/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtig adgang til brugerflader
Fra : Oldboston
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 24-05-10 10:52

Jeg har fået styr på en del af mine skrivebordsikoner ved at bruge tre forskellige brugerflader. Man kunne forestille sig, at jeg f. eks. har tyre forskellige hobbies, og så har oprettet en bruger for hver. Det kunne være f. eks. engelsk litteratur, moderne dansk maleri og turiskme. På den måde bilder jeg mig ind, at jeg holder tingene adskilt, og hvis jeg nu er i gang med at bruge en formiddag på turisme, risikerer jeg ikke pludselig at blive indnfanget af engelsk litteratur og komme på afveje. Også min hustru har sin egen brugerflade på min pc, og vores barnebarn, der besøger os en gang imellem.-

Når jeg tænder for min PC er åbningsbilledet et skærmbillede, hvor jeg skal vælge mellem de forskellige brugerflader. Eller rettere: Var. For for ganske nylig, da jeg skulle fjerne nogle programmer ved hjælp af det udmærkede RevoUninstallerPro, kom jeg vistnok til at fjerne for meget, for hele åbnindssiden forsvand. Nu kommer jeg ind på min vigtigste brugerflade (administrator), og så må jeg derfra en lille omvej til kontrolpanel m. v., før jeg kan komme ud til de enkelte brugerflader.

Mon ikke en at I dygtige brugere her kan hjælpe mig med at rekonstruere min normale åbningsside.
Helst sådan, at den toner frem som det allerførste, når man tænder for pC'een.

På forhånd tak.

Oldboston.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-10 11:29

Du skriver Brugerflade men mener sikkert Brugerkonti, prøv at gå til Kontrolpanel og videre til Brugerkonti, på forsiden vises Vælg en opgave og der klikker du på Skift måden hvorpå brugere logger af eller på, sæt markering ved: Brug velkomst siden og eventuelt også ved Brug hurtig brugerskift, klik på Anvend indstillinger.
Genstart computeren og se om ikke alle dine brugere er der igen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-10 11:35

Det vil sikkert også være en god ide at ændre indstillinger for den konto barnebarnet og måske andre konti som du ikke selv bruger, sæt den til en konto med begrænsede rettigheder så barnet (eller en anden) ikke installerer både det ene og det andet på din computer, der skal du så klikke på Ændring af en konto og igen klikke på barnets konto, sætte den til en konto med begrænsede rettigheder klikke på Anvend indstillinger og så videre
Husk kode på din Administrator konto ellers kan diverse brugere jo logge ind på den for at installere et eller andet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-05-10 13:12

Gendan din computer til en dato hvor den virkede. Og så slet med nænsomhed. Går det galt igen så gendanner du bare.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 28-05-10 07:21

Har været nortrest nogle dage, men er tilbage igen pg siger tak tilo.v.n. og granner for jeres råd, som jeg hr prøvet. Ja, naturligvis mener jeg brugerkoni, ikke brugerflader. Men desværre går det ikke helt så let, som du anviser, o.v..n. KOntrolpanelet kommer frem,, og netop da jeg skal til at udføre de handlinger, du så udmærket beskriver dukker der et skilt op.:

"Client server for netware har deaktiveret velkomstsiden og hurtigt brugerskift. Hvis velkomstsiden og brugerskift skal gendannes skal du først fjerne Client Service for Client Service for Network."

Den tænker jeg lidt over, men uden at blive klogere, så endnu engang har jeg brug for at blive hold i hånden. Så jeg øger lige pointene med 50. Tusind tak på forhånd.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 03-06-10 12:40

Tak for svaret o.v.n.. Du får også pointsene her, igen med en stor tak for din hælp den sidste uges tid. Men granner, jeg ville ønke, jeg også kunne sende et par hundrede points til dig.
Venligste hilsner og stor respekt!
Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-10 16:39

Tak jeg håber det lykkedes for dig at få velkomst skærmen frem igen, jeg er for nærig til at købe svaret på det andet spørgsmål