/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor tror nogen på det?
Fra : PeterTheisen
Vist : 733 gange
10 point
Dato : 14-05-10 19:42

Hvorfor tror den almindelige dansker, at det er de borgerlige partier, der er de økonomisk ansvarlige? Det hænger jo ikke sammen.

Den danske VK-regering har syltet danmarkshistoriens største fremgang i økonomien på bl.a. skattestoppet, der via en total stilstand på stigningen i ejendomsbeskatningen gjorde mange nye husejere teknisk insolvente.

På klima- og miljøområdet har man fulgt skeptikeren Bjørn Lomborgs råd og tilsidesat Danmarks førerposition på dette område, som blev skabt af Svend Auken.

Endelig har Fogh haft et ideologisk ønske om at underprioritere den offentlige sektor - en arbejdsplads, der i dag plages af faldefærdige skoler, gamle undervisningsmaterialer og et væld af langtidssygemeldinger.

Rettidige investeringer og omvæltninger i form af reformer havde gjort en kæmpe forskel - også i forhold til Grækenlands eksempel.

Her fik det konservative New Democracy lov til at gennemføre en ulækker cocktail af borgerlige mærkesager som at øge militærbudgettet til 4 % af BNP, give ufinansierede skattelettelser og lempe kravene til skatteopkrævning, inden det socialdemokratiske PASOK i dag står for skud og kritiseres fra alle sider.

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 20 point
Dato : 14-05-10 20:06

tjaaaa deeet. tjoooo... njaaaarh - neeej da.. synes du?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-05-10 20:08

Hmmm....

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 14-05-10 20:17

Mere overbevisende politikere?
Bedre spin?
Bedre reklame?
Bedre mediedækning?

Tiderne?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-05-10 20:25

[CITAT]Hvorfor tror den almindelige dansker, at det er de borgerlige partier, der er de økonomisk ansvarlige?/CITAT] vel bare på grund af, at det har historien (og nutiden) bevist.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-10 21:02

Citat
Hvorfor tror nogen på det?

Fordi der STADIG findes intelligente mennesker i DK

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-05-10 21:19

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-10 21:20

Se tilbage i historien, det er de borgelige regeringer som retter op på økonomien, hver gang der har været socialdemokratisk regering i nogle år så er landet på fallittens rand og de kaster ansvaret for genopretning over på de borgelige, det er ikke bare hver gang - det er hver eneste gang, også i udlandet

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 14-05-10 21:36

Ja de borgerlige retter sandelig op på økonomien. Vel at bemærke de bedst stilledes økonomi. Skattelettelser, væk med topskatten - det kunne en en Socialdemokratisk regering ikke have fundet på. Men nu kan Socialdemokraterne så for en gangs skyld komme og rydde op efter det "borgerlige sammenrend"

MVH@ns

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 14-05-10 22:21

Citat
På klima- og miljøområdet har man fulgt skeptikeren Bjørn Lomborgs råd og tilsidesat Danmarks førerposition på dette område, som blev skabt af Svend Auken.

Aldrig har jeg hørt magen til vrøvl.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-05-10 07:50

Er det ikke noget ensidigt at påstå at det kun er efter en Socialdemokratisk regering at landende er på fallittens rand?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 15-05-10 07:51

Citat
det kunne en en Socialdemokratisk regering ikke have fundet på
- nej, de har jo desværre ikke den indsigt som en tidligere soc.demokratisk skatteminister havde da han foreslog det for at få gang i økonomien. Nej de vil hellere lefle for de mange lavestlønnede til trods for, at det bedste for den danske økonomi havde været at lave endnu størrer skattelettelser. Sørgeligt at Villy-jeg-lyver-altid-for-man-kan-jo-bare-sige-undskyld-bagefter har en chance for i fremtiden at kører DK i sænk.....

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-05-10 07:59

Citat
Aldrig har jeg hørt magen til vrøvl

Måske ikke?

Men Svend Auken var en bedre mand for miljøet end
Bjørn "gør ingenting" Lomborg.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-05-10 08:11

Hvad syntes du selv Peter ...

Siden du syntes dette var et godt svar:

"tjaaaa deeet. tjoooo... njaaaarh - neeej da.. synes du?"

Er du i virkeligheden Bjørn Lomborg Fan?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-05-10 22:23

Citat
Se tilbage i historien, det er de borgelige regeringer som retter op på økonomien, hver gang der har været socialdemokratisk regering i nogle år så er landet på fallittens rand og de kaster ansvaret for genopretning over på de borgelige, det er ikke bare hver gang - det er hver eneste gang, også i udlandet

Sikke et fantastisk utroværdigt og mærkeligt synspunkt at have, når jeg i mit hovedindlæg gør rede for - med korrekte facts - at den nuværende græske krise blev startet af de borgerlige.

Inden for Danmarks grænser holder din tese heller ikke. Hartling igangsatte ufinansierede skattelettelser for 20 % af BNP til Anker. Schlüter overlod værre tal for udlandsgæld og arbejdsløshed, end dem han overtog. Nu overlader VK-regeringen en statsgæld på 100 mia. kr. til en kommende rød regering. Er det troværdigt og ansvarligt i dine øjne? Jeg forhold mig til facts, ikke egne postulater.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-05-10 23:28

Citat
Nu overlader VK-regeringen en statsgæld på 100 mia. kr. til en kommende rød regering.

Lad nu lige en ny regering blive "rød" først; valget er jo ikke udskrevet endnu