/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvad er det nu det hedder? (IP alias?)
Fra : gotskov
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 13-05-10 17:54

Jeg har en NAS.

Den har jeg kaldt TS. Før kunne jeg i min browser bare skrive TS så kom jeg frem til den.

Det kan jeg ikke nu. Nu skal jeg skrive IP adressen. Jeg ved ikke hvad jeg har slået til/fra siden jeg ikke længere kan skrive TS i min browser.

Er der nogen der kan hjælpe lidt?

Som f.eks hvad er det der gør, at browseren selv genkender TS som værende det samme som http://10.0.0.10:8080

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-10 19:20

Citat
Som f.eks hvad er det der gør, at browseren selv genkender TS som værende det samme som http://10.0.0.10:8080

DNS er det der omsætter navne til ipadresser
Har du evt ændret DNS opsætning på din computer?

Men du kan jo tilføje din NAS i HOST filen på din computer, på den måde virker det altid

Sidder lige nu på en UBUNTU så dette her er lige frit fra hukommelsen
windows\system32\drivers\etc\hosts OBS OBS filen har ikke nogen filendelse men kan redigeres med notepad

Kommentar
Fra : gotskov

Dato : 13-05-10 20:36

YESS !!

Du fik mig på rette vej.

Du har fuldstændigt ret. Jeg HAR redigeret min dns og da jeg satte den tilbage til automatisk, virkede det som sådan igen.

Nu er det bare sådan, at jeg er meget krævede og måske kræver jeg det umulige....

Er det muligt, i host filen, at forwarde til en bestemt port?

Jeg har prøvet

10.0.0.10:8080 TS

men det virker ikke.

10.0.0.10 TS

virker naturligvis fint.

Kommentar
Fra : gotskov

Dato : 13-05-10 20:48

Nope, det er ikke muligt at specificere porte i HOST.

Det lærte google mig :)

Men mit problem er løst og...

problem: Ændring i DNS
Løsning: HOST fil

Tak til EXTERMINTATER

Godkendelse af svar
Fra : gotskov

Dato : 13-05-10 20:48

Tak for svaret EXTERMINATOR.