/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
win 7
Fra : kivi
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 19-05-10 17:24

er der nogen som har prøvet skifte win 7 uden at slette indstillinger og programmer umiddelbart ser det ud som at det kan lade sig gøre ????
ps det er kun styresystemet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-05-10 17:27

- skal win 7 ud eller ind?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 19-05-10 17:39

Hvis du vil installere det så kan du umiddelbart gøre det uden at foretage dig noget som helst. Alt det gamle bliver gemt i en fil der hedder Windows Old. Der kan du efterfølgende åbne det og flytte det over i de nye mapper på Win 7.

Men hvis det nu går noget galt i installationen så vil det jo være trælst, så mit tip. Back up alligevel

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-05-10 18:12

det skal skiftes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-05-10 18:46

se mit svar
Dato : 19-05-10 17:39

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-10 19:08

Hvis har Vista og vil opgradere til Windows 7, så læg den nye / DVD i mens Vista kører og åben den, så installerer du 7 ovenpå Vista og efter en genstart så er det den nye 7er du bruger, det eneste du mister er Windows mail, der er nemlig ingen mail program i 7eren, Internet Explorer bliver og ser ud som du kender den fra Vista, dine Foretrukne med mere følger med over, alle dine gemte filer og dokumenter tager ingen skade af en opgradering.
Så vidt jeg husker er der ingen Windows old mappe efter en opgradering men jeg er ikke helt sikker, derfor sørg for at tage backup eventuelle mails som du vil gemme og som ligger i Windows mail før du opgraderer, de er nemlig væk ellers, du skal så finde et nyt program til mail, Windows Live mail og Thunderbird kan åbne backup fra Windows mail, det kan andre mail programmer sikkert også men dem kender jeg ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-10 19:12

Citat
er der nogen som har prøvet skifte win 7 uden at slette indstillinger og programmer
ja det har jeg og det gik som jeg har beskrevet, Windows mail forsvandt og alt andet blev hvor det var, det var ikke en helt ny installation men en opgradering, hvis du vælger en ny installation så kommer den omtalte mappe Windows Old som indeholder dine gamle filer og andet, men ikke dine gamle indstillinger derfor vælg en opgradering hvis du vil slippe nemt om ved skiftet til Windows 7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 21:12

Citat
- skal win 7 ud eller ind?

Citat
det skal skiftes

og mere

Har det "skidt" i bleen....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 19-05-10 21:26

jeg havde nogle programmer der ikke kunne køre win 7
derfor " fik jeg besked på" af installationsprogrammet at jeg ikke kunne opgradere og måtte lave en ny instalation!!!!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 20-05-10 08:12

Tak for svaret Fijala.