/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er dette lovligt?
Fra : Flash77
Vist : 803 gange
30 point
Dato : 25-05-10 20:56

Så skal der jages! Til dette har jeg anskaffet et nyt våben: http://www.modelworks-int.com/asp/Tiger%20Tank.jpg

Må man bruge denne fætter i de danske skove? Jeg vil kun bruge den til at skyde spurve, ugler og andre smådyr med. Til de store dyr skal der jo noget seriøst grej til. Til dette har jeg overvejet om man må bruge napalm, eller evt. at udlægge miner - men igen ved jeg ikke om det er lovligt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-05-10 21:52

Hvad tror du selv

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 30 point
Dato : 26-05-10 00:29

Hej Flash77

Fin Tiger du har fået fat i. Der findes et ordsprog som på engelsk hedder Learn and See. På dansk hedder det vistnok, at man bliver "klog af skade". Kør du blot en tur i skoven og fyr 88`eren af efter en fugl. Rigtige mænd bruger ikke høreværn - og betjener aftrækkeren med storetåen, mens man har hovedet oppe af tårnlugen. Glæd dig.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 06:37

Syntes den er lidt over-dreven stor.
Dette er meget nemmere.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 07:43

hvad med at læse våben loven man render ikke rundt og skyder skal du skyde så meld dig ind i en skytteforening

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 10:53

Citat
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 07:43

--------------------------------------------------------------------------------
hvad med at læse våben loven man render ikke rundt og skyder skal du skyde så meld dig ind i en skytteforening

Det har jeg forsøgt, men de vil ikke lade mig bruge mine foretrukne våben. Man kan heller ikke skyde dyr i skytteforeningen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 11:18

jamen hvorfor skyde dyr de har jo ikke gjort dig noget men ved du hvad det største skadedyr hedder på denne jord men hvis absolut er en af det der våben tosser så meld dig som hjemmeværns mand eller som soldat

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-05-10 16:56

Det gamle ordsprog om "at skyde spurve med kanoner" kommer vist til rette her

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 17:44

Citat
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 11:18

--------------------------------------------------------------------------------
jamen hvorfor skyde dyr de har jo ikke gjort dig noget men ved du hvad det største skadedyr hedder på denne jord men hvis absolut er en af det der våben tosser så meld dig som hjemmeværns mand eller som soldat

De største skadedyr er uden tvivl duerne. Dem skyder jeg skam også - så kan de lære det!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-05-10 17:50

Ja alt er vel lovligt, bare det ikke bliver opdaget.

Spør en jagtforening de kender diverse regler, hvad man må og ikke må.

hawaii7

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 18:14

det største skadedyr på denne jord er mennesket

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 18:19

Citat
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 18:14

--------------------------------------------------------------------------------
det største skadedyr på denne jord er mennesket

Hvorfor synes du det?

Jeg ville måske være villig til at sige rotter hvis du ikke var enig omkring duerne - og rotterne skyder jeg også, det er bare alt for sjældent man ser sådan en.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 19:40

prøv at se dig omkring så finder du ud af det ellers ???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 19:55

Citat
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-05-10 19:40

--------------------------------------------------------------------------------
prøv at se dig omkring så finder du ud af det ellers ???

Du udtrykker dig ikke ret tydeligt

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-05-10 18:36

Du udtrykker dig for tydeligt

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-05-10 01:36

Fint stykke Jagtvåben,der findes et Reservat hvor den vil fungere godt,jeg tror det hedder Gellerupparken.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-10 15:12

HOOOOOLD DA KÆFT - der er godt nok smæk i den kanon når man fyrer den af!!!!! Det er godt nok noget andet end de ærtebøsser man normalt går på jagt med!

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-10 20:08

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-10 12:29

Har ført nu set dine points. Tak skal du have. Nu er bøgehækken blevet grønnere.

Mvh.
Tonganeseren