/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
El motor til styring af Gardiner
Fra : århushansen
Vist : 5863 gange
100 point
Dato : 15-05-10 09:05

Hej.
Vi er igang med at få nye gardiner og er endnu ikke færdig afklaret med om det skal være almindelige gardiner, rullegardiner eller lamelgardiner. Een ting er dog sikkert vi kunne godt tænke os at få noget automatik sat på, således at man via en fjernbetjening kan trække for og fra.
Jeg har indtil videre kun kunnet finde et produkt som kan gøre dette, hvilket er Somfy. Men er det virkelig korrekt?
Hvilke produkter kender i der kan automatisere gardinerne? Og kan man overhovedet få el-motor til rullegardiner?
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-10 09:48

Efterspørgslen er vel for lille.

Ikke mindst blandt motionister

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 11:41

Jeg kendte en der er lidt af en opfinder, men jeg ved ikke hvordan han har gjort, men hans gardiner kører ved hjælp af et tænd/sluk ur

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-10 13:03

Metoden med fjernstyring af gardiner har været kendt i flere år, men det koster lidt af være så doven at man ikke selv vil rulle med rullegardinen:
http://www.uniggardin.dk/batteri-saet-p-163.html
Roskilde Gardiner har et bredt udvalg af gardiner med motor og fjernstyring, et fjernstyret lamel gardin vækker en vis opsigt hos vennerne når du fra sofaen lige trækker for når solen skinner for meget, det ser ikke ud som om der er en online butik og der er heller ingen priser oplyst, men måske du bor i nærheden så prøv at spørge :
http://www.roskilde-gardiner.dk/Solafskaermning/Elektriske_produkter

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-10 06:15

somfy er en af de få
her er også en der har http://www.attentiongroup.dk/solafskaermning/gardiner.aspx
de har alt inden for gadiner med fjernbetjening rulle normale mm

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-10 06:17

glemte at sige de har en model hvor du både kan bruge fjernebetjening og vis du trækker i dem køre de automatisk i den retning du trækker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-10 10:54

Sæt nogle tøjkugler i snorene, så skal katten nok sørge for mekkanikken.

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 17-05-10 07:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-10 18:27

Selv tak - fandt du en brugbar løsning?