/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Tager på, hjælp!
Fra : Hansen4life
Vist : 1181 gange
70 point
Dato : 23-05-10 18:28

Hej alle sammen..
Jeg er 15½ år og da jeg var 13½ var jeg virkelig tyk, så jeg gik på slankekur og tabte mig godt og vel 7 kilo mens jeg voksede.. Jeg er nu 176 cm høj og vejer 68½ kg.. Jeg har taget 5 kilo på her det seneste halve år, og det er ikke godt.. min mor spurgte mig om jeg godt vidste det, men det slog mig ikke før det. Jeg skal på efterskole efter sommerferien, og der skal vi dyrke en masse gymnastik, og så skal jeg nok finde en sød kæreste, så det ville være optur hvis jeg kunne tabe mig og holde vægttabet..
Men hvordan motiverer jeg mig selv til og komme ud og løbe og spise sundere?, når jeg kommer hjem sidder jeg ofte foran computeren det meste af dagen..

Tak på forhånd
- Hansen4life

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-05-10 18:54

Det dine forældres skyld at du er fed så start med at giv dem skylden hvis du altså bor hos dem.
Det er dem som tillader at du sidder derhjemme foran computeren.

Dine forældre er åbentbart ligeglad med hvor fed du er.
Prøv og sig det til dine forældre og hvis de stadig er ligeglad så må du gå udenfor og finde dig nogen venner du kan være sammen med og hvis du for eksempel godt kan lide og spille fodbold så køb en fodbold og spil med dine venner. i kan også gå til svømning eller badminton eller bare lave noget du kan lide og lave udenfor.
I kunne også bare gå nogen ture men det bedst du starte med noget du kan lide og lave fordi så har du mere lyst.
du kan også danse og det kan du jo også gøre der hjemme hvis det for eksempel regner og du ik ikke har lyst til at være udenfor.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-10 20:34

Siden januar har du altså taget 7 kg på, men er vokset 7,5 cm....???

http://kandu.dk/Spg143714.aspx

Det er altså godt klaret på mindre end 5 måneder

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 23-05-10 22:10

dengang målte jeg ikk hvor høj jeg var, tog bare efter sidste gang jeg målte det :)

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 24-05-10 09:35

Beklager men der er ikke nogen nem løsning.
Det handler om prioritet eller ej.
Dem der har en overkrop som Brad Pitt træner jo meget. De prioriterer jo at se godt ud fremfor at sidde ved computeren.
Så den dag du får en oprigtig interesse for at komme i form, holde dig sund, og se godt ud, den dag kan det være at interessen overstiger lysten til at sidde og surfe rundt på nettet.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-05-10 10:11

Hej Hansen4life

Jeg har ingen "kur" til dig. Men som du helt sikkert selv ved feder: sodavand/saftevand, slik, kager, fed mad, chips, burgere, pizza, ja alt det som smager godt, og er nemt at få fat i. Og det kan være svært at holde sig fra.

Men prøv at gå ind på www.motion-online.dk

Ude i i venstre side, når du ruller lidt ned, står der: Beregneren. Der kan du så klikke ind på BMI-børn og Fedtprocent -målebånd.

Jeg tror at du vil blive overrasket over hvad tallene viser, for du er ikke for tyk - endnu. Men hvis du bliver ved med at tage på, så bliver du selvfølgelig for tyk.

Det er dog et plus at du har opdaget at din vægt stiger lige lovligt hurtigt, så ved du ihvertfald at du skal passe på med hvad du putter i munden.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 25-05-10 20:39

Gode råd: Du skal ikke fokusere så meget på at tabe dig, men på IKKE at tage MERE på :=) Med din højde er du jo bestemt heller ikke fed!!!
Men gode kostråd for at holde vægten nede:
Drik ikke alkohol - det nedsætter forbrændingen.
Drik vand - ikke saft,juice,sodavand -
Drik fedtfri mælk istedet for sød-skumme-let.
Spis rúgbrød og grovbrød- undgå solsikkebrød og hvedebrød. Æbler øger appetiten (tænk over det når du spiser dem)
Undgå animalsk fedt og spis vegetabilsk (oliven olie istedet for margarine) - spar smøret på brødet væk.
Undgå slik og fastfood.....
så er du godt på vej :=)

Held og lykke....

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 25-05-10 20:45

ohh og hvis får taget dig sammen til at komme ud og dyrke motion så spil Nintendo wii fit eller sport resort osv. hvor man også bevæger sig lidt ... og så gå ellers en tur med hunden (hvis i har sådan en) tag trapperne istedet for elevatoren/rulletrapper osv. små ting i hverdagen kan gøre underværker :=)

os ps. dit BMI er passende og derfor er din vægt indenfor normalen....
http://www.altomkost.dk/Testdigselv/Maal_dit_BMItal/forside.htm

prøv selv at regne her... så jeg aner ikke hvem der bilder dig ind af du er fed ?? men derfor kan man jo godt leve sundt alligevel...

Kommentar
Fra : frena1402

Dato : 31-05-10 12:09

Hej.
Det har været en kold vinter, og personligt ta' jeg også på om vinteren det er ganske normalt, ligesom dyr for vinterpels, øger vi fedtet i vores krop for at holde os varme :) Men det kommer hurtigt væk igen. prøv at tage cyklen i stedet for bussen:) og bare være mere ude og gå nogle turer så kommer det nok

Accepteret svar
Fra : o1pedersen

Modtaget 70 point
Dato : 10-06-10 21:43

Hej :)

Det er svært at bedømme om du faktisk er overvægtig. Der er mange ting der spiller ind, om du er kraftig af bygning (knogler) Om det er fedt, eller om det er muskler. Du skal huske på at muskler vejer mere end fedt, og det kan godt være det er det der får dig til at tage på. Og det skal du skam kun være stolt af hvis det er muskler.
Ellers så vil jeg anbefale dig, hvis du vil tabe dig hurtigt at gøre sådan her.

Du har en tallerken, og den deler du op i 3 portioner. Den halve (50% af tallerknen) Skal fyldes godt med grøntsager. 25% kartofler, pasta osv. og de sidste 25% er kød, alt efter hvilke det er. Men 1 stykke hvis det er stort kød! og ikke mere. Det giver ca. et vægttab på 4kg på blot 1 uge! Men du skal også huske at de kilo ryger lige så nemt på igen, hvis du vender dine måltider.
Og det var blot aftensmaden.
Morgenmad består af havregrin, rugbrød eller noget sundt. Alt hvidt brød skal der holdes væk fra. Det hedder ikke sødmælk, men skummet mælk.
Du skal jo helst spise 6 gange dagligt, og de andre gange er det grønt, det er frugter resten af dagen indtil aftensmad :)
Det giver pote, men det er absolut intet jeg vil anbefale dig, da du bliver skuffet over hvor hurtig dine kilo ryger tilbage.

Jeg vil anbefale dig at begynde at løfte vægte, løbe, eller gå ture. Det giver muskler, og giver dig nok ikke et vægttab. Men heller 100kg muskler, end 80 kg fedt.
Håber du er med (:

Godkendelse af svar
Fra : Hansen4life

Dato : 21-06-10 16:49

Tak for svaret o1pedersen.

Kommentar
Fra : nopops

Dato : 21-02-11 16:39

først!!! du er ikke fed!!!! 176cm og ikke 70kg !!! jeg er 176 cm og vejede engang 55kg det var ikke kønt så lagde jeg på 68 i en år-række først da jeg blev og da jeg blev kvinde tog jeg igen lidt på nu efter 2 unger og et rygestop ønsker jeg mig tilbage til 75kg! så tag en slapper

Kommentar
Fra : Victoriawild

Dato : 08-10-12 09:48

hej søde.

jeg har været lidt i samme situation.

kontakt ham her på www.mikawilliam.dk

han kan kun anbefalles og koster ikke meget.