/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
2 afbrydere til samme lampe
Fra : Jimmy17
Vist : 5121 gange
100 point
Dato : 26-05-10 08:12

Hey derude.

Måske nogen kan hjælpe mig.

Har en pære i mit badeværelse. Den kan jeg tænde 2 steder fra. Både fra soveværelse og fra gangen. Kan komme ind i bad fra 2 forskellige rum, derfor 2 afbrydere.

Det jeg ikke kan greje og gerne ville have forklaret, det er hvordan det kan sættes op.
For når jeg tænder på den ene kontakt, så tænder lyset (sjovt nok)
Men hvis jeg tænder for den anden kontakt uden at slukke for den første kontakt, så slukker lyset.
Selvom begge kontakter er i "tændt" position.

Hvordan fungerer det?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-10 08:19
Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-05-10 08:25

Tak for svaret Stouenberg.

Det var endda link med diagram og det hele, så jeg forstår det fuldt ud :)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-05-10 08:26

Fint Jimmy, ha' en god dag...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-05-10 08:28

I lige måde