/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
hjælp
Fra : nullermor
Vist : 869 gange
40 point
Dato : 22-05-10 11:35

hej jeg søger hjemme arbejde da jeg har midstet mine sygedagpenge og komunen ikke vil hjælpe med flex job. jeg kan ikke arbejde så længe ad gangen men et job hjemme kan jeg lave noget på de tidspunkter hvor jeg kan. det må gerne være noget som pakke eller sotering. håber nogle kan hjælpe.
mvh nullermor

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 22-05-10 11:47

Din fagforenings socialrådgiver hjælper dig mod kommunens
tåbelige beslutninger.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-05-10 19:28

Hej-

Jeg er lidt nysgerrig- er du medlem af en fagforening ?

det er en god ide som brorteil skriver at kontakte dem, da de kan kæmpe din sag, hvis der er foregået en urimelig behandling

Kommentar
Fra : nullermor

Dato : 22-05-10 21:19

jeg har fagforeningen med vi klager og klager, men komunen kan ikke forstå jeg har så mange smerter og de siger det ikke kan passe. jeg er operet 2 gange i højre skulder og kan nu næsten ikke bruge højre arm pga smerter i skulder og hele overarmen. er lige begyndt på smertecenter men de siger det tager ca 10 måneder før jeg er færdig hos dem, og før vil komunen ikke gøre mere. så ingen penge da jeg ikke kan få kontant hjælp.
mvh nullermor

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-05-10 22:09

Det er dybt urimeligt. Et flexjob ville jo være ideelt.

Men som sædvanlig med den regering som vi har, så er det et spørgsmål om hvem der skal betale og ikke længere et spørgsmål om at sikre den enkelte et værdigt liv.

Jeg vil krydse fingre for dig- jeg tror ikke jeg kan finde noget til dig, men jeg vil da prøve.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-10 10:19

1. du skal klage til ankenævnet som der står i det brev som du har modtaget fra kommunen med at de vil stoppe dine sygedagpenge
2. loven foreskriver at sygedagpengene den kan forlænges 2 * 26 uger
http://www.cabiweb.dk/forside/generelt/lovstof/fastholdelse/sygedagpenge+efter+52+uger

3 har du udarbejdet en resurseprofil ? har de ikke det er det ulovligt at stoppe
4. bed om akteindsigt (hver gang der kommer nået nyt)
5. CPRS er måske nået at kigge nærmere på søg på google
6. www.k10.dk er en god side at bruge
7. hvilken kommune er det ?

Kommentar
Fra : nullermor

Dato : 24-05-10 10:58

hej vi klager alt det vi kan.jeg har fåer forlænget de 2 *13uger 26 uger i alt. aktieindsigt har jeg. CPRS har jeg aldrig hørt on vil søge den .tak www.k10.dk kender jeg heller ikke vil også tjekke den. tak jeg høre under kolding kommune.
knus nullermor

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-10 11:21

Kommunerne anerkender ikke sygdom.

Fornylig fik de dog et brev fra ministeriet om at "opføre sig ordentligt" efter at en kvinde i Svendborg var blevet sendt i aktivering, trods at hun for 2. gang var i kemobehandling.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 20 point
Dato : 24-05-10 13:19

Det er ikke helt kommunernes fejl, lovgivningen er stadig til et samfund der mangler arbejdskraft. Og der går flere år før regeringen reagerer på arbejdsløshed. For de vil jo ikke erkende at det er et stort problem. De vil ikke erkende at folk bliver syge ved stort arbejdspres. De tror stadig at vi mangler arbejdskraft. Alle ville være i arbejde hvis de bare gad.

Når det går op for regeringen at der er et problem, så ændrer de reglerne, ikke før.

Det er synd for dig, du er kommet i klemme i systemet. Dog kan jeg ikke helt forstå hvorfor du ingen penge for. For vi har stadig noget der hedder fattigmandsgrænse.

Har du formue? Fast ejendom, for så har du pligt til at sælge det ingen du kan få bistandshjælp.

Kommentar
Fra : nullermor

Dato : 24-05-10 14:15

jeg er gift og min mand tjener mere end 26200kr brutto pr måned så derfor kan jeg ikke få kontanthjælp og sygedagpengene kan ikke forlænges.og da de (komunen) mener jeg ikke kan få flex/pension har jeg ingen indkomst. jeg kan arbejde ca 3 til 4 timer om dagen men det dækker alt madlavning ,bad ,alt jeg laver. efter 3 til 4 timer har jeg så mange smerter at jeg ingenting kan. men vores udgifter er jo de samme som før vi har reduseret og skået ned på alt hved vi kan vi har ca 500kr 700kr tilbage i ugen til mad vaskepulver tøj og sådan ting og hygge, vi har en datter på 16 år. så det er ikke mange penge.
mvh nullermor

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-05-10 15:28

Nej det er ikke ret mange penge, i lever under fattigdomsgrænsen. Den eneste mulighed i har er at minimere jeres udgifter for systemet er lavet om af den nuværende regering. De mener alle skal klare sig selv. Og sådan er bistandsloven ændret. Kommunerne skal spare penge og de skal spares på dem der ikke har så meget.

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til, for det ser ud som om du trænger til professionel hjælp.
Har du prøvet at lave et budget for alle udgifter?

Jeg kan foreslå dig at få en aftale med din kommunes borgmester. Husk han er valgt af borgerne. Jeg har tidligere brugt den mulighed og fik hjælp.

Ring til kommunen og bed om borgmesterkontoret og bed så om at lave en aftale om møde med borgmesteren. Så sørger han for at sagen bliver grundigt undersøgt. Husk at have alle relevante papirer med til det møde

Men du skal vide en ting. Har folk gæld, så er det deres private sag og det kan ikke trækkes fra når man beregner hvor meget en familie har som rådighedsbeløb.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-05-10 16:52

nullermor, du bor (desværrefor dig) i en MEGET aktiv kommune i forhold til generel hjælp. Da der i DK her i det Herrens År 2010 stadig er et begreb der hedder forsørgerpligt, sparer det offentlige mange penge på borgere der er kommet i klemme.

Er du røget ud af A-kassen? Der er noget der ikke hænger sammen. Du har fået forlænget sygedagpenge, hvorfor har kommunen forlænget det? Har du været i arbejdsprøvning?
Prøv, at beskriv hele forløbet:

Som udgangspunkt, så skal du have alle lægelige papir i orden. Da du tilsyneladende er kendt i systemet i Kolding kommune, så henvend dig på jobcentret- som arbejdssøgende. De skal reagere på "en eller anden måde", og så må du reagere ud fra det som første udgangspunkt.

Da du efter hvad du skriver, godt kan have nogle få timers arbejde dagligt, er du ikke til førtidspension, men gerne til fleksjob, hvor kommunen lægger sigt fast på, at man skal kunne arbejde a5 timer om ugen, da det ellers ikke vil være muligt, at finde en arbejdsgiver der vil ansætte en i fleksjob for færre timer - til fuld løn.

Kommentar
Fra : nullermor

Dato : 24-05-10 17:34

hej jeg blev sygemeldt den 21/7 2008 blev opereret samme år i hjører skulder forsat sygemeldt fik ikke tilbudt genoptræning jeg var på et kursus (screening på reva i kolding). jeg henvente mig til egen læge da jeg stadig havde meget ondt, hun sendte en henvisning til kolding sygehus, som mente at kommunes genoptræning måske kunne hjælpe (feb 09). ny operation i april 09 hjøre skulder begyndte på genoptræning straks efter hjemkomst fra sygehuset. oktober 09 stoppede genoptræningen da jeg ikke fik det bedre. sidst i november 09 startet jeg på arbejdsprøvning jobigen vamdrup sluttede sidst i feb 10. dec 09 sagde kirugen kolding sygehus at der ikke var mulig for mere ang skulder. derefter har kommunen afvist flex/hjælp da de mener der er en diskrepens mellem lægepapir og mine smerter.
mvh nullermor

Godkendelse af svar
Fra : nullermor

Dato : 28-05-10 09:28

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-10 14:19

Selv tak du og held og lykke med det. Du skal vide at hvis i har børn, så er det meget nemmere at få hjælp.