/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er denne Lenovo ThinkPad et godt køb?
Fra : Krogh_Jensen
Vist : 1049 gange
55 point
Dato : 15-05-10 18:23

Hej alle på kandu.dk!

Jeg ville høre om der er en derude der har lidt viden om bærbare pc'er, og kan hjælpe med at vurdere et tilbud jeg har fået.

Jeg skal have ny bærbar, og leder efter en lille (max 13") bærbar. Og er så småt ved at droppe tanken om at kaste mig ud i Apples verden. Kan I sige mig om dette tilbud er noget der spiller?

Lenovo x200s, modelnummer 7470-C12
Intel SL9400 1,86Ghz (6mb cache, 1066Mhz FSB)
2GB DDR3 ram
160GB disk
12.1" 1440x900 LED skærm
Wifi (A/B/G/N)
Bluetooth
Fingerprint reader
6 cell batteri
Windows Vista eller Windows XP (valgfrit)

Prisen er 6.800 kr., og den har været lettere brugt i 3 mdr. Jeg kan IKKE få en kvittering for maskinen, og personen jeg køber den af arbejdre selv indenfor branchen, mener endda det er noget Lenovo-relateret. Han siger dog at mht. til service og garanti på maskinen er det ikke nødvendigt med kvittering eller lign., da man blot skal bruge serienummer og modelnummer?

Er maskinen et godt køb til prisen?
Kan jeg med ro i sjælen købe maskinen uden kvittering, og være sikker på at jeg kan få den repareret uden problemer?

Er det er godt alterntiv, evt.?

MVH Poul

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-05-10 18:25

Nej nej
det er windows 7 nu om dage.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-05-10 18:26

Citat
Prisen er 6.800 kr., og den har været lettere brugt i 3 mdr. Jeg kan IKKE få en kvittering for maskinen

Hop ikke på den.
Du køber en ny for under 6.000 Kr.
Det er åbenbart en svindler der vil sælge.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-05-10 18:54

hold fingerne fra den ,den lugter langt væk af svindel

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-05-10 19:41
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-05-10 20:50

når de andre siger svindel så tror jeg de har ret, men når de snakker om prisen er de sq langt ude i hampen.

Det er en maskine til over 14.000- i nypris.

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=612058&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Lenovo&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-05-10 21:34

Du kan ikke få lavet garanti reparationer uden kvittering, og når du ikke kan få en med, risikerer du at varen er stjålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-05-10 22:56

En så ny computer til den pris og uden kvittering, den er sikkert stjålet husk at det strafbart at aftage hælervarer, udover at computeren kommer tilbage til ejeren så risikerer du selv en straf

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 15-05-10 23:02

Jeg sidder næsten og savler....

Som der står længere oppe, det er en maskine i den dyre ende, jeg skal give over kr. 12.000 for samme model.

Jeg køber aldrig andet end Lenovo på firmaet, dem er der aldrig noget vrøvl med.
Lenovo har rigtig godt styr på det med bærbare, det er jo det tiligere IBM.

Jeg ville ikke betænke mig...

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 15-05-10 23:08

Ups, lagde ikke lige mærke til OS, jeg ville nok også foretrække 7, men den er født med Vista Business...

Jeg ved ikke om man kan reklamere direkte til Lenovo over en fejl (næppe), men jeg ved at hvis jeg skal sende dyret retur til leverandøren for garantirep., så skal jeg kunne vedlægge kvitteringen...

Kommentar
Fra : Krogh_Jensen

Dato : 16-05-10 01:08

Der er meget spredte holdninger mht. prisen? :s Jeg har som sagt fået at vide at den koster omkring 10.000 DKK fra ny. model-nummeret burde give info om prisen på lenovo.dk???

Hvad angår sælgeren har jeg en nogenlunde tiltro til hans person - men vilgerne høre om nogen kender til Lenovos garanti-system? -Hvis nu skærmen står af med pixel fejl fx, eller blæseren stiger af, og kan ikke holde computeren kørende?

Mangler lidt flere hjælp?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-05-10 08:16

du vil åbenbart ha lortet, så køb den

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-05-10 08:17

Jeg vil aldrig købe lenovo, kvalitet ? hvor.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-05-10 10:20

Der er stor forskel på Lenovo's modeller, en x200 hører til Thinkpad-serien som er den professionelle serie.

Lenovo kan i min verden bedst sammenlignes med Mercedes eller lign.

Jeg har igennem de sidste 6 år udelukkende købt Lenovo, omkring 12-15 stykker, jeg har kun haft én med Pixel fejl, da blev panelet skiftet on-site.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-05-10 10:21

Det er mange penge for de specs, du kan sagtens købe en noget billigere maskine andetsteds, men så får du også en Suzuki eller noget i den stil.

Kommentar
Fra : Krogh_Jensen

Dato : 16-05-10 10:23

Okay, tak for de mange kommentarer, men mit spørgsmål er idesværre kke endegyldigt besvaret? :(

Det virker til at maskinen som sådan er lækker nok, og jeg vil tro (på trods af særdeles modstridende kommentarer) at prisen ikke er helt dårlig.

MEN er der nogen der kan sige, med sikkerhed, hvorvidt jeg behøver en kvittering, for at få udført reperationer på maskinen?

/P

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-05-10 10:45

Jeg tror ikke på at du kan få den repareret uden en kvittering, men igen, tro er noget jeg gør i kirken.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-05-10 13:54

Jeg kan simpelt hen ikke se hvorfor den skulle have en nypris på 12-14000 kr, 6800 lyder allerede dyrt nok!? Ok den har en fancy c2d cpu og ddr3 ram, men ellers er den sq da ikke så speciel (med mindre det er en 160gb ssd, der sidder i).

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 55 point
Dato : 16-05-10 14:01

for at besvare dit spørgsmål om reparation:
Vi kan IKKE garantere dig for at du kan få den repareret uden kvitering, du kan dog godt være heldig at ramme en der gerne vil gøre det (Så er det ikke mig, jeg SKAL medsende købskvitering når jeg reparerer lenovo maskiner, ellers får jeg ingen penge)

Godkendelse af svar
Fra : Krogh_Jensen

Dato : 16-05-10 14:52

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Det betyder jo nok, at jeg ikke skal have den :) Men hvis du reparerer lenovo maskiner; har du så en holdning til det prisen på det tilbud jeg har fået? Modellen er som tidligere nævnt Lenovo X200s, 7470-C12.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-05-10 16:00

ja, jeg har en holdning til prisen, det er så billigt at det næsten kun kan være en maskine der er stjålet.
Du skal jo kun give halv pris får en tre måneder gammel maskine

Noget andet er så at maskinen ser ud til at være en del ældre end tre mdr. men det er nemt at kontrollere. start maskinen og tryk på den blå thinkvantage knap, under info står der bla hvor lang tid der er tilbage af garantien.