/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nyrup var en god mand
Fra : PeterTheisen
Vist : 663 gange
10 point
Dato : 15-05-10 21:47

Nyrup arvede danmarkshistoriens største underskud på betalingsbalancen (36 mia. kr.), danmarkshistoriens største udlandsgæld (58 % af BNP) og danmarkshistoriens største antal arbejdsløse (12,7 %) fra Schlüter.

Men i løbet af sin regeringsperiode lykkedes det Nyrup at vende betalingsbalanceunderskuddet til et overskud, nedbringe udlandsgælden betragteligt og reducere arbejdsløsheden med næsten 2/3.

Det lykkedes ham tillige at nedsætte skatterne fra 49 % til 48 % i modsætning til Schlüter, der i sin regeringsperiode hævede skatten med 10 %.

Jo, Nyrup var en virkelig god mand for Danmark.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-05-10 21:50

Ja da.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 15-05-10 22:07
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-05-10 22:11

Citat
Copy / paste kongen har slået til igen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-05-10 22:24

Og hvem betalte gildet, - det gjorde hans egne vælgere.
Han kunne tillade sig at tale ned til sine egne, - ja- det var en rigtig mand.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-10 22:33

Citat
Copy / paste kongen har slået til igen.

Ja,og han er helt enig med "Arbejderen".En tvivlsom "kilde",at læne sig op ad.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-05-10 22:49

Citat
Jo, Nyrup var en virkelig god mand for Danmark.

Ja, og også den største løgnhals i nyere dansk politik - det må vi jo heller ikke glemme (efterlønnen).
Nå, det er Thorning og Mette Frederiksen jo også (folkeskolen).
Villy Søvndal følger forøvrigt godt med (besøg på plejehjem).

Men PeterTheisen, hvad var egentlig spørgsmålet ????

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-05-10 22:52

[CITAT]Men PeterTheisen, hvad var egentlig spørgsmålet ????/CITAT]

Det spørger jeg sq også om !

Og er du "rød" eller "blå" ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-05-10 22:59

Det var også Nyrup der opfandt den franske hotdog med 2 pølser i.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-05-10 23:06

Citat
Han kunne tillade sig at tale ned til sine egne, - ja- det var en rigtig mand.

Korrekt, en rigtig højrøvet "fætter højben".
Citat
ja- det var en rigtig mand.

Det hedder en rriiiggggiiiiiiigggggggg ddddddeeeeeeejjjjjjjllllliiiiiigg maanddd - bare spørg Lone D.
Citat
Og er du "rød" eller "blå" ?

Jørn, det er da sagt. Han er Copy / paste kongen

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-05-10 23:15

Citat
Det var også Nyrup der opfandt den franske hotdog med 2 pølser i.

Rigtigt, men det løj han også om, for den ene havde han ædt selv.
Ligner forøvrigt også een der aldrig har manglet noget (Græsk youghurt - 10%).
En dansk pensionist (A38 - 1,5%)

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-05-10 00:31

Citat
Asbjørn2 Men PeterTheisen, hvad var egentlig spørgsmålet ????

Det er et godt spørgsmål!

Men, hvis tråden følger det normale mønster for spørgsmål oprettet af PT, får du ikke svar på dit spørgsmål.

Hvis vi er heldige, kommer der et enkelt lille pip, inden han siger "Tak for svaret...."

Det er observeret adskillige gange, at PT har fundet noget interessant på nettet, som han så fremfører som sine egne ideer.

At det ikke er hans egne ideer, afsløres af den manglende deltagelse i debatten.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-05-10 00:53

Reset, noget tyder på at du har ret.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 16-05-10 08:10

Hvad er formålet med sådan et spørgsmål?

At man skal sige han var en "god" man eller en "dårlig" mand?

Jeg kan godt lide ham - på trods af hans menneskelige mangler.
- Som de øvrige politikere også har.

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-05-10 08:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål