jeg skal i seng.
Mor sad mig i læ-re,
no-get i en bank,
nu er jeg kontor-chef,
men jeg savner nu lidt pjank.

Jeg vil ger-ne sige op i ban-ken
selvom jeg får ros,
men det må jeg ik-ke for moar.
Det har al-tid vær't min drøm
at gå til søs og bli' ma-tros,
men det må jeg ik-ke for moar.

Jeg ku' os-se godt ha' tænkt mig
og få lov at bli-ve fri
for hver af-ten, at sku' ned
og luf-te Del-le klokken ti
og i stedet selv gå ind
et sted der ikk' er mæl-ke-ri.
men det må jeg ik-ke for mo-ar.

Da jeg lå i vuggen,
da forsvandt min far
nu er jeg den eneste,
som stakkels moar har.
Så man må jo bøje sig ­
ta' imod dressur,
det er ikke let,
når man nu er en vild natur.

Jeg ku' li' at gå med tøj,
der var lidt for spraglet i kulør'n,
men det må jeg ikke for moar.
Jeg ku' li' at se en film
af dem der er forbudt for børn,
men det må jeg ikke for moar.
Jeg må ikke holde guldfisk,
mor er nemlig så jaloux -
Vi skal altid spille skak
og vinde garn og stange buh,
man får lyst til at sige
både fanden, helvede og sgu,
men det må jeg ikke for moar.

Mor siger piger kun
gør et mandfolk sorg.
Jeg ser aldrig andre pi'r
end tante Ingeborg -
Men når det bli'r forår
rundt i skov og eng,
så'r det meget, meget svært
at vær' en artig dreng.
Tænk engang at ta' i skoven
med en rigtig pige på,
næh, det må jeg ikke for moar.
Eller bare gå til julebal
i K.F.U.M.K.,
Men det må jeg ikke for moar.
Jeg må ikk' engang få breve
fra min halvkusine Kar'n,
det er osse trist man stadigvæk
ska' vær' så uerfar'n.
Jeg ku' ellers godt ha' tænkt mig
at bli' fader til et barn,
men det må jeg ikke for moar.

Af og til så ku' jeg tænke mig
og flytte hjemmefra,
(Kor) men det må han ikke for moar.
Eller bare lægge mit
kamelhårsmavebælte af -
(Kor) Men det må han ikke for moar.
Eller slå et slag i bordet,
så man ikke var til grin,

eller la' mig adoptere at
en anden mor end min -
Jeg ku' faktisk godt ha' tænkt mig
hend' den sorte Josefin,
men det må jeg ikke for moar.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-05-10 21:11

Tekst: Poul Sørensen (Poeten)
Musik: Sven Gyldmark
Cirkusrevyen (Cirkus Ib) 1953 Arthur Jensen

Godt ramt, kære Heidi-Ho

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-05-10 07:38

Konstatering:

Det er nu et faktum, at bb1 ikke vil fortælle hvordan man kan bearbejde hele problematikken omkring emnet, skønt han kender til det !! Det er uinteressant med navne i den forbindelse, blot en "vejledning" i, hvordan man griber tingene an i en given situation !
Men det er typisk for tøsedrengen og storskryderen bb1 - alle de overspringshandlinger, kan man kalde dem "bukkespring", har har gerådet ud i, med angreb på snart den ene , snart den anden om ligegyldige ting, er ikke et mandfolk værdigt !
Det er åbenbart sjovere at lege på YouTube end svare på spørgsmål som er ret så alvorlige - men det magter "vagtelhjernen" ikke !

En rigtig god dag ønskes til alle, også Bendt Ballegård-Franzen

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-05-10 09:11

- børnehave snak......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-10 12:27

Har lige været et smut i Jylland, hvor en god ven behøvede hjælp til bortskydning af et par bukke. Det fik vi ikke meget ud af. Ikke så meget som en tot rødbrunt pelsværk fik vi øje på over 2 dage. Min gode ven har en ejendom på 875 tdr. med granplantage på cirka 230 tdr. lidt lyng og agerjord i form af pt. lav hvede og raps på resten. Normalt er der masser af rådyr, men gennem plantagen går der en asfalteret vej, og af en eller anden årsag myldrede det i weekenden med cykelryttere, skrigende børn og dyttende biler. Men skidt med det. Vi fik set mange rovfugle, blandt andet et par hedehøge, mindst 2 par ravne, masser af tårnfalke og en ung kongeørn.

De har mange krybskytter i midtjylland - fortalte han. Især har man bemærket en krybskytte med en Münsterländerhan. Han kører rundt i en vistnok rødligt malet bil og udviser mistænkelig adfærd.
På et tidspunkt blev han opdaget og forsøgte at gemme sig bag to ølkasser, som naturligvis ikke kunne dække ham helt. Da revirejeren og hans to håndgangne mænd antastede den gamle nu flæbende mand bag ølkasserne, påstod denne at han var faret vild og at han ikke kunne huske hvor han boede. Jægerne fik medlidenhed med ham - og lod ham fare. Det fortrød de snart, idet den gamle mand - da han kørte bort i sin gamle bedagede bil rullede sidevinduet ned, gav jægerne pegefingeren og råbte noget der lød i retning af"FUCK DET LÆS".
Nu går de derovre og spekulerer på hvad den gamle mente. De er blevet en smule utrygge, fordi den gamle man ikke ligefrem var tillidsvækkende. Hans øjne glødede med en sælsom glans og læberne dirrede ukontrolleret. Så nu er de begyndt at låse høns og andet fjerkræ inde om natten og de gamle kvinder har fået instrukser om straks at gøre anskrig, hvis de ser en kratlusker.

Mjah - det er squ uhyggeligt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-05-10 15:40

Hmmmm....den personbeskrivelse virker bekendt.
Jeg har set vedkomne et eller andet sted før...
Sagde han virkelig; Fuck det læs ? Ham jeg kender siger, Fuck, dit bæst - menæh han bruger fuckfingeren (langemand) istedet for pegefingeren.....

Til Øjenvidnet4.
Tak for kildehenvisningen - det havde jeg da fuldstændigt glemt i farten.
Du har reddet mig fra en sag på halsen. Man bukker ærbødigst.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-10 17:23

Jeg ville nu fortolke lyden lidt anderledes. Jeg tror han råbte Fuck DLS.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-05-10 17:43

Heidi-Ho

Man skal passe på at bb1 ikke angiver én når/hvis man glemmer kildeangivelse
Dette retskafne væsen, som jo ikke kender nogen krybskytter, er helt utilregnelig, især i gerningsøjeblikket

Tonganeser

Jeg tror sgu' du har ret med hensyn til vedkommende (minder lidt om Claude Jeremiah Greengrass fra Aidensfield) tyvagtige og i mange sammenhænge lidet sympatiske personage, specielt efter din bemærkning om Fuck DLS - der er ingen tvivl !!

Øjenvidnet4+1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-05-10 17:45

Jeg glemte liiiiiiiiiiiiiiiiige et par vers igår, jeg havde meeeeeget travl, det er den samme melodi den går på

Jeg er den store bogstavs jonglør
derfor er jeg den fødte debatør
og derfor jeg alene vide
da jeg har egen hjemmeside

Jeg kører i herregårdsbil
som kan kører mange mil
det viser nemlig jeg har stil
og jeg er meget meget habil

Mit efternavn ender ikke på sen
da jeg har mangen en penneven
derfor i nok forstår
mit navn det er Ballegård

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-05-10 19:28

Fuck DLS...."Jarmen jarmen," den havde jeg sku' ikke spekuleret på.
Det var da det krybskytteapiranten sagde....Fuck DLS

Atter har vores Speciel Guest Star slået til igen.
Denne gang har poetens fyldepen, af mærket Parker,
beriget os med et par morsomme strofer.

Man henfaldes til at traske ned på den nærmeste beverding med sin mandolin og indsamlingshat
og lade tonerne lyde til Poetens tekst....Den giver garantrisse skejser.

Morsomt forfattet, Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-05-10 19:39

Den rette sandhed, kære Sandhedsvidne - glimrende

Øjenvidnet4+1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-05-10 21:05

Nu holder I, ikke nedgøre og sammenligne Aidensfields og Greengrass med von Ballenhoff, Greengrass er en sympatisk svindler og ikke en fiktiv smart røv med lånte fjer.

Ikke for at trampe i det men alligevel, på BB1 hjemmeside er der en hund ved navn Marius. Nu er Ballemand jo en meget anerkendt hundespecialist, men hvordan i h.... h... h... kan man sende en hund ud efter en vingeskudt and, med en form for rød redningsvest på i et vandhul, hvis hunden skulle arbejde i Gorm feltet, kunne det måske forsvares at den har en svømmevest på, men omgivelser ser jo ikke ligefrem ud til det, har du en uddybene forklaring Ballegård for baggrunden for det fine billede på din hjemmeside, er det anbefaligsværdigt med et sådant seletøj på en hund på vandarbejde, kan du ikke få dine WEB MASTER HÆ til at justere lidt på den side ærlig talt.
Jeg imødeser bare ham her fra dig og

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-10 01:14

hygger I Jer?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-06-10 08:08

Hej betterwisser.

Modtag min undskyldning omkring Greengrass - du har helt ret, at sammenligne ham med oraklet fra Bottrupvej er utilstedeligt !!

Mange af bb1's billeder på hans såkaldte hjemmeside, er bestemt gode og udtrykker stemningen på nogle jagter, men jeg må give dig ubetinget ret m.h.t. billedet af Marius og et andet sted af Hæ, hvis ruhårede også har et orange dækken/redningsvest på
Det fortæller om, at de ikke har med jagthunde at gøre, men med prøvehunde !!! Det er synd for hundene, at de er "begavede" med sådanne førere der ikke formår/evner at bruge disse prægtige hunde til dét de er beregnet til, nemlig jagt !! Men hvad kunne man forvente ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-10 10:39

- bræk.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-06-10 12:33

Jeg tror det er fordi de er bange for at ramme hundene , der padler rundt i vandet. Så vidt vides foreslog Robert Hæ engang at hundene skulle forsynes med blå blink klipset fast til den orange vest.
Joh, de kan bare det der med alternativerne til jagt.

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 01-06-10 22:42

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-06-10 23:59

Tak for responsen PROVSTEN og points
Som et lille notat til jer andre gæve gutter, er det ikke lidt til efterretning,at BB1 har ført sig frem som en super jæger uden sidestykke, på totalt falske kendsgerninger,og reel viden og stadigvæk påstår han er nimrøddernes alfadder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-06-10 00:27

He, he, men det lader til at markedsføringen er gået op i limningerne.