/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Har I set noget lignende?
Fra : Tonganeseren
Vist : 1161 gange
50 point
Dato : 12-05-10 19:09

På mit revir lever der en pladsbuk. Den flytter sig ikke meget og er så stærk, at andre bukke bliver holdt væk med brask og bram.
Den slags er der ikke noget nyt i, men bukken her har en kammerat - en stor ramler, som altid opholder sig ganske tæt på bukken - aldrig mere end højst 10 meter. Hersker der i virkeligheden en form for symbiose de to dyr imellem? Haren kan jo profitere af bukkens højde, idet den nemlig tydeligt markerer, når Mikkel dukker frem fra mosen.
Forrige år havde vi besøg af en anden stor seksender. Den havde en fasanhane som ledsager.
Jeg har læst, at geparder holder sig tæt på giraffer, idet gepardkillinger som oftest lever en smulle usikkert, hvor der samtidig er hyæner og løver.
Kom frem med Jeres iagttagelser.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 19:12

Tag f.eks. den lille historie om musen og elefanten. En dag da elefanten kom buldrende med musen ovenpå ryggen, skreg musen henrykt: "Nøj, hvor vi gungrer".

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 12-05-10 20:11

Jeg så engang en ko stå i kø.... kan det have noget med det at gøre?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-05-10 20:35

Hej Tonganeseren.
Fine iagttagelser du har gjort dig. Det ser ud til, at du følger med i - og observerer hvad der foregår på dit jagtterræn. Så er man i mine øjne, en rigtig jæger og naturelsker.

Jeg har aldrig observeret lignende eksempler på de jagtrevirer jeg har forvaltet (det var med vilje, at jeg ikke skrev, "jaget på". Fordi, jeg betragter mere mig selv som vildtforvalter, end som jæger, idet, jeg har kun reviret til låns i en årrække. Jeg vil jo helst afleverer det i bedre stand end da jeg overtog det.)
Men jeg har hørt om dyrearter der benytter og drager fordel af hinandens stærke sider.

Hvad så...skal bukken nedlægges i år - eller skal bukken ha' et år mere.??

PS. Ja de mus har sku' storhedsvanvid.
Se bare her.!

Musen og elefanten lå og bollede under et palmetræ, da der pludselig faldt en kokosnød i hovedet på elefanten.

Elefanten skreg af smerte, og musen sagde:

- Ja, det kan jo godt gøre ondt første gang.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 22:49

Hej HH

Du nærmest sprudler af fine og underfundige vittigheder. Den indtil nu sidste var squ sød.

Jeg er faktisk i tvivl om der skal bortskydes store bukke i år. Det er som om naturoplevelsen har taget over - og det er det jeg vil prioritere i sommerperioden. Det stunder jo på - når man fylder 68, og det er som om behovet for ro og morgenlyset er i tiltagende. Der rumler godt nok en gammel morder rundt, og den befinder sig i farezonen - hvis jeg altså kan komme tæt nok på. Den tager opstilling på en bakketop, vor der vokser nogle store hyldetræer, - for hen mod lukketid at bevæge sig ned i mosen. Der er derfor kun få minutter at give af. Men lykkes det ikke, har jeg det fint med det.
Hvis øjnene ellers kan åbnes om morgenen, så er det den absolut bedste tid til en pürsch - men især fordi solsortenes og løvsangernes sang gør godt i hovedet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-10 23:29

Jeg har bedre historier, ganske vist ikke om pattedyr men om fugle. Unger til skovspurve er klumpedumper. Og når de skal lære at ramme de hængende mejsekugler det er et syn som der kan grines af i flere dage, og jeg håber vinduerne overlever denne sommer. Eller når en unge lander i dronningebusken og den finder ud af at grenen er for tynd. Dump, dump, dump nedad til den lander på en gren der er tyk nok.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 23:33

Ja, det er et syn for guder. Har du set filmen om landende albatrosser?? Den er vistnok i sort/hvid - men morsom. Jeg har forgæves forsøgt at hitte den.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 23:39
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 23:42
Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-10 08:13

Hej Tonganeser.

En jagtkammerat og jeg, havde for en del år siden besluttet os for at pürsche en pragtfuld, solrig morgen på et sted hvor vi mange gange havde set bukken gå og esse. Vi var faktisk kommet ret tæt på dyret, vel 75 mtr., og havde "forskanset" os bag en stor bøg og min kammerat gjorde anstalter til skud. - Pludselig lød der en forfærdelig larm med snerren og hvinen over os - og væk var bukken naturligvis i et spring.
Da vi kiggede op så vi synderen: Et egern, som var gået helt bersærk, løbende op og ned af stammen, hvæsende og meget vred - vi var åbenbart kommet for tæt på ! Der sad to jægere blot og kiggede på hinanden, inden latteren fik overtaget - vi var helt syge af grin !
Jeg kom sådan til at tænke på Anders And og Chip & Chap - den gode Walt Disney havde ikke levet forgæves !

Knæk og bræk den 16.05. til alle gode jægere.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-05-10 09:03

Kære alle

Jeg har før set at en buk er blevet advaret af en solsort, der har opdaget at et tobenet væsen er trængt ind på dens enemærker
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-05-10 09:29

Historen her, har godt nok ikk' så meget med bukkejagt at gøre.....men alligevel

Jomfru Julie og den lokale præst var ude at køre i hestevogn da de blev overrasket af et frygligt uvejr. Et lyn slog hesten omkuld og præsten og jomfruen søgte ly under vognen. Præsten, som jo var en mand i sin bedste alder, sad og blev små liderlig på jomfruen men han kunne jo ikke bare lige... Efter en længere tænkepause tog han sit lem frem og proklamerede "at denne her kunne skabe liv", hvorpå jomfruen promte svarrede: "ku du så ikk ta å javen i røv å a hest, så vi to ku kom hjem"

Knæk Å bræk den 16. ......det bliver pisse regnvejr.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-05-10 13:37

Nej jeg har ikke set noget lignende, men jeg har i dag hørt denne vits
Retstavningsprøve i 1. klasse
Det var første klasse der havde retstavningsprøve for at se hvem der skulle i anden klasse.
Først kom lille Ib,
læren spurgte: "hvordan staver man til IS?"
IS sagde Ib,
flot sagde læren du rykker op i anden klasse.
Så kom Lis
"hvordan staver man til ko sagde læren"
KO sagde Lis
Flot du rykker også op.
Så kom lille Bent,
"nå lille Bent vil du også gerne rykke op"
Ja sagde Bent
"Ok" så stav til point.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-05-10 14:48

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-10 15:16

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-10 18:34

Har lige hørt vejrudsigten - gældende til søndag aften. Det ser jo fint ud. Byger først på dagen - hvorefter det hele kommer til at se lyst og venligt ud. Dyrene plejer jo at komme ud på markerne efter en våd formiddag.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-05-10 18:50
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-05-10 19:20

- gi' dem en chance!!! Vent til på mandag...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-05-10 20:34

Ok.,det er muligt det bliver godt vejr hos dig Tonganeser..... Men hos mig ser vejret noget ustadig ud.
Klik ind på DMI/byvejr - og kig under Gilleleje - der ser vejret noget vådt ud om søndagen, hele mandagen, osv...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-10 22:16

http://www.youtube.com/watch?v=vDHwYVzu2ss

Jagthorn????

Ovenstående indlæg havnede af en eller anden årsag i denne tråd.

Hej Bent.
Jeg tror du har læst forkert - et eller andet sted.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-05-10 22:22

Nej da skal du ikke tude i hornet,når svigerfarsbuk er nedlagt.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-10 22:53

Næh, jeg plejer ikke at lave så megen ståhej ud af den slags. Men naturligvis - når man blæser bukkens død står man vel ikke med hænderne i lommen.
I øvrigt døde min svigerfar for 2 år siden. Men tak for den pæne tanke.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-05-10 23:09

Knudsen plejer at skyde et skud i luften, istedet for brug af jagthorn her er en forening han gerne vil være medlem af
http://www.danske-hubertusriddere.dk/index.htm

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-10 23:19

Mjah, det er jo ikke småting man forlanger af en Chevalier.
Blandt andet skal man været en forbilledlig og dadelløs jæger ved alle lejligheder - og der står Balleggaard nok af i svinget. Hvilket forbillede

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 09:04

- more I Jer..
Nogen særlig stor viden har I ikke....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 10:24

- more I Jer.. Svar: Ja
Nogen særlig stor viden har I ikke.... Manglende viden - skriver du. Når man har Hubertusjægernes hjemmeside foran sig - og citerer fra den, har man ikke brug for viden - vel??? Det burde selv du kunne forstå.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 10:41

http://www.bt.dk/sygdomme/klar-maven-kan-blive-dit-nye-hjerte

Og det får forskerne penge for. Det har altid været almen viden, at vejen til en mands hjerte går gennem maven. Tsk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 11:24

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 10:24

--------------------------------------------------------------------------------
- more I Jer.. Svar: Ja
Nogen særlig stor viden har I ikke.... Manglende viden - skriver du. Når man har Hubertusjægernes hjemmeside foran sig - og citerer fra den, har man ikke brug for viden - vel??? Det burde selv du kunne forstå.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jo da for den indeholder ingen medlemsliste - så Jeres gætterier er mangel på viden,som sædvanligt...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-05-10 11:28

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 09:24
--------------------------------------------------------------------------------
Linux68.

Helt ærligt så repræsentere jeg ikke nogen jagtforening. Jeg er selvfølgelig medlem af den landsdækkende jagtforening, som har mest indflydelse Danmarks Jægerforbund.
Her indrømmer BaldeBendt, at han ikke repræsenterer nogen jagtforening - ergo er han heller ikke riffelinstruktør eller hundeinstruktør, da disse tillidsposter jo bl.a. helt klart går ud på at repræsentere foreningen !
Men for snart mange år siden arbejdede jeg også nogle år for D.L.S. Det var fordi nogle meget gode venner af mig opfordrede mig til det,Men det var helt umuligt at få noget fornuftigt igennem. Der var så rabiate mennesker i ledelsen,som ikke havde andet i hovedet end deres egen taburet - hvilket da også har gjort at de i dag sidder tilbage og ikke kan gøre andet end pille negle eller sig selv i næsen..
Nu ligger landet således, at BaldeBendt ikke har nogle venner, men kun bekendte. Hans mening om, hvem der er rabiat er helt til grin - ingen er mere rabiat end netop BaldeBendt, det har alle skriverierne igennem mange år på diverse fora så tydeligt vist !
Skal jeg give dig et godt råd, så mød op i den lokale jagtforening og se om du kan finde fodslag med de andre i foreningen og meld dig så ind.

Jeg er helt ligeglad med om du vælger den ene eller anden. Blot du vil arbejde for at bevære jagten i Danmark. Det er det Dansk Land og strandjagt sommetider glemmer med deres ugennemførlige rabiate meninger, som eksempelvis, at der kun må udsættes en fasan pr. ha.
Det er da netop at ødelægge den lille mands jagt, som de skriver, at de kæmper for...
Ak ja !!
Du kan også gå ind på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk og se hvad jeg laver...
Gå endelig ind på denne latterlige hjemmeside, som er lavet af en lige så latterlig nar som BaldeBendt - hæ-hæ

Øjenvidnet4½ poing

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 12:12

Jamen Ballegaards indlæg, som du nu har kopieret hertil - er faktisk en fantastisk god reklame for DLS, og ikke mindst jagtmodstanderne får et smaddergodt indtryk af netop DLS som værende et forbund af mådeholdene jægere.

Tak Bent ! Tusinde gange tak !

Ballegaards indlæg er en kamikazeepilot værdig.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-05-10 13:56

- har lagt mærke til at Ballesprederen ikke er meget for at skrive om sin "mangeårige ven" K.T.?

Citat
Jeg skal nok spørge DJ`s øverst ansvarlige på dette område( ikke ORJ ) men min personlige ven igennem næsten 40 år. K.T. om han kender til hvem,der går rundt og spreder sådanne rygter.

- kan det være fordi K.T. skriver:

"Ballesprederen er en klaphat"?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-05-10 16:32

Kære bb1

Hvad mener du med den udtalelse?
Citat
Jo da for den indeholder ingen medlemsliste - så Jeres gætterier er mangel på viden,som sædvanligt

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 17:39

Hmmmm - det må være en hemmelig loge - som nasser sig til gratis jagter rundt omkring. Det ser man tydeligt på Hubertusriddernes hjemmeside.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 22:26

i kan ikke finde ud af det.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 22:56

Det er nok rigtigt - men logen er nu heller ikke så interessant. Fred med den.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 22:57

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=545426&r=4

Der røj den buk til en uden nosser.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 22:59

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=545427&r=4

Fortsætter det behøver vi ikke gå på jagt mere........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 00:21

Så oprinder snart den ”Store” dag alt er forberedt og gjort klar, men jeg får ikke aftenen med, for der er lige en konfirmation, som kom i vejen, hvorfor skal de og bryllupper altid afholdes i maj???
Min gamle ven Peter har siden sidste år mistet et ben, så vi har aftalt, at han skal skyde den første buk så jeg tager kun med for at hjælpe ham..
Til alle i andre knæk og bræk. For resten hvor mange af jeg tager hunden med på pürch????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-05-10 13:33

Hej bb1. Prøv liiiiige at forklare din sætning lidt nærmere.

Citat
Så oprinder snart den ”Store” dag alt er forberedt og gjort klar, men jeg får ikke aftenen med, for der er lige en konfirmation, som kom i vejen, hvorfor skal de og bryllupper altid afholdes i maj???

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-05-10 14:33

Heidi jeg tror godt jeg ved hvad Knudsen mener og det er, hvis han har nosserne til det skal have konfirmeret en brud, men apropo nosser, sår er det nok gået hen og blevet skrumpenosser
Hva så Knudsen ham Peter bruger han skydestok?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 15:28

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 11:50

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg havde en gås som barn,den kom når jeg kaldte og den bed andre på komando..

Det var Satans. Tænker Ballegaard ikke på andet end at kunne forulempe andre. Det startede åbenbart tidligt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 15:32

Ballegaards sidst tilståelse er i bund og grund rystende læsning. Han dresserer en gås til at bide andre. Stakkels gås. Den fik vist ikke en helt almindelig opvækst - i fred og fordragelighed med andre ligesindende.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 15:35

Ved gennemsyn skal der nok stå:

Ballegaards sidste tilståelse er i bund og grund rystende læsning. Han dresserer en gås til at bide andre. Stakkels gås. Den fik vist ikke en helt almindelig opvækst - i fred og fordragelighed med andre ligesindede.
Jeg blev så ked af det, at tårerne slørede mine øjne - med masser af slåfejl til følge. Ak ja.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-05-10 18:40

Den må have set ynkelig ud den gås med koralhalsbånd og næbkurv, hvor kommandoerne konstant har fløjet rundt i luften, hak - flyv - land, nedfløj til en mavelandning på halvvejen under hjemflyvning, stand med låste svingfjer for røde Erik den skarns knægt, hetz på ejendomsmæglernes Mette fordi man ikke selv kunne fange hende. Ophakning af vagtelbure og totvergakgak over en død hanged.

Gåsens endeligt er dybt dybt tragisk, under agerhønsetræning var den blevet så beskidt af alle de mellemlandninger under hjemkald, den blev tvunget til af bb1 imellem blå fordertønder og beskidte roer, at skolelæren skød den for en dværg vagtel, " shit happens " som den berejste bb1 affærdigede hændelsen med, nu gås der over til hundetræning istedet, og så er det ikke engang løvn.

Hans træner metoder bør nok også her "gås" efter i sømmene.
Som sædvane er det altid rart, at møde bb1 atter igen på han speciale, udebanesvinestregen hos de forviste, special force de udvalgte 10.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 19:31

- det er ikke engang boller fra Koberg...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-05-10 19:53

Velkommen til Stouenberg i "de forvistes klub" - tænk sig at vi nu er 11 der har haft mod og mandshjerte til at give BaldeBendt svar på tiltale - virkelig en sejr for demokratiet og fornuften !!

Iøvrigt er der nu til et fodboldhold, godt nok old-boys, men med en vilje der siger spar 2 og det er viljen til sejr der tæller, ikk' ??

De bedste hilsner
Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-05-10 23:38

Hvis der findes en ny variant af flåt familien, bliver den nok opkaldt efter Bent Ballegård Knudsen, magen til nasserøv skal man lede længe efter, kan kun køre på frihjul og intet andet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-05-10 00:24

Betterwisser - hvad havde du forventet? Og du har ganske ret. Føj for en led karl.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-05-10 17:17

Forventet absolut ingenting!!, men måske 000.1 % promilie mandfolk, og ikke en mandsling som kommer krybende ind med små grønne hoveder, hos folk som man ikke ønsker at have med at gøre, men det modsvare udemærket hans psyk. profil

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-10 22:55

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-05-10 23:00

- hvor er I kloge og saglige

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-10 07:49

Tak for point til Tonganeseren

*** Hvor er det synd for BaldeBendt at han er født dum og usaglig og derfor ikke kan deltage i fornuftige menneskers skriverier ***

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 19:36

Det kunne han da sagtens og gjorde det også hvis det var fornuftige debatter,men i sær øjen og sandhedsvidnet kan ødelægge en hver fornuftig debat....