/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel
Fra : pve
Vist : 916 gange
100 point
Dato : 14-05-10 09:45

Har lavet en Vlookup formel hvor der hentes tal fra en række ark til et samleark.

Spm:
Hvordan kan jeg undgå at der skrives #N/A (tror jeg der står!) hvor der ikke hentes tal idet ikke alle referencer findes i alle arkene. #NA gør nemlig at jeg ikke kan tælle de forskellig rækker sammen, så jeg ville gerne have der til at stå 0 istedet.

mvh

Pve

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 14-05-10 10:35

Hej

Jeg bruger:

=+hvis(er.fejl(vlookup(xxx);0;vloolup(xxx))

ved "xxx" bruger du selvfølgelig det sædvanlige indhold.

Hvis formlen giver en fejl, så skrives "0" ellers beregnes formlen.

Håber det kunne bruges.

Hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 14-05-10 10:37

Hej

Formlen for "er.fejl" er følgende:

=+hvis(er.fejl(påstand;sand;falsk))

altså hvis påstanden returnere en fejl, så bruges det som står i "sand" og hvis der ikke returneres en fejl, så bruges "falsk".

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-05-10 12:27

Hej Leo,

Jeg antager at iferror skal benyttes ved den engelske version ? den har jeg ihvertfald prøvet mig frem med, men desværre uden jeg helt har fået det til at virke. Kan du prøve at beskrive det på en anden måde (så også jeg kan følge med) - da jeg ikke ligefrem er ekspert

mvh

pve

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-10 12:48

Hej

Jeg har ikke den engelske version - og er ret dårlig til engelsk.

Hvis der i søjle A står tal og nogen gange står 0 (nul) så vil en division med et tal i søjle A give en fejl.

F.eks. i B2:

=+hvis(er.fejl(100/a1);"nul";"ikke nul")

vil returere teksten "nul" hvis der står nul (eller tekst) i A1 medens der står "ikke nul" hvis der er et tal som ikke er nul.

hvordan det skrives på engelsk det kan jeg ikke hjælpe mere med.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-05-10 13:44

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 14-05-10 18:43

Tak for svaret Leo.pedersen.