/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Dybfrossen tun, hvor?
Fra : vagnr
Vist : 919 gange
100 point
Dato : 19-05-10 08:17

Hej til I andre madglade Kanduer.

Jeg har i årevis lavet salade nicoise med dåsetun, Irmas den bedste, men for et års tid siden havde Fakta tilbud på dybfrossen tun, prøvede det (stegt først) til min salat, MEGET lækrere, så jeg købte en masse Faktatun, men det er sluppet op.

Jeg har prøvet med dåsetun igen, men det har "lissom" mistet smagen, laks og ørred også afprøvet, bedre, men ikke det samme, mangler især fastheden fra tunen.

Siden har Fakta ikke haft frossen tun, og jeg har ikke fundet det andre steder jeg har været, så hvis nogen af jer kender et sted der har det, helst i Kbh-området, vil jeg igen kunne nyde en salade nicoise og et par glas hvidvin i solen, der nu er vågnet op til dåd.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 19-05-10 08:36

Thai Supermarket på Istedgade - ligger på et hjørne næsten helt oppe ved Enghave Plads - har altid tun + andre typer asiatiske fisk og skaldyr i fryseren!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-10 15:51

Hvorfor kan du ikke bare købe frisk tun i en fiskeforretning og fryse den ned i passende stykker??

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-10 14:12

Tak for svaret dogvillestar.

Jeg var i Thai supermarkedet, de havde godt nok udsolgt, men jeg "så da røgen" med skiltet på fryseren.

I går var jeg i Fakta, de havde fået frossen tun igen, så jeg købte restlageret, når det er sluppet op har Thai'erne det sikkert igen.

Kommentar
Fra : dogvillestar