/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sikring i computerskærm
Fra : kandu
Vist : 738 gange
100 point
Dato : 26-05-10 17:09

Jeg har kvajet mig og sluttet en forkert indstillet trafo til min skærm, og nu er den dæd.
Skærmen er en LM19C 1024x768, monitor type Multisyne/Multiscan 19 tommer, men ellers ukendt.
Skulle have haft 12V 5 a.
Er sådan en forsynet med en sikring, og kan man selv skifte den?? Hvor sidder den evt. ??
Kan nogen hjælpe, eller skal jeg smide skærmen væk??
p.f.t. Jærgen

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 26-05-10 17:14

Smid den ud.....ingen sikring...

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 26-05-10 17:32

hej visionary

det kan du da ikke mene alvorligt. Hvis der ikke er en sikring, er det så galskab at forsøge den repareret hos en professionel, og måske alt for dyrt?

m.v.h. jørgen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-05-10 17:57

Den er færdig, smid den ud!!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-10 18:13

Skærmen indeholder en printplade med indbygget sikring som indgår i en masse lodninger i den printplade. Printpladen er kaput, den er brændt af, men spørg i en forretning med dataudstyr om det kan betale sig at skifte den printplade. Eller om selve skærmen også er ødelagt.

Men du kan ikke selv skifte sikringen, kun hvis du er elektronik uddannet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-10 18:41

glem det, en ny skærm koster 8-900 kroner
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=279250
en pris du nemt overstiger ved reparation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-10 19:10

Citat
1024x768

Den opløsning er da alligevel ikke værd at gemme på

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 28-05-10 13:45

hej alle

jeg var måske lidt hurtig. Jeg gav visionary pointene, fordi han var først med svar.
Men tak til alle i andre alligevel.

m.v.h. jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 14:21

Indtil videre har du IKKE givet nogen point

Du skal acceptere et af svarene og trykke send....

Godkendelse af svar
Fra : kandu

Dato : 29-05-10 11:50

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-10 13:03

Selv tak du og god weekend.