/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Konfiguration af mobil bredbånd
Fra : Avant85
Vist : 1120 gange
300 point
Dato : 16-05-10 18:50

Jeg kan ikke få forbindelse med mobil bredbånd fra M1

Jeg får denne besked: Default configuration does not exist

OG - der kommer ikke noget frem i "bjælken" /"tekstrude" ud for [ Profile name ]

Mobil - enheden er et HUAWEI 1550 i USB - stikket og Softwaren er Mobil Partner

Det ser jo ud som om, at det hele bliver sat op, når jeg starter exe - filen, som selv dukker op, når jeg plugger HUAWEI i USB

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at konfigurationen bliver sat rigtigt op

Jeg regner med, at der skal dukke et "M1-tele" eller et eller andet i [Profile Name]

Hvad kan/ skal jeg

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-10 19:15

På hvilken system forsøger du? Vista og 7 så skal du højre klikke på exe filen og køre som administrator

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-10 20:08

Er der ikke et Icon på skrivebordet som skal aktiveres, så dit mobile bredbånd laver det opkald der skal til, for at skabe forbindelsen.
Sådan er det med mit fra TDC, men der kan selvfølgelig være en forskel.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 16-05-10 20:15

Har du forsøgt at læse løsnings forslag hos M1? :
http://m1.dk/Kundeservice/FAQ/#Mobil%20Bredb%C3%A5nd

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-05-10 21:00

Citat
Default configuration does not exist

Jeg forsøger mig lige med et dumt spørgsmål, har du sat simkortet i?
Ellers så prøv lige at rense det og se om ikke det skulle hjælpe

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 17-05-10 01:03

EXTERMINATOR
Jeg har sat simkortet i og efter dit spørgsmål har jeg haft det ude igen og sat det i igen. Der er jo ikke så meget man kan gøre ud over at sætte det i. Det er helt nyt (begge dele), men det er godt nok som om, at der ikke sker noget, når jeg taster pinkoden.

Til o.v.n. Jeg har gjort det nøjagtigt som anvist i dit link. Systemet er VISTA og jeg har kørt det som administrator, uden at der sker mere af den grund

Til Severino Jo dette ikon kommer ved (plug and play) at aktivere exe-filen, som dukker op når du plugger HUAWEI i USB. Det hele ser fint ud intil lige efter pin-kode-tastningen. Så sker der ikke mere

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-05-10 05:45

hos tdc åbner du mobilpartner programmet herefter indtaster du din kode og programmet vil nu sige online herefter åbnes explore elign

men det kan tyde på at det måske ikke er aktivet dit simkort?

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 17-05-10 12:13

Tak for svaret o.v.n.. Du var vist først og tættest på

Jeg ringede til M1 kundeservice. Jeg skulle ind i tools og options - der skulle M1 indskrives som default operatør = profile name

Tak for indsatsen alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-10 15:57

Godt du kom med det mobile bredbånd