/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Svar til Betterwisser...
Fra : Heidi-Ho
Vist : 613 gange
10 point
Dato : 12-05-10 12:59

Hej Betterwisser.
Jeg er ked af, at jeg fik lukket tråden før jeg fik set dit indlæg - dit indlæg var ikke poppet op på min skærm.... så.... sorry....

Menæh, nu kan jeg forhåbentlig råde bod på "skaden" ved at oprette en ny tråd med dit indlæg som primus motor.

Jeg laver nogle citatbokse - så ved du hvad jeg svarer på.
--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Jeg kan ikke få øje på sagesløse læser, jeg beklager og forstår, ikke observansen på dette, andet end at, man kun acceptere et forbund og kun et forbund, altså monopol ligende tilstande, er det et formål i sig selv, giver det fremdrift, næppe

Desværre ser det ud til at jægerne i danmark, ikke er interesseret i flere jægerforbund.
Der er kun et forbund der er toneangivende - og det er Danmarks Jægerforbund.
Sådan er demokratiet.

Citat
Er det ikke endt i en sovepude, uden pangdang til noget som helst, er man ikke lullede sig selv ind
selvfedme og ingen visoner eller dynamik på grund af sin egenrådige stilling der er jo intet modstykke eller konkurent?
Jeg kan sige det mere enkelt, vil du Hedie Ho foretrække kun et politisk parti, en fagforening, en købmand und so weiter.

Om jeg vil foretrækker et politisk parti.?'
Nej, jeg går ind for for flertalsbeslutninger. Men da Danmarks Jægerforbund er flere tusinde gange større end DLS, må det nødvendigvis være Danmarks Jægerforbund der er toneangivende.

Vedr. en enkelt fagforening....hmmmmm...er det ikke sådan at fagforeningerne er samlet under LO, med eget pampervælde tilfølge.
Citat
Indflydelse får man af respekt og seriøst arbejde, måske med rette er DLS en form for græsrodsbevægelse, men hvor de er, bør de respekteres og ikke nedgøres til noget usselt userøist latterligt noget,. Jeg kan aldrig betragte initaritiv og foretagsomhed som mangel på indflydelse, selvfølgelig har de ikke indflydelse nu, men de arbejder noget mere for sagen, end de mange medløbere udenselvstændig mening fra DJ, kan måske kaldes bekvemmeligheds medlemmer.

Så absolut da. Indflydelse får man af respekt og seriøst arbejde - og jeg mener heller ikke jeg personligt har givet udtryk for andet. Og jeg mener heller ikke, jeg har skrevet noget dårligt om DLS.
Jeg skrev såmænd bare, at DLS ikke har indflydelse på jagtsagen i Danmark.

Til slut bør det da også nævnes, at Danmarks Jægerforbund/Ole Roed, er så småt begyndt at træde i karakter.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-05-10 16:40

Øhhhhh.....Mht. at træde i karakter - kig lige på linket her.

http://www.jaegerforbundet.dk/media/Høringssvar_om_jagttider_2010.pdf
DJ har endelig fået nosser..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 17:00

Mjah - men bliver nosserne så brugt til noget? Nu bliver det interessant at følge, om Skov & og naturstyrelsen embedsmænds indstilling til ministeren bliver fulgt - eller om det virkelig lykkes at "overrule" embedsmændene. Jeg tvivler - men lad os nu se.
Mvh. Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-05-10 18:15

Muligvis får DJ ikke en dyt ud af det. Men jeg mener bestemt, at det kræver nosser at komme med det høringsvar. Fordi, dermed er hele fundamentet for et samarbejde mellem landets naturorganisationer faldet fra hinanden, og man kan kun gisne om hvilke konsekvenser det vil få i fremtiden.

Samtidigt skal vi heller ikke være blind for signalværdien i svaret, idet jeg er ganske sikker på, at medlemstallet i DJ vil blive ganske forøget efter Roeds udmelding.
Såeee....alt i alt, ganske godt gået af formanden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-05-10 18:57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 17:00

--------------------------------------------------------------------------------
Mjah - men bliver nosserne så brugt til noget? Nu bliver det interessant at følge, om Skov & og naturstyrelsen embedsmænds indstilling til ministeren bliver fulgt - eller om det virkelig lykkes at "overrule" embedsmændene. Jeg tvivler - men lad os nu se.
Mvh. Tonganeseren.
----------------------------------------------------------------------------------

Hvad nu hvis D.L.S. havde givet udtryk for det samme i deres høringssvar - havde du så også skrevet noget om brug af nosserne???
Det er nu nok ikke lige det udtryk, der gør størst indtryk,på de bonede gulve

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 19:02

Vi må håbe, at protesten bliver taget alvorlig - og at man respekterer aftalegrundlaget. Det ville også være godt om DJ fik flere medlemmer - af den aktive art, men det modsatte kan også blive tilfældet. I det omfang jagten besværliggøres og indskrænkes herhjemme, kan der også ske det, at flere melder sig ud af forbundet.
Smukt er det imidlertid, at det nu eksponeres for fuld udbløsning, at de afgørende beslutninger stadig træffes af embedsmændene - og ikke af en eller anden passiv inkompentent minister. Skov & Naturstyrelsen er tung at danse med - efter adskillige henvendelser til styrelsen, er det stadig ikke lykkedes at få dem til at gøre deres hjemmeside anvendelig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-05-10 23:07

Noget svar på det jeg spurgte om?
At S.N. har været "skurken" omkring mange uheldige tiltag for jagten i D.K. er en velkendt og ofte debateret sag, at det i det heletaget er dem og ikke jægerne selv,der forvalter jagttegnsmidlerne er i sig selv himmelråbende forkert.
Loven tilsigter direkte, at disse penge skal bruges til gavn for jagten. Det bliver de ikke P.T.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 19:50

Hvad nu hvis D.L.S. havde givet udtryk for det samme i deres høringssvar - havde du så også skrevet noget om brug af nosserne???
Det er nu nok ikke lige det udtryk, der gør størst indtryk,på de bonede gulve

. . . og Ballegaard skrev også:

Noget svar på det jeg spurgte om?

Så vidt vides sidder der en del kvinder i de forskellige udvalg - så noget må de vel tænke på.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 22:22

Nej selvfølgelig ikke - hvis D.L.S. ikke have fremfør så rabiate meninger med så rabiate ord fremført af så rabiate mennesker. Så var der jo slet intet grundlag for mig,til at skrive om den..

Lige ledes er der mig bekendt kun en født uden nosser i D.L.S. bestyrelsen og det er hende med dobbelt roller,som både er i bestyrelsen for D.L.S. og Kyst Land og fjord....

Men der sidder altså stadig et par stykker, som bruger det der er nærmest nosserne mere end hovedet i den anden ende..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 00:37

Lige ledes er der mig bekendt kun en født uden nosser i D.L.S. bestyrelsen og det er hende med dobbelt roller,som både er i bestyrelsen for D.L.S. og Kyst Land og fjord.... skrev Ballegaard.

Edermageme godt gået af en ældre kvindde. Respekt. Nogen må jo have stemt hende ind - og med hendes alder taget i betragtning, kan det kun skyldes, at nogen har stemt på hende, fordi hun er dygtig og populær.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 04:18

Det var hverken damens alder eller dygtighed - der var tale om. Det var din påstand:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så vidt vides sidder der en del kvinder i de forskellige udvalg - så noget må de vel tænke på.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så igen E.B.Berthelsen du tænker med ............-

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-05-10 07:05

Det er sgu' utroligt, at det affældige skvadderhoved BaldeBendt bliver ved med at køre i samme rille omkring DLS ! Kom dog videre og erkend dit nederlag om denne forening og dit medlemsskab af samme. Når du ikke kan tale sandt, og det er en kendsgerning også i andre sammenhænge, så er det naturligvis ud af vagten. anderledes kan det ikke være.
Du har det ligesom en hund der laver overspringshandlinger når den ikke vil gøre som farmand siger. Du forsøger at fjerne opmærksomheden fra de store problemer du personlig har med DJ, samt ligeledes de kæmpe problemer DJ selv har, ved at tilsvine DLS og dens lovligt valgte bestyrelse og dens medlemmer ! Men det viser jo blot hvor indskrænket og snotdum du i realiteten er !
Med al den negative opmærksomhed du påfører DJ, burde du betale kontingent x 10 !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 11:48

i lige måde din

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 14:11

Det var hverken damens alder eller dygtighed - der var tale om. Det var din påstand:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så vidt vides sidder der en del kvinder i de forskellige udvalg - så noget må de vel tænke på.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så igen E.B.Berthelsen du tænker med ............-
skrev Ballegaard.

Igen blander du tingene sammen - Ballegaard. Det er ved at blive lidt trættende. Og ja, du er ganske enklet ubegavet. Ikke en undskyldning - men en mulig forklaring.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-05-10 19:03

Hej Heidi Ho

Tak for din udredning af dit første indlæg ud fra min respons på dette.

Et grynt gør ingen stor galt.

Politiisk tæft er åbenbart det største must, frem for faglige seriøse beviser for en bære dygtig jagt, en dum konstatering måske, for hvorfor skal det være på anden vis for jagten, end for så meget andet i det politiske pantomine spil.
Mvh

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 19:27

Tombaneser K. T.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-05-10 13:07

Hej Besserwisser.....ik' forstået.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 10 point
Dato : 16-05-10 17:05

Det er ikke for tidligt, at der kommer en entydig og klare meninger frem fra DJ, der indtil nu har kørt en lavprofil opsætning, hvor der ikke er markeret klare holdninger, denne form bør forsættes og gerne forstærkes, i min opfattelse af synlig gørelsen af DJ, og de små forhandlingsresultater vi samlet når frem til i VFR også følges, og ikke bliver " omfaktureret " i porten, så har vi ikke vist nødvendig pondus hvis det bliver beslutningsgrundlaget.
Vi har åbenbart gjort os mere synlige hos Danida i Afrika, så vi måp håbe på at DJ også kan magte den samme opgave på hjemmebanen tak det er der mange som vil sætte pris på.

Omkring halvdelen af danske jægere er ikke medlem af DJ, og DLS er klart ikke, på grund sin størrelse, menings dannende på jagtlovgivningen og andre beslutningstagere direkte.

Man kan ikke bebrejde DJ, at de har monopol ligenende arbejdsforhold på ingen måde, snarere alle de uorganiserede jægere, men der mangler gejst og et større modstykke til, på lige fod med DJ at kunne vende og dreje tingene, selv om vi går efter det samme mål er forskellige synsvinkler altid af det gode. I eventyrland kunne der dannes 2 lige store foreninger, med en samlet styrke på omkring 150000 som har jagt og natur som deres hobby. Dj har ikke magtet at udvide medlemsskaren mærkbart og dette er ikke heldigt. sammenlægning af jagtforeninger har ikke givet stordrifts fordelene, desværre måske tvært om.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-10 09:28

Tak for et udmærket svar, betterwisser.

Mvh.
Heinz Didrik von Holzenstein.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-05-10 19:10

Tak for points og en sober fremgangsmåde