/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Køb af Oppvaskmaskine
Fra : Vonna
Vist : 1638 gange
300 point
Dato : 23-05-10 14:42

Hej alle kandu brugere ,skal til at købe min første oppvaskmaskine ,vil i give meg et tip ,hvad jeg skal købe,mine krav til maskinen er at den har de 3 Aer helst så lydløs som mulig ,helst at den har rustfri bund ,har i erfaringer med bestente maskin merker hvad er gott og hvad som er mindre gott ,har prøvet at finde en på nettet men syns det er som i en jungle håber at i kan hjelpe ,

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-10 15:13

- nu er de færreste, for ikke at sige ingen, der har overblik/kendskab/erfaring med alle maskiner på markedet. Skousens har et godt tilbud i denne uge på en Bosch:
http://bleau.ipapercms.dk/Skousen/Tilbudsaviser/DK/Lagersalg2122/
- den kan jeg varmt anbefale...
God "rest"Pinse

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-05-10 15:20

Du skal ikke være så bekymret for den rustfri bund. Man kan få nogle hvor bunden godt nok ruster helt vildt, men til gengæld er bunden så tyk i dem at den aldrig ruster igennem. Det eneste minus er at ens opvask bliver rød, men hvis man bruger WD40's opvasketabs, så bliver rusten skyllet af under vask, og du vil på den måde aldrig bemærke om din manskine har rustfri bund eller ej.

De maskiner med bund der ikke er rustfri, de holder generelt meget længere end alle andre, da alle maskinens dele bliver smurt når man bruger WD40 opvasketabs.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 24-05-10 03:50

Har netop købt en Miele G 1422 SCU RF ved "Skiftselv.dk" (fin service) købt og betalt på nettet, hentede selv maskinen.

Maskinen er hurtig, MEGET støjsvag, nem at montere.

Når maskinen er i gang, skal man lytte godt efter for at høre den.

Det vil være mit klare råd til dig.

MVH@ns

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 24-05-10 07:42

Hej Vonna,

Jeg må klart anbefale en Bosch, da jeg synes det er der man får mest for pengene.
Jeg har installeret mange Bosch maskiner og sjældnt oplevet de store problemer med dem.
Jeg har selv købt en Miele for et par år siden, men må med stor beklagelse meddele at den vasker meget dårligt og jeg kan på ingen måde anbefale dem.
Med hensn til mærkningen AAA går jeg også selv meget op i dette, men det er trods alt endnu vigtigere at den vasker rent, hvorfor dette må veje tungere end energimærkningen, som får en opvaskemaskine måske kun er en forskel på en hundrede krone om året.

Held og lykke
Aut. El-installatør
Michael Holm-Christensen

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 24-05-10 12:59

Ifølge forbrugerrådets blad TÆNK, besætter Miele de to første pladser, som "Bedste køb" - skarpt forfulgt af AEG.

http://www.taenk.dk/test/opvaskemaskiner/testresultater/

Først herefter følger BOSCH.... Vores nye Miele vasker aldeles pænt og rent - skal hilse at sige, vi får ikke procenter eller andet fra Miele...

Har heller ingen økonomiske interesser i at anbefale Miele - vi er blot glade og tilfredse med maskinen, og det var vist spørgsmålet..

MVH@ns

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 300 point
Dato : 24-05-10 17:04

Da vores gamle Elektrolux var kaput, spurgte jeg reparatøren - det er mange år siden - hvilken opvaskemaskine han - og hans kollegaer havde? De havde Bosch. Vores Bosch maskine som har alle de AAAAAA'er, som fandtes for år tilbage, kører fortsat som da den blev købt for 8-9 år siden. Dog er den ene kurv rustet, og en ny koster 1.700 kr. men jeg købte en flydende gummibelægning, og malede på, så nu er den pot ude.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 24-05-10 22:41

venter med at lukke spørgmålet ,men regner med det bliver denne her
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskiner/SMU43T02SK/bosch-opvaskemaskine-frit-leveret

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-05-10 19:34

Citat
Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-05-10 17:04

--------------------------------------------------------------------------------
Da vores gamle Elektrolux var kaput, spurgte jeg reparatøren - det er mange år siden - hvilken opvaskemaskine han - og hans kollegaer havde? De havde Bosch. Vores Bosch maskine som har alle de AAAAAA'er, som fandtes for år tilbage, kører fortsat som da den blev købt for 8-9 år siden. Dog er den ene kurv rustet, og en ny koster 1.700 kr. men jeg købte en flydende gummibelægning, og malede på, så nu er den pot ude.

Det gummibelægning kender jeg godt. Alt mit bestik er ikke rustfrit, men jeg har så malet det med den belægning, og det har aldrig rustet.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 25-05-10 20:16

Fedt så mange opskrifter der er på BOSCH der ruster......

Giv den PAVA eller køb en Miele

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 28-05-10 21:36

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-05-10 13:13

Selv tak Vonna