/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er den lovlig til jagt i DK?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 25-05-10 06:48

OG efter alt den snak om riffelgangen køre den ene eller anden vej, vil det så sige at højre løb har højre drejet riffelgang og venstre løb har venstredrejet riffelgang men hvad med løbet i midten, er der slet ikke nogen riffelgang eller går riffelgangen lige ud? og er må gøbben bruges til jagt i lille forbuds Danmark?
http://auctions.holtsauctioneers.com/asp/fullcatalogue.asp?t=457611&salelot=A1042+++1250+&

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-05-10 06:54

Ved ikke om den er lovlig, MEN
hvad skal man med 3 løb, burde man ikke ramme første gang...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-05-10 08:14

Skal du fyre alle tre løb af på en gang siden du spørger?
Våbnet kan registres i DK, men hvad vil du bruge det til? - Der er ingen fritlevende elefanter her...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-05-10 08:36

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-10 11:17

Det 3. løb er bagvendt og giver jægeren en kugle mellem øjnene hvis han ikke rammer med de to andre.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-05-10 11:17

Du kan da se om der er riffelgang, læg en stykke spejl ned i kammeret, lys for enden af piben og kik på spejlet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-10 11:28

Hej Sandhedsvidnet.

Lidt af en skyder - det her, men det tredie løb skal opfattes som "den sidste redningsplanke" til storvildtsjægeren. I tidens løb er mange ellers nydelige underbukser blevet "grisset" til, når f.eks. bøffeljægeren fik en klemmer med sin nye fine repeterriffel - eller simpelthen - med sin dobbeltriffel - løb tør for ammo - med en rasende bøffel kommende tordnende imod sig. Det må squ da også være et uhyggeligt syn. Næsten som når svigermor henrykt tager imod.

Safety first - men om jeg ville eje sådan en skyder? Aldrig - for rønnebærrrene er stadig for sure. Men der skal nok være en eller anden gullashbaron herhjemme som bider på.

Endelig har Ballegaard såmænd ret i at elefanterne i DK alle er under hegn - og godt det samme.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-10 12:53

Det lyder som et mindre stalinorgel..

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-10 15:33

Hej Sandheden selv

Dette pragtfulde våben må gerne registreres og bruges i DK.

Tonganeseren skrev bl.a.:

"Endelig har Ballegaard såmænd ret i at elefanterne i DK alle er under hegn - og godt det samme."

Nu er det jo således fat med Ballemand, at han selv er en perfekt "hegnskytte", så måske er dette pragtvåben noget for ham, når nu gederne kommer springende mod ham, hvis ellers finanserne er til det !!

Øjenvidnet4 selv

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-05-10 16:23

- så er denne tråd også ødelagt af en af hylerne......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-10 17:13

Det geniale ved stalinorglet (som HH kalder det) er, at første aftrækker fyrer centerløbet af, hvorefter første tryk på bagerste aftrækker får venstre løb aktiveret, hvorefter endnu et tryk på bagerste aftrækker sender højre løbs kugle afsted - sådan stod der vistnok i den ledsagende tekst. Så godt som failsafe, som det hedder på nudansk.

Man kan derfor højst risikere at sende 2 kugler afsted på samme tid, som om det ikke skulle være nok med en. Sådan to kugler i panden på en vandbøffel, kan nok få den til at sætte sig på røveren - sammen med skytten..Kabooooooommmmm.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-05-10 17:21

Lille Bendt Ballegård.

Du havde såmænd selv lagt lidt aggressivt og surt/fornærmet ud i din første kommentar, såh............. - hvad fanden: Kan du ikke tage en lille spøg ??

Øjenvidnet4 selv

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-05-10 18:15

- mit indlæg indeholdte intet peron fnidder - det kom du med som sædvanligt så tag du blot hele æren selv ingen andre vil tage den fra dig

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-05-10 19:32

Knudsen skriver hvad vil du bruge det til? til at gå på jagt med, hvad ellers lille ven
Jeg vil nemlig til Afrika, memlig ja, ja jeg vil så, men den kan også bruges i en snæver vending i lille DK
Hvaaaaaaaaaaaaa såååååå Knudsen hvordan går det med ham du skulle lege støttepædagog for? har du et rollatorstativ med, så der kan afgives et sikkert skud, det er ikke godt med for mange FORBI SKUD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-05-10 22:18

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-05-10 06:15

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-10 08:34

Tak for de utroligt mange POINGS, Sandheden selv

Øjenvidnet4 selv