/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikke finde disken
Fra : mmax
Vist : 879 gange
300 point
Dato : 22-05-10 16:53

prøver at køre en 3.5 samsung hd 300 ld fra eextern skuffe,windows fortæller at driveren er instaleret og enheden er klar til brug men den er ikke at finde nogen steder på pcèn jeg har også 2x80g i samme tower og de kører fint hjælp

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-05-10 17:04

Måske bruger den et filsystem som windows ikke genkender.
Hvad filsystem er der på harddisken ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-10 17:10

Det er sikkert drevbogstavs konflikt, åbn Diskhåndtering og se om den er der,
her kan du os tildele den et drevbogstav.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-05-10 18:22

Gør den klar i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 19:47

sidder lige her_____
_________

har du sat dine JUMPERE som slave?

se bagpå din disk, der str det HØJT OG TYDELIGT...

Kommentar
Fra : mmax

Dato : 23-05-10 13:36

Citat
Indsæt dit citat her

http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/userguide/support_setting.html

jeg har prøvet alle jumper mulighederne
jeg er ikke klar over hvilket filsystem der er på harddisken
på min pc kører jeg ntfs
jeg kan kun finde den i enhedshåndtering hvis jeg jumper den til mbr men kan ikke se den i stifinder kun i enhedshåndtering ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-10 14:21

Åbn Diskhåndtering og se om den er der, den skal jo nok formateres!
Normalt skal jumper sættes til Master

Kommentar
Fra : mmax

Dato : 23-05-10 14:34

jeg har den i enhedshåndtering under diskdrev den kalder den for disk 6 status online i egenskaber men den er ikke at finde i stifinder jeg kan ikke komme ind og formatere den ;-((

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 150 point
Dato : 23-05-10 14:54

Hvis du kan se den i diskhåndtering så højreklik på den og vælg først at oprette en partition og derefter formaterer du den.

Se den her guide http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Godkendelse af svar
Fra : mmax

Dato : 23-05-10 15:07

Tak for svaret bentjuul.
så var den der tusind tak har brugt flere timer og det tog kun 2 min))

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-10 15:15

Citat
så var den der tusind tak har brugt flere timer og det tog kun 2 min

Ja så er det jo at man skal lære at læse, det har været skrevet 3 gange at du skulle kigge i Diskhåndtering

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-10 15:20

Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 3
- Annullerede 11
- Slettede 0
Ialt 14

Annullerer det nye og godkender det gamle???

Idiot

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-10 15:23

Ja og det er da for dårligt med kun eeen stjerne (fedterøv)