/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kassekredit
Fra : sdam
Vist : 682 gange
200 point
Dato : 19-05-10 10:25

Hejsa

Jeg står foran en stor personlig udfordring, og skal i denne forbindelse ud og have fat i en god og solid kassekredit på 750,000 kr., hvoraf lang det meste kan stilles i garanti af fast ejendom.
Spørgsmålet går på, hvor stor en årlig effektiv rente jeg kan forvente på sådan en kassekredit, eller rettere hvor langt jeg kan forvente at forhandle renten ned....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-05-10 10:32

- start med at spørge din egen bank og derefter et par andre, så kender du niveauet...

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-05-10 11:25

Det kommer an på hvilket pengeinstitut du snakker med.
Det svinger mellem 5-12% i årlig rente samt diverse tillæg.

vic200

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-10 12:30

Når du kan stille sikkerhed i fast ejendom, tror jeg det må være billigere for dig at tage et lån i ejendommen - der er renten væsentlig lavere - og du kan få en meget længere løbetid

Du bør i hvert tilfælde undersøge begge muligheder

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 19-05-10 12:49

Ja nordsted1 et lån er slet ikke det samme som en kassekredit.
På et lån skal der indbetales et fast beløb pr. måned eller kvartal. På en kassekredit er der ikke noget fast beløb. Har du mange penge en måned kommer kassekreditten længere ned og dermed færre renter. det kan du ikke med et kreditforeningslån.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-10 12:57

Hugo-Børge, jeg går ud fra at sdam skal bruge ret mange penge her og nu, ergo bliver der en høj rente indtil beløbet er betalt nedad, og man kan heller ikke have en kassekredit i lige så mange år som et boliglån

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-10 15:22

Jo man kan have en kassekredit ligeså længe som banken vil.

Men de er ofte på nogle betingelser, så man skal tænke sig om 2 gange inden man udnytter dem.

Provision kan beregnes af maks beløb, selv om man ikke udnytter det. Rente vil være variabel og er i princippet uden noget loft.
Banken kan opsige det, når de vil.
Renten vil afhænge af banken og af sikkerheden du stiller.
Regn med at skulle stille mindst 100% sikkerhed.

Hvis du ved du skal bruge beløbet over længere tid, kan det nok være billigere at optage et regulært lån i ejendommen.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 07-06-10 10:53

Tak for svaret transor.