/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Fastnet telefonnummer igen
Fra : svendgiversen
Vist : 1563 gange
64 point
Dato : 19-05-10 12:41

Jeg så lige et svar på dette spørgsmål blive akcepteret:

Det var musik med Peter Belli og budskabet var tydeligt nok,
man kan skifte til Sonofon og beholde sit gamle fastnet nummer, men...

Intet om hvad det kommer til at koste?
Jeg kan akceptere et engangs beløb, men ikke at skulle betale hver måned i al fremtid...

Hvordan er betingelserne hos Sonofon?
Og mon ikke der er andre der har biligere tilbud??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-05-10 12:43

Du bealter et månedligt abbonement, men såvidt jeg husker er det på 49 kroner, altså en del mindre end det du betaler for almindelig fastnet.

Fordelen er, at du altid modtager dine opkald på mobilen, uden viderestillingsomkostninger som f.eks TDC Duet.

http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnementer/services/yndlingsnummer/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-10 12:59

Og hvorfor skal man betale hver måned i al fremtid for et engangs telefon nummmer?

Er det ikke TDC der skal have betalt for fastnet nummeret bare en gang,
og nogen prøver så at omdanne det til en løbende forretning??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:21

Citat
Og hvorfor skal man betale hver måned i al fremtid for et engangs telefon nummmer

Fordi det i realiteten blot er en omstilling.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:22

Du kan ikke KØBE et fastnetnummer - kun købe rettigheden til det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-10 13:31

Jeg vil jo ikke omstilles til mit gamle fastnet nummer,
jeg vil have et mobil nummer, uden alt det gamle kobber, bare med samme gode gamle nummer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-05-10 13:31

Fordi du ikke køber det, du lejer det, og engangstelefonnummer???

Hvordan tror du, at et opkald foregår? der skal jo en infrastruktur til at transportere samtalerne og den betales altså af dem der bruger det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:41

Citat
Jeg vil jo ikke omstilles til mit gamle fastnet nummer,

Næh - du vil omstilles FRA det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-10 13:48

Jeg vil ikke omstilles fra noget som helst,
jeg vil bare have et "nyt" mobil telefon nummer, uden kobber,
som alle jeg kender kan genkende som mit gamle "fastnet".

Hvad med at udskifte det første ciffer med m, er det en mulighed?
Alle mobil udbydere får hermed dette forslag helt gratis...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:54

Citat
Jeg vil ikke omstilles fra noget som helst,

Jo du vil - ellers er det UMULIGT.....

Du kan IKKE "købe" et fastnetnummer til et simkort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:57

Citat
Du kan IKKE "købe" et fastnetnummer til et simkort

Forstået på den måde at nummeret skal eksistere i fastnettet for at det kan viderestilles....

Sletter du det i fastnettet kan det IKKE længere bruges af mobilnettet.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-05-10 14:00

Det er ikke helt så simpelt.

Som operatør råder man over en række telefonnumre, og disse serier er låst fast og kan kun frigives til brug efter ansøgning hos Telestyrelsen.

Eksempelvis kan man få lov til at frigive numrene 41410000 - 41419999, således at disse numre kan tildeles kunder.

Hvis vi leger, at dit fastnetnummer hedder 44556677 så er det de første to cifre (44) som identificerer nummeret som et fastnetnummer, og en operatør kan altså etablere en viderestilling af dette nummer til dit mobilnummer, således at du får dine opkald uanset om folk har ringet på dit mobil eller fastnet.

Du foreslår så at skifte det forreste ciffer ud, og det er da også en mulighed, du skal så bare finde frem til hvilken operatør der er i besiddelse af den nummerserie der ligner dit fastnetnummer mes,t og så skal du selvfølgelig også være heldig at nummeret er ledigt og ikke bliver brugt af en anden kunde.

Det nemmeste er vel egentlig at acceptere, at intet er gratis, og for 49 kroner om måneden vil du fortsat kunne modtage alle dine opkald på mobilen, og stadig beholde dit fastnetnummer, det underliggende mobilnummer der hører til, kan du jo bare lade være med at oplyse til nogen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-10 14:01

Jeg giver op og dropper så nok mit gamle fastnet nummer,
så må vi se hvilke venner/kreditorer der fortsat finder mig

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 64 point
Dato : 19-05-10 14:06

Tro mig....

Dem der har brug for at finde dig skal nok finde dig SELVOM du skifter nummer

For det kan da næppe være et problem(at oplyse et nyt nummer) for dem du taler med jævnligt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-05-10 14:16

Hvis dit fastnetnummer er så vigtigt, så kan jeg ikke helt forholde mig til at en udgift på 49 kroner pr. måned skulle kunne vælte projektet

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-10 14:16

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 14:23

Selv tak....