/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagten..
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1097 gange
100 point
Dato : 17-05-10 14:38

Af ren nysgerrighed.
Fik I set det I ville, fik I hørt jeres melodi.. (citeret fra en Kim Larsen sang)

Jeg skød en flot 6ender. Bukken faldt den 16.05. kl. 20.10
Skudt lige i hjertet med en kaliber 243W Remington express Core Lokt 6,5 g. kugle.

Det var ellers meningen jeg ville bruge min 308'er. Men konen, dette snusfornuftige skabning af hunkønsvæsnet, sagde; Heinz forhelvede, brug nu din 243'er. Det er det rigtige værktøj til opgaven.
Du skruer jo heller ikke små møtrikker ud med en rørtang...vel.??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-05-10 15:46

- tillykke Heinz...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-10 16:05

Gratulerer også herfra. Sønnen og jeg var afsted og tog hver vores side af reviret. Sønnen rejste 2 råer og en kronhind,m mens en spidsbuk lagde vejen forbi mig. Den fik naturligvis lov til at esse så meget den orkede. Ellers havde bukkene luret os - men en flok gæs lagde an til landing foran mig. Før de slog landingsdapperne ned, skilte to gæs sig ud fra flokken for lige at undersøge terænnet. De fik øje på mig, og med masser af eder og forbandelser fløj flokken videre. Der går to traner rundt på engen - forrige år var der 6 af slagsen.
Det begyndte at dryppe ved 19-tiden, og da sønnen havde for lidt tøj på, besluttede vi os til at gå hjem og få et par skiver flæskesteg med det hele - som trøst.

Men der kommer andre dage - med varme og en blid sydøstlig vind - og så tilsmiler heldet os nok.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-05-10 16:14

Tonga, din oplevelse sammen med sønnen, minder mig om hvor tit jeg var glad for at have taget kameraet med, i stedet for gøppen... tak.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-05-10 16:27

Jeg har da skudt med en 7,62 , en 12,7 og en nier, samt et par gange med bazooka

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-05-10 17:21

Hej Heidi-Ho.

Du fik ret m.h.t. vejret - det pissede ned så det var svært at foretage sig ret meget ! Men jeg så skam en flot 6-ender, men var slet ikke på skudhold af den, så den overlevede denne gang - men måske har jeg bedre held næste gang - det er jo det der er så uforklarligt pragtfuldt ved jagt - man ved sgu' aldrig hvorledes dagen ender !!
Så hjem i varmen ved kaminen med kaffe og en stor cognac - så var man tilpas !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-05-10 17:44

Citat
Jeg har da skudt med en 7,62 , en 12,7 og en nier, samt et par gange med bazooka

- så tror da fanden at du har mistet hat, kanin, pindsvin o.s.v. !!! Har du overvejet at gå over til frimærker?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-05-10 17:54

Ikke så store dyr, det var i skydeterræn, så der er vel højst smuttet nogle myrer og markmus.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-10 18:14

Hej Stouenberg.
Jeg har en masse billeder af min søn når vi har været på jagt sammen. Det er dejligt at tage albummet frem og tænke tilbage på de mange dejlige oplvelser. Billedet af sønnen, med hans første an varmer helt ind i sjælen. Det var en ordentlig krabat - og sønnen smiler bredt og stolt. Desværre havde jeg ikke kameraet med, da han skød sin første buk. Det havde nu heller ikke nyttet noget - intet kamera er udstyret med en så hurtig lukker, at det kan fastfryse han klaprende tænder. Jeg så bukken forende bag en busk, og jeg pegede stedet ud. I stedet for at gå rundt om busken - forsøgte han at gå gennem den. Her var de tale om mandolinfeber der ville noget.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-10 18:17

Eller da vi var på jagt med haglbøsser. Min hund rejste 2 råer - som spunsede forbi ham - på en afsrand af mindre en 7 meter. Da jeg spurgte ham om hvorfor han ikke skød til en af råerne kom svaret: Øh, de var for langt ude. Det svar kunne jeg li´.. Er man ikke sikker - så holder man skuddet tilbage.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-10 18:24

Hvad med en tur til Afghanistan,Big Heroes????
Der kan i nok få lejlighed til at demonstrere,jeres "våben-kunnen".
Men ta`rigeligt med underbukser med.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-05-10 19:19

Jagt og krig, kan ikke sammenlignes din tåbe Moesbæk, du udtaler dig som en uintelliegent dummer nik, uden sans for relle forhold.

Lad være med at slå plat omkring den slags, men dine evner rækker desværre nok ikke til andet!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-10 20:27

Citat
Jagt og krig, kan ikke sammenlignes

Sådan set rigtignok.For ind imellem kan krig have et fornuftigt formål.(Alt efter hvilke øjne der ses med).
Det samme kan mildest talt ikke siges om jeres forskellige jagt-eskapader.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 17-05-10 23:17

Citat
Men konen, dette snusfornuftige skabning af hunkønsvæsnet, sagde; Heinz forhelvede, brug nu din 243'er. Det er det rigtige værktøj til opgaven.
Du skruer jo heller ikke små møtrikker ud med en rørtang...vel.??

Heidi-Ho
ÅÅHHHEEE, hvilken madamme og kunne ligge i læ ved når det blæser og stormer. Man må føle sig meget sikker, rolig og tryg.
Hvis min kone skal have en ordentlig pløk ud af væggen, pille en gardinstang ned ell. lign., så henter hun min urmager-skruetrækker. Prøv at tænke på hvordan den efterhånden ser ud !!¤##%?¤¤# (har købe en ny, der nu er GEMT). Derudover laver min kone så til gengæld skide gode frikadeller, og giver kaffe med avis hver morgen på sengen (hvem kan stikke den )
Citat
Jeg skød en flot 6ender.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-10 04:17

@Asbjørn2

Det minder mig om min mor, hun havde en kartoffelkniv i mange år, godt slidt da den blev brugt til ALT:
Pille kartofler, skrue i noget, kratte ukrudt op mellem sten, åbne en genstridig skuffe og meget andet.
Min far som havde masser af værktøj rystede på hovedet og holdt mund

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-05-10 10:10

Citat
giver kaffe med avis hver morgen på sengen (hvem kan stikke den

Hos os er det mig der serverer kaffen på sengen - om søndagen.
Så hygger vi os til henad af nitiden. Står op og får et hurtig bad. Smutter hen på kroen hvor vi sidder og tænker på kirken - fremfor at sidde i kirken og tænke på kroen.
herefter punger jeg ud til en god middag med god rødvin. Cognac til kaffen + stor cigar til papa her.
Herefter socialt samvær med andre gæster.

Rig på oplevelser - og 1.200,- kroner fattigere... Men hva' fa'en, gør det noget.?
Som John Mogensen engang sang; "Du kan ingenting tag med dig når du går"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-05-10 12:44

Hej bb1.
Du skrev i en anden tråd, at du skulle være støttepædagog for "Petter Etben"
Hvaeee, hvordan gik det.??....Fik I en buk - eller to..?
Fortæl fortæl.....vi har slået lyttelapperne yyt - og glæder os til beretningen.

Nu, vi "snakker" om træben, kommer flg. historie mig ihu - og den skulle efter hvad krofatter siger, være sandfærdig.

En skaldet mand med træben er blevet inviteret til udklædningsfest, og han er i syv sind omkring hvilket kostume han skal vælge, som kan skjule hans skaldede isse og hans træben, så han skriver til en professionel kostumebutik, som lover at finde på noget.

Efter et par dage modtager han en pakke med posten. I pakken er et piratkostume og et kort hvor der står: "Kære kunde. Må vi foreslå De klæder dem ud som pirat. Det kulørte tørklæde kan de binde om hovedet, og Deres træben er en god maskering til netop dette. God fornøjelse".

Manden er irriteret over at de ikke har gjort noget for at skjule hans træben, men ovenikøbet har fremhævet det, så han sender pakken tilbage med vredt klagebrev.

Et par dage senere modtager han en ny pakke. Denne gang er der en munkekutte i pakken. I det medfølgende brev står der: "Kære kunde. Vi beklager meget misforståelsen. Vedlagt finder de et munkekostume. Kutten vil skjule deres træben, og deres skaldede isse vil være perfekt til at færdiggøre illusionen om at De er rigtig munk. God fornøjelse med festen".

Nu er manden rasende. Munkekostumet vil jo netop fremhæve hans skaldethed. Han skriver et hidsigt brev med ildpen og sender det hele tilbage.

Endnu et par dage går, og så modtager han endnu en pakke. En meget lille pakke. I pakken ligger et glas sirup og et brev, hvori der står: "Vedlagt er et glas sirup. Afklæd Dem blot alt deres tøj og hæld siruppen over hovedet, stik Deres træben op i røven og alle vil kunne se at De er et karamel-æble. God fornøjelse. Skriv venligst ikke igen."

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-05-10 16:11

Hva så Knudsen, ham der Peter , din gode ven, han behøver vel ikke at tage skydestok med, han kan vel bruge kryggen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-05-10 16:21

- Og alle gode gange 3 (Indlæg på stribe))

Jeg har observeret rigtig mange bastbukke i år.
Har I gjort lignende iagttagelse - eller..... er det et rent Holzenstein jagtrevir fænomen.???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-10 17:25

Nej, jeg har ikke iagttaget bastnukke, men de er længe om at gå i rødt, men det må skyldes den barske vinter og det sene forår. De er ligeså grå som håret i min unævnelige - men llers fortsat knæk og bræk til alle.
Har i øvrigt været på lovlig rågeregulering i dag - m/salonriffel. Det gav godt nok ikke noget - men min bil blev overskidt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-05-10 18:59

Er bilen en landråger.?.....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-05-10 21:28

Kære Heidi Ho

Jeg har også observeret mange bastbukke, det er først nu mange af dem har fejet, eller får fejet de sidste rester af opsatsen.
Her til aften skød jeg en rigtig flot seksender og Erasmus kommer på lordag for at skyde en rigtig pæn buk, som jeg har reserveret til ham

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-05-10 22:11

Tillykke tillykke, TDR.!

Knæk og bræk på lørdag. !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-10 22:39

Citat
Her til aften skød jeg en rigtig flot seksender

Havde den 6 røvhuller og otte ben ???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-10 22:53

Seksender? Det er en buk der snart ikke mere kan klare at parre sig. HU HU

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-10 00:26

Okay, så er det i orden med et skud..................Viagra

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-05-10 09:54

Et skud viagra.??
Det, der ikke kan stå, må nødvendigvis falde.......Sådan er det.

Men rent bortset fra det, så blev jeg her til morgen stoppet af politiet - nærmere bestemt, klokken 8.10 nul dut.

Da jeg havde forevist mit kørekort, blæst i alkoholmeteret, som forøvrigt var 0,0 - forespurgte betjenten, hvad det var jeg havde liggende på bagsædet.
(Her skylder jeg at fortælle de læsere der stadig gider at læse med, at riflen lå i en riffelkuffert. Riffelkufferten er godkendt til flytransport)

Jeg fortalte ham at det var min jagtriffel - og jeg var på vej hjem fra bukkejagt.
Betjenten ville gerne se på sagerne og bad mig om at åbne omtalte riffelkuffert.
Da jeg havde åbnet kufferten spurgte betjenten efter bundstykket, samt ammoen til riflen.
Jeg fortalte at bundstykket lå i handskerummet - og ammoen opbevarede jeg i min jagtjakke, som jeg havde på.

Jeg burde give dig en bøde meddelte den gode betjent. Fordi riflen skal ligge i bagagerummet i bilen. Bundstykket skal du opbevare på dig selv - f.eks. i lommen - og ammoen skal opbevares sammen med riflen i riffelkufferten. Men da jeg er en flink mand, gider jeg ikke at optage rapport - men lad det ikke ske igen.
Jeg meddelte ham, at selvfølgelig accepterede jeg det han sagde, men tvivlede på, om han havde ret i sin påstand.

Har betjenten virkelig ret i sin påstand.?
Jeg mener helt bestemt, det er mig der har transporteret riflen efter de gældende foreskrifter vedr. transport af våben...............Eller hvad..???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 13:24

Sikke en morgen, men den flinke betjent har næsten ret. Bundstykket skal du bære på din person, og du kan da også købe en fin tingest til montering i bæltet. Omkring ammoen har betjenten nok overspillet en smule. Havde du anbragt ammoen i handskerummet eller i en rygsæk, havde det også været i orden.
Om riflen absolut skal anbringes i bagagerummet er også et fortolkningsspørgsmål. Riflen skal være anbragt således, at den eller kufferten ikke må være synlig for iagttagere udefra. Normalt accepterer man, at våbnet eller kufferten ligger tildækket på bagsædet. Jeg skriver dette - uden først at have tjekket med våbenlovgivningen - men fordi de undertiden sidder en betjent og jagtkammerat i min bil. Når der skal være plads til 2 hunde, så lægger vi riflerne eller bøsserne på bagsædet og dækker til med et stort grønt tæppe. Men bundstykkerne bærer vi selv i bæltet.

Og hvad så med ejere af minibiler, hvor man under ingen omstændigheder kan klemme en riffelkuffert ind i bagagerummet - eller hvad med ejere af Ferrarier??? Den må vi lige have tjekket hos ordensmagten.
Fint spørgsmål.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 13:37

Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
Om man ønsker at transportere sine våben i et foderal ... en hårdt pakket bil være bedre beskyttet i en plast- ... Våbnet bør være adskilt under transporten, og en vital våbendel bør opbevares på egen person. ...
www.normark.dk/Jagtartikler/Transport_af_vaaben.pdf

Hmmmmm ! Det der lille ord "bør" generer mig. Videre i søgningen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 13:58

Jeg ringede til DJ og blev stillet om til Morten - som ikke på stående fod vidste hvordan man skulle forholde sig. Jeg blev derfor viderehenvist til Henrik Simmonsen - åbenbart deres ekspert, som imidlertid var ude af huset og først ville være tilbage den 25. maj 2010.

Ja, ja, så kender vi DJ igen..

Morten mente, at man skulle transportere bundstykket i riffelkufferten og at man ikke måtte forlade bilen, og det lyder jo fornuftigt nok, men instruksen til skytteforeningsmedlemmer lyder altså sådan, at man bør opbevare bundstykker på egen person - og ikke sammen med våbnet i en kuffert..

Jeg forsker videre.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 14:12

Transport

§ 8. Våben og ammunition m.v., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1 og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal transporteres forsvarligt, f.eks. under konstant tilsyn eller tildækket i aflåst transportmiddel eller på tilsvarende betryggende måde.

Stk. 2. Skydevåben må kun i tilfælde af transport mellem opbevarings- og anvendelsessted og transport i forbindelse med køb, salg, reparation og andre lignende anerkendelsesværdige formål medbringes uden for det område, hvor de lovligt kan anvendes. Når skydevåben medbringes uden for det område, hvor de lovligt kan anvendes, skal skydevåbnene være indpakkede i lukket etui eller lignende. Skydevåben må ikke indeholde ammunition uden for disse områder. Skydevåben må ikke transporteres i side- eller skulderhylstre på kroppen.

Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 2 gælder ikke for civile statsmyndigheder.

Stk. 4. Politidirektøren kan under særlige omstændigheder meddele dispensation fra bestemmelserne i stk. 2.

Jepper!
Så havner vi der hvor paragrafryttere knækker halsen. Alt beror af et skøn - som i resten af straffeloven, færdselsloven og den civilretslige del.

Ovenstående uddrag af bekendtgørelsen afstikker rammer - og overlader til den stedlige anklager at vurdere, om der kan rejses tiltale udfra forsyndelsen.

Men som en rettesnor kan det anbefales, at man bærer bundstykket på sin person.

Hvad angår skydevåbnet - så skal det opbevares i kuffert eller lignende . . . hvad det så kan være. Om våbnet skal ligge i bagagerum eller på bagsædet . . må indtil videre stå hen i det uvisse.

Øv bøv.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-05-10 14:20

Hej Tonganeser.
Uhada, det ser ud til at jeg har sat dig på noget af en opgave.
Foreløbig skal du ha' tak for, at du bruger tid på at undersøge sagen.

Hvis vi helt præcist kan finde frem til hvad der er rigtigt - eller forkert, mht. transport af våben til og fra jagt, kunne andre jægere jo også få glæde heraf.

Sååe, jeg glæder mig til at høre dit resultat når du engang har forsket færdig.

Mvh.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 14:40

Der er faldet dom i sager ( DLS formands søn ) hvor jægere har "Glemt" at tømme bilens bagagerum efter jagt også bilen er blevet stjålet.

Mig bekendt har ingen fået bøde for transport med mindre våbnet er synligt udefra. Påstanden om, at den udtagne lås SKAL bæres af personen er ikke gældende i hverken lov eller bekendtgørelse, men våbenet må selvfølgelig ikke være ladt.

Da loven sidst blev strammet for år tilbage spurgte jeg, hvad hvis man er på cykel,knallert eller motor cykel??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 15:37

Ballegaard.
Læs lige bekendtgørelsen en gang til - eller gerne flere gange.

Og skriv så lige tilbage hvordan du tolker dette: og en vital våbendel bør opbevares på egen person. ...

Havde der ståetskal, havde en forsyndelse herimod været omfattet af en paragraf i våbenloven. Men nu står der bør, men ordet "bør" vil naturligvis vil naturligvis blive brugt af politiet eller i retten, hvis man bliver taget med bundstykket liggende andetsteds i bilen, idet ordet "bør" må antages, at en jæger eller et skytteforeningsmedlem - med anvendelsen af al sin almene viden burde vide, at den slags ikke er i overnsstemmelse med forsvarlig omgang med våben.

Hvis man kører på knallert eller scooter kan man køre med våbnet over skulderen - og med bundstykket i hylser i livremmen, idet det vel må formodes at det ikke kan anbringes andre steder.

Selv har jeg tidligere anbragt bundstykket i handskerummet - mens riflen har været anbragt mellem for- og bagsæde i kuffert og med et tæppe henover. Jeg tvivler på, at man kan blive straffet for den slags, og grunden til at jeg bærer bundstykket i livremmen er, at jeg derved ikke glemmer det i bilen.
Det er bare mærkeligt, at man i DJ ikke kan afgive et brugbart svar.

--------------------------------------------------------------------------------
Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
Om man ønsker at transportere sine våben i et foderal ... en hårdt pakket bil være bedre beskyttet i en plast- ... Våbnet bør være adskilt under transporten, og en vital våbendel bør opbevares på egen person. ...
www.normark.dk/Jagtartikler/Transport_af_vaaben.pdf

Hmmmmm ! Det der lille ord "bør" generer mig. Videre i søgningen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 16:36

Hej HH.
Vild forvirring.
Nu har jeg talt med to våbenhandlere, og ingen kunne skære igennem. Den ene sagde, at bundstykket skulle opbevares på personen, mens ammoen kunne ligge i enten kufferten, i din lomme eller i f.eks. en rygsæk. Hvis der er bagagerum i bilen, så bør riflen ligge der, hvis man altså ikke kan kigge ind i rummet. Er der ikke noget bagagerum, så er bagsædet lovligt - hvis våbnet er skjult for nysgerrige øjne.

Den anden sagde, at bundstykket gerne måtte sidde i riflen, hvis denne var skjult i en kuffert i et tillukket bagagerum. Ammoen måtte bæres i lommen eller i en rygsæk.

Der altså mange meninger om problemet, men vi må se at trænge tilbunds i sagen. Det er ikke helt uden betydning, hvis en sheriff fortolker loven efter forgodtbefindende. Jeg skal i hvert fald "have syn for sagen" - da jeg har 42 km til mit revir.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 17:28

Det er ret komplet tombet svar tombaneseren disker op med. Hvad med et halv automatisk våben.
Det er stadig godkendt til jagt - skal man også sådan lige tage slagstiften ud her. Eller er våbnet nu pludselig ikke tilladt..

Våbenhandleren har ret prøv at læs reglerne for transport af våben med fly!!!!
Er der en af Tonganeserens politivenner, som fortolker loven anderledes er man som H.H. I sin gode ret til, at sige:: Kan jeg nu stole på det Hr. Betjent...
Eller kan man jo, som en af mine venner sige til Betjenten: Du kan jo prøve om du kan tage våbnet - hans hund sag i politimandens arm,næsten inden han havde rørt kufferten,men det kræver selvfølgelig, at man har en ordentlig hund.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-05-10 17:47

Jeg kan godt få øje på problemet, når der i lov teksten står "bør".

At burde gøre noget er jo ikke det samme som "skal" - men omvendt, hvis man er ansvarlig jæger, eller billist, burde man få øje på farene før de opstår........(det skrevne er kun et eksempel på hvordan "bør" skal opfattes)

Neeej, det er sku' ikke nemt at være menneske...

Men klø endelig på med din forskning, Tonganeser.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 19:44

Ballegaard - for helvede da. Vi skal ikke ud at flyve. Vi skal bar køre i dytten fra punkt A til punkt B.

Våbenhandleren har ret prøv at læs reglerne for transport af våben med fly!!!! Skrev Ballegaard.

Men nu har jeg talt med en riffelinstruktør fra DJ, og han må jo vide lidt om problematikken. Han siger:

Riflen kan fragtes på bagsædet eller i bagagerummet. Det skal blot være skjult for nysgerrige i form af tæppe eller kuffert.
Bundstykket skal være udtaget og bæres i jakke/bukselomme eller hylster.

Det var så sagkundskaben.

Det skal tilføjes, at bilen skal være overvåget - hvis man forlader den. OK, det tror jeg nu ikke på. Der skal squ da være lejlighed til at købe cigarer og andet på vej til reviret.

I morgen kontakter jeg en politiassistent på våbenkontoret.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-05-10 20:09

Tonganeseren har desværre ret, der er de 5 sek, hvor en vilkårlig betjent tager sin bestemmelse om der skal optages rapport eller ikke, som afgør en jægers eller fiskers fremtid, både indtægts, familemæssigt og om kommende jagtmuligheder eller ej.

Sædvanen tro, er den eneste total tumbe uden sidestykke BB1, som dækker sig uder kraftudtryk og pladder omkring hans egen udvidenhed. Kom så med de klokke rene lovmæssige krav om våbentransport, til lands, vands og i luften globalt som lokalt BB1, tak for det

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-05-10 21:12

Dybt underligt, at der ikke findes et endegyldigt regelsæt omkring våbentransport.
Underligt er det også, at det er den lokale "Laurits Betjents" sexliv, der skal være afgørende om man bliver noteret eller ej.....Eller det der er værre.
Det vil så sige, at det er bedst at blive stoppet af policen onsdag eftermiddag - det er jo den dag Laurits forventer det ugentlige onsdagsknald. Det knald med de fire hurtige hug og en aflevering. Hvorefter Laurits vender sig om på siden og siger; Synes du ikke, at jeg er en dejlig elsker, mutter..?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-10 21:50

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 17:28
--------------------------------------------------------------------------------
"Hvad med et halv automatisk våben.Det er stadig godkendt til jagt - skal man også sådan lige tage slagstiften ud her."

Dette er hvad "riffelinstruktøren" kalder bundstykket i en riffel - det hedder det stadigvæk, selvom man taler om halvautomatiske våben.
Det er utroligt, at én af DJ's ypperste repræsentanter, riffelinstruktøren og hundetræneren, ikke kender navnet på de forskellige dele i et våben - han skulle have lyttet mere til sin gode ven "bøssemageren" i sin tid, i stedet for at drikke bajere !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 23:50

Så længe Øjenvidnet personfnidre - svare jeg ham ikke

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-10 01:04

Nå, men nu nærmer weekenden sig, og det skulle blive en lækker solskinsdag - ganske vist med lidt skyer men med nordvestlig svag vind i Nordsjælland. Det betyder optimale forhold for mig (sagde hunden), når sønnen skal med. Han får det til gengæld lidt svært, fordi rådyrene aktuelt holder til i udkanten af skoven, som nu er omringet af raps.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-05-10 01:56

http://www.youtube.com/watch?v=EDvGAgESn-g

Tonganeseren/E.B.Berthelsen og sønnen i rapsen....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-05-10 19:49

Ballerøv rapsmarker, er de der gule marker som du kan se udenfor, for at hjælpe dig lidt, gul er samme farve som mælkebøtter. Rapsen er bare noget højere.

Ellers er det kontant skydning som vi ser, er det ikke det hold som normalt afliver vagtlerne på dine hundetræninger.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-10 20:18

Mjah - Ballegaard. Det var squtte så godt. Du ved ikke noget om våben, våbenanvendelse og sikkerhedsbestemmelser, og nu demonstrerer du Gudhjælpemig, at du heller ikke kan kende forskel på rug, raps, hvede, havre, byg og en ganske almindelig græsmark.

Kunne du måske fortælle os, hvad du er god til. Der vil nok ikke blive brug for mere end en enkelt linie.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-10 20:31

Men så til noget meget mere vigtigt.
Jeg talte i dag med en sheriff - endda en kommisær udi ordensetaten om hvad man skulle gøre for at undgå bøder og fortabelse af jagttegn etc. .

Hans svar: Du kan jo gå ind på bekendtgørelsen om erhvervelse, besiddelse etc. . Da spørgsmålet åbenbart var for svært for ham, stillede jeg ledende spørgsmål:
Hvor skal riflen eller haglbøssen opbevares, hvis man f.eks. skal køre fra Bottrup til Horsens?
Svaret: Skjult for andre.
Kan det ske på bagsædet?
Svaret: Ja, hvis det er dækket over med en frakke eller tæppe.

Hvor skal bundstykket på en riffel eller forskæftet på en haglbøsse befinde sig?
Svaret: Adskilt fra våbnet og på din person - i lommen eller i et hylster.

Hvor skal ammoen befinde sig?
Skjult for andre - evt. i din lomme eller i en taske el. lign.

OK! Hvor finder jeg lov- eller cirkulæregrundlaget?

Svaret: I våbenloven, hvor der står at et skydevåben skal opbevares forsvarligt, når man transporterer det.

Der findes altså ikke nogetsteds i loven, hvor den slags er pindet ud - og heri ligner det resten af lovgivningen, hvor der er indlagt så meget elastik, at en afgørelse kan træffes efter forhandling.
Det skulle angiveligt være til fordel for os allesammen, idet vi derved kan få mulighed for at påvirke en afgørelse - hvis vi kan anskueliggøre overfor politi og domstol - at vi har handlet forsvarligt.

Den er jeg i hvert fald med på.

Så derfor HH:

Bundstykket skulle have været båret på dig - men ammunitionens placering var korrekt - ligesom riflen var det.

Men sådan er der squ så meget.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-05-10 20:38

BB1 der er mest hensynsfuldt over for hunden, at den er i et fastgjort bur, når man futter rundt med dem i bilen, kan du ikke lige sige det til din ven som havde denne politibider køter. ,

In mente en " ordentlig hund " er ikke en som bider rundt omkring sig, som en anden havesaks når man selv er i bil med den, er det en du har trænet op eller prøvet på ditto

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-10 21:46

Bare se hvad Ballegaard fik sin gås til. Han dresserede den til at bide på kommando. Det må være noget der ligger dybt i Ballegaards psyke. Fandeme godt han ikke har haft store rovkatte eller elefanter.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-05-10 22:35

BB1 kommentare og udlæggelser er i de fleste tilfælde ren fiktion, længere er den jo ikke. oversat til BB1 fiktion= fantasi

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-05-10 23:26

Citat
Så derfor HH:

Bundstykket skulle have været båret på dig - men ammunitionens placering var korrekt - ligesom riflen var det.

Men sådan er der squ så meget.

Okay, tak for hjælpen.
Jeg må hellere stikke bundstykket i bæltet næste gang jeg drager afsted på bukkejagt.
- som antagelig bliver i morgen aften....

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-05-10 21:27

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-10 22:22

Tak for pointene. Og hvad skete der så i går? Jeg anbragte bundstykket i handskerummet.