/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Skifteretten - bodeling
Fra : UDESEN
Vist : 1388 gange
40 point
Dato : 25-05-10 16:25

Jeg har været i skifteretten vedr bodeling og økonomiske forhold i forbindelse med min skilsmisse. Der nåede ikke at blive en sag ud af det fordi jeg gav op og godtog det beløb som min mand ville acceptere at give mig. Skifteretten har derfor afsluttet sagen. Vi har endnu ikke underskrevet papirene.
Men jeg har efterfølgende fortrudt, fordi jeg har på fornemmelsen at min eksmand har snydt mig for en hel del penge som jeg lige har opdaget står på han lønkonto da jeg var i banken idag og ved et tilfælde så hans konto med det store beløb.

Kan jeg tage sagen op igen i skifteretten,, når jeg ikke har underskrevet vores papirer vedr. bodeling/økonomi??

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-05-10 16:35

Jeg tror nok at bordet fanger, men alligevel, hvis der kommer ikke ubetydelige beløb for dagens lys, kan man vel få sagen taget op igen. Men hvis du ikke har skrevet under kan du jo blot kontakte skifteretten og forklare hvad du har fundet ud af og sige du ikke vil skrive under på grund af din opdagelse. Men ved bodeling har man ret til det man kan umiddelbart kan bevise man ejer, f.eks. et hus, en sofa man kan dokumentere man selv har købt og betalt. Hvis han har f.eks. gemt noget af de penge I i fællesskab har indtjent, har du jo ligeret til dem.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-05-10 17:20

Nej det kan du ikke. I har delt.

For at være grov og komme frem med kendsgerningen er det sådan her i Danmark "at den kloge snyder den mindre kloge".

Hvad betyder nogle penge?

hawaii7

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-05-10 17:47

ring til en sagfører. det får du brug for.
hvis han har snydt dig, skal han da bare betale dig det du har krav på.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-05-10 18:48

Det koster ikke noget at kontakte skifteretten, de er såmænd ganske flinke og har iøvrigt pligt til at vejlede, hvilket de også gør.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-05-10 18:57

Hvis du ikke gør noget nu vil du altid være i tvivl.....

Du har ikke skrevet under på noget, så jeg syntes du skal ringe og sige du vil have boet kortlagt og opgjort.

Så er det dem der trækker en streg i sandet...

Om du taber eller vinder på det må tiden vise. held og lykke.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 40 point
Dato : 25-05-10 20:32

Ring derind i morgen tidligt og fortæl at du har opdaget at din mand ikke har været ærlig omkring penge og at du derfor gerne vil kalde dit tilsagn tilbage.

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : UDESEN

Dato : 25-05-10 22:45

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : UDESEN

Dato : 25-05-10 22:47

Kære alle
Mange tak for alle jeres svar. Jeg vil ringe til skifteretten imorgen og forklare det hele..!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-10 00:11

Selv tak du, og skifteretten ser ikke med blide øjne på en der forsøger at snyde.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-05-10 13:21

Skriver du ikke herinde, hvordan det er gået, så vi ved om man kan trække sit tilsagn tilbage ?